Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Ініціативи законотворців » Податкові пільги для бізнесу на час карантину: огляд закону
Ініціативи законотворців

Податкові пільги для бізнесу на час карантину: огляд закону

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Сьогодні, 17 березня, на ранковому позачерговому засіданні ВРУ прийнято за основу, а далі одразу в цілому законопроект №3219 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)”. За дане рішення проголосували 344 нардепів.

Поки що остаточний текст Закону не оприлюднений. Про це повідомимо додатково.

Що саме пропонує змінити цей закон – розглянемо за текстом законопроекту.

Правове підгрунтя для здійснення невідкладних заходів для попередження та лікування коронавірусної хвороби

1. Оперативна закупівля робіт та послуг, необхідних для ліквідації та недопущення епідемії коронавірусу, через переговорну процедуру, скорочену до одного дня.

2. 100-відсоткова попередня оплата за такі товари, роботи та послуги.

3. Звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, призначених для запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

4. Першочергове митне оформлення таких товарів. Допускається подання попередньої або тимчасової декларації за правилами, встановленими МКУ.

5. Плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них, щодо зазначених товарів не справлятиметься.

6. Контроль з боку КМУ за цінами на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари.

Такі норми будуть мати тимчасовий характер.

Захист прав фізичних та юридичних осіб під час карантину

На період встановлення карантину або  обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19):

1) роботодавець може доручити працівникові, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, за його згодою відпустку. Термін перебування у відпустці без збереження заробітної не включатиметься у загальний строк, встановлений частиною другою ст. 84 КЗпП.

2) власником підприємства, установи, організації або уповноваженим органом може змінюватися режими роботи органів, закладів, підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів; 

3) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення;

4) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Крім того, на період встановлення карантину або обмежувальних заходів та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється:

  • прийняття рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання;
  • зупинення публічним акціонерним товариством “Державний ощадний банк України” видаткових операцій за поточним рахунком внутрішньо переміщеної особи за відсутності проходження фізичної ідентифікації;
  • здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування;
  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
  • припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
  • примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
  • примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.

Крім того, введення карантину буде віднесено до форс-мажорних обставин (зміни до ст. 14-1 Закону «Про торгово-промислові палати в Україні»).

А також встановлять заборону на притягнення до адміністративної відповідальності іноземців та осіб без громадянства, які не змогли виїхати за межі України або не змогли звернутися до територіальних органів/підрозділів ДМС із заявою про продовження строку перебування на території України, у зв’язку із введенням карантинних заходів.

Додаткові доплати до зарплати: кому і скільки?

Уряду буде доручено у тижневий термін з дня набрання чинності цим Законом встановити доплати до заробітної плати:

  • медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19),  у розмірі до 200% заробітної плати на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), визначений у рішенні КМУ про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів;
  • окремим категоріям працівників які забезпечують життєдіяльність населення.

 

Відповідальність за порушення правил щодо карантину

Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями, призведе до накладення штрафу:

  • на громадян – 1000-2000 н.м.д.г. (17 000 – 34 000 грн);
  • на посадових осіб – 2000-10000 н.м.д.г. (34 000 – 170 000 грн).

Крім того, законопроектом передбачено і підвищення кримінальної відповідальності за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням. 

Так, якщо порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, то це каратиметься:

  • штрафом від 1000 до 3000 н.м.д.г. (1700-51000 грн);
  • або арештом на строк до шести місяців,
  • або обмеженням волі на строк до трьох років,
  • або позбавленням волі на строк до трьох років.

 Ті самі діяння, якщо вони спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

Коли наберуть чинності ці зміни?

Цей Закон набере чинності з дня опублікування, крім:

  • пунктів 3, 4, 8 розділу І, які набирають чинності з дня опублікування і діятимуть протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону,
  • пункту 6, який набере чинності з дня опублікування і діятиме до 18 квітня 2020 року;
  • підпункту першого пункту 7, який вводиться в дію з 19 квітня 2020 року і діє протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону.

Поділіться з друзями - підтримайте проект
Мітки

Наша розсилка