Головна » Для відпочинку » Це цікаво » Нові вимоги для пішоходів: чи будуть працювати зміни до Правил дорожнього руху
Ініціативи законотворців Це цікаво

Нові вимоги для пішоходів: чи будуть працювати зміни до Правил дорожнього руху

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

При скоєнні ДТП до нововведень у всьому були винні водії, а тепер і пішоходи, які віднині зобов’язані, рухаючись проїжджою частиною чи узбіччям, носити світловідбивні жилети.

Як відомо, нещодавно набрали чинності зміни до Правил дорожнього руху, які стосуються водіїв, пасажирів, велосипедистів та пішоходів. Відповідні зміни внесені постановою КМУ №1105 до Правил дорожнього руху.

Так, для пішоходів:

Тепер пішоходи обов’язково мають використовувати світлоповертальні елементи у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості.

У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїжджою частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи. Це зазначено в п. 4.4 ПДР України.

Для водіїв та пасажирів:

Якщо раніше водії та пасажири таксі могли не пристібатися під час руху в населеному пункті, а інструктори з водіння і за його межами, то тепер всі вони повинні бути пристебнуті. Це правило зобов’язує водіїв таксі забезпечити наявність ременів безпеки як на передньому, так і на задньому сидінні і нагадувати пасажирам про необхідність їх використовувати.

Не пристібатися в населеному пункті дозволяється лише водіям і пасажирам з інвалідністю, якщо це фізіологічно неможливо, а також водіям і пасажирам оперативних та спеціальних транспортних засобів.

Також забороняється змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків, наносити на них додаткові позначення або закривати їх, вони повинні бути чистими і достатньо освітленими.

Для велосипедистів:

Велосипедистам дозволений рух смугою для маршрутних транспортних засобів.

Зміни до ПДР прокоментував голова Постійної комісії Київської міської ради з питань екологічної політики Костянтин Яловий.

«Великі гроші з «ковідного» фонду йдуть на будівництво доріг, а облаштуванням самої інфраструктури ніхто не займається. Днями в країні оновили Правила дорожнього руху, але зробили це через «одне місце».

Читаємо нову вимогу для пішоходів. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи обов’язково повинні використовувати світловідбивні елементи: стрічку, наклейку, жилет, або бути в одязі зі світловідбивними елементами. Це стосується пішоходів, які йдуть близько до проїздної частини чи по узбіччю.

Звісно, що ці елементи збільшують зону видимості пішохода з 30 до 100 і більше метрів.

Але в мене одразу кілька питань. Згідно з ПДР ця вимога для пішохода є обов’язковою для виконання, але хто буде її контролювати? Хто стягуватиме штраф у розмірі… 5 гривень (!) за відсутність світловідбивного елемента?

Жилет потрібно цілий день носити з собою якщо вийшов з дому вранці, а повертаєшся ввечері. А якщо це мама з двома дітьми? Плюс три жилети у сумку?

У черговий раз влада перекладає провину за ДТП на людей. ЧОМУ?

Все дуже просто. При скоєнні ДТП до нововведень у всьому були винні водії, а тепер і пішоходи.

А насправді в нас немає відповідної інфраструктури для безпеки пішоходів – часто на переходах стара розмітка, яку практично не видно, погано працює освітлення, інколи дорожні знаки встановлені так, що їх просто не видно. Недостатньо навіть «лежачих поліцейських» у тих місцях, де вони б мали бути.

При всьому тому, гроші на облаштування цієї інфраструктури є. Запущений у 2018 році Дорожній фонд отримує кошти від акцизного збору на паливо. У 2020 році, бюджет фонду – 69,7 млрд, з них 3,2 млрд на заходи забезпечення безпеки руху. Невже 3 мільярдів у рік недостатньо для облаштування розмітки та встановлення знаків?

Влада підсвічує людей, а треба підсвітити пішохідні переходи», – зауважив він.

Джерело


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка