19 квітня було опубліковано Закон України від 23.03.2017 р. № 1982-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями”.  Згідно з текстом Закону, він набирає чинності через три місяці з дня його опублікування, тобто 19.07.2017 р.

Нагадаємо, що згідно з Законом суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки, проте її використання не є обов’язковим.

Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого суб’єкта господарювання або особистий підпис фізичної особи – підприємця.

Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не має права вимагати нотаріального засвідчення вірності документа у разі, якщо така вимога не встановлена законом. За таку вимогу або відмову у прийнятті документа у зв’язку з відсутністю на ньому печатки передбачено штраф від 50 до 100 н.м.д.г. (850–1700 грн).

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

Крім того, в зв’зку із набиранням чинності Закону, оформлення ключів ЕЦП буде проводитись вже без печатки. Тепер можна оформити лише 1 ключ замість двох. Тобто за умови вашого бажання використовувати печатку, можна и два, але навіщо більше платити?

Проте зауважуємо, що для реєстрації ПН/РК в ЄРД, згідно Порядку 1246 потрібно накладати 2 підписи:

першим – електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника;

другим – електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця (у разі наявності).

Тобто я тлумачити “у разі наявності”, якщо тепер використання печатки не є обов’язком не зрозуміло. Додаткових пояснень ДФС, поки що, не надавала.

 

Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюватиметься без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

В Україні з’явилася платформа автоматичного розрахунку податку з інвестицій

Сервіс покликаний допомогти інвесторам фондового ринку швидко та в зручний спосіб згенерувати документи, необхідні для…

6 години ago

Почему аренда кулера и кофемашины выгоднее покупки: решение для современного офиса

В современном мире эффективность работы офиса напрямую зависит от условий, в которых работают сотрудники. Общий…

2 дні ago

Що не так із бухобліком в Україні? Онлайн-бухгалтерія Dilovod запустила масштабне опитування серед бухгалтерів

На четвертому році повномасштабної війни український бізнес продовжує працювати в умовах, які потребують максимальної стійкості,…

2 тижні ago

Як виправити помилку в ПН: неправильний код ставки ПДВ (14% або 20% замість 0%)?

Податківці у підкатегорії 101.29 ЗІР надали роз'яснення, що для операцій з вивезення за межі митної території України…

3 тижні ago

Як здійснюється оплата за допомогою Google Pay

Google Pay є одним з найбільш популярних цифрових платіжних сервісів, що трансформував те, як ми…

3 тижні ago

Як професіонали адаптуються до змін у фінансових стандартах

У зв’язку з глобалізацією економіки виникла гостра потреба в уніфікованих стандартах фінансової звітності, що дають…

4 тижні ago