Головна » Бухгалтеру » Консультації » Заклик ДФС до співпраці із платниками та ще раз про ТТН
Консультації

Заклик ДФС до співпраці із платниками та ще раз про ТТН

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Безтоварні операції з нереальними перевізниками – одна з найпоширеніших схем ухилення від оподаткування. Тому, товарно-транспортні накладні (ТТН), їх оформлення, перевізники та замовники є об’єктом особливої уваги контролюючих органів.

Відпрацювання ризикових контрагентів, фінансово-господарських операції з зазначеними контрагентами, щодо умов перевезення, пунктів навантаження та пунктів доставки, водіїв, які здійснювали перевезення та самих власників транспортних засобів здійснюється за допомогою Єдиного  реєстру податкових накладних, ІТС «Податковий блок»,  АІС «Митниця» та  іншими наявними базами даних.

Значним кроком вперед у дослідженні операцій з перевезення є співпраця з Регіональним сервісним центром в місті Києві Міністерства внутрішніх справ України. Саме завдяки чому стало можливим оперативно отримувати інформацію про власників  транспортних засобів та причепів. 

Так, при перевірці ТТН одного із великих сільськогосподарських платників – власників авто, визначених за допомогою АС «АРМ НАІС ДАІ», направлено понад 100 запитів.

Отриманні відповіді  від власників транспортних засобів та причепів вражають:

  1. автомобілі належать власнику, який транспортні послуги з перевезення сільськогосподарських культур не надавав та не співпрацював з автоперевізником зазначеним у ТТН, більш того не має відповідної водійської категорії і кваліфікації;
  2. надання за довіреністю в користування третім особам тентових причепів, якими неможливо здійснити перевезення СГ культур;
  3. неможливість здійснення перевезення 25 тонн сільськогосподарських культур легковим причепом;
  4. надання в оренду напівпричепа третім особам;
  5. передача транспортних засобів по довіреності, подальша доля яких невідома.

Інформація надана власниками  про відсутність взаємовідносин, а також про те, що власник не передавав право користування та сам не користувався зазначеним транспортним засобом слугує належною доказовою базою для визнання операцій з перевезення сільськогосподарських культур не реальними, оскільки, відбувається  документування без фактичного здійснення операцій.

Тож, шановні платники, будьте уважними при заповненні товарно-транспортних накладних та перевіряйте перевізника, послугами якого бажаєте скористатись.

А також надаємо вашій увазі заклик ДФСУ на співпрацю із платниками та недопустимості ігнорування запитів від ДФС

Для документального підтвердження інформації щодо платників та для забезпечення виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, контролюючі органи мають право (згідно з п.73.3 ст. 73  ПКУ) звернутись до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про надання необхідно інформації (вичерпний перелік і підстави надання якої встановлені законом).

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:

1)    підстави для направлення запиту згідно п. 73.3 ст. 73 ПКУ, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2)    перелік запитуваної інформації і перелік документів, які пропонується надати;

3)    печатку контролюючого органу.

Запит вважається належним чином врученим, якщо він направлений у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.

42.2. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані надавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено ПКУ). У разі проведення зустрічної перевірки – протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків.

У разі, якщо запит складено з порушенням вимог, визначених п. 73.3 ст. 73 ПКУ, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.

Ненадання платниками податків пояснень і документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу в терміни, встановлені ПКУ, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки таким органом.

Тому, шановні платники, дотримуйтеся податкового законодавства та співпрацюйте з контролюючим органом, у разі необхідності надання інформації, адже плідна співпраця та відкритий діалог підприємств і контролюючого органу – передумови успішного ведення бізнесу, економічного зростання як ваших підприємств, так і країни в цілому. 

ДФС


Поділіться з друзями - підтримайте проект