Головна » Для завантаження » Стандарти » НПсБО в державному секторі 102 “Консолідована фінансова звітність”
Стандарти

НПсБО в державному секторі 102 “Консолідована фінансова звітність”

Поділіться з друзями - підтримайте проект

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства фінансів України

24.12. 2010 № 1629

 

Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку

в державному секторі

102 “Консолідована фінансова звітність”

 

Із змінами внесеними наказом Мінфіну від 18.05.2012 р. №568

 

 

  1. Загальні положення

 

  1. Це Національне положення (стандарт) визначає порядок складання консолідованої фінансової звітності та загальні вимоги до розкриття інформації щодо складання консолідованої фінансової звітності.

  1. Норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються суб’єктами бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – суб’єкти державного сектору), які складають та подають консолідовану фінансову звітність.

  1. Це Національне положення (стандарт) не застосовується суб’єктами державного сектору до фінансової звітності контрольованих суб’єктів господарювання, які є підприємствами державного, комунального секторів економіки, що належать до сфери їх управління. Показники фінансової звітності підприємств державного, комунального секторів економіки підлягають консолідації згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 20 “Консолідована фінансова звітність”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.07.99 № 176, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.99 за № 553/3846.

Консолідована фінансова звітність підприємств державного, комунального секторів економіки, які належать до сфери управління контролюючого суб’єкта державного сектору, складається окремо та подається у складі консолідованої фінансової звітності.

У бухгалтерському обліку та у фінансовій звітності контролюючого суб’єкта державного сектору внески до статутного капіталу підприємств державного, комунального секторів економіки відображаються як фінансові інвестиції.

 

  1. Терміни, що використовуються в національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку в державному секторі, мають такі значення:

внутрішньогрупове сальдо – сальдо дебіторської заборгованості та зобов’язань на дату балансу, яке утворилося внаслідок внутрішньогрупових операцій;

внутрішньогрупові операції – операції між контролюючим та контрольованими суб’єктами державного сектору або між контрольованими суб’єктами державного сектору в межах однієї економічної групи;

консолідована фінансова звітність – фінансова звітність, яка відображає фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів контролюючого суб’єкта та контрольованих ним суб’єктів як єдиної економічної групи;

контроль – повноваження суб’єкта державного сектору управляти фінансовою та операційною політикою іншого суб’єкта державного сектору з метою одержання вигід від його діяльності.

 

  1. Порядок складання та подання консолідованої фінансової звітності

 

  1. Консолідовану фінансову звітність подає контролюючий суб’єкт державного сектору.

Контролюючий суб’єкт державного сектору не подає консолідованої фінансової звітності:

а) якщо він є контрольованим суб’єктом державного сектору іншої економічної групи; або

б) за наявності відповідного рішення власника, прийнятого в установленому порядку.

 

  1. Контролюючий суб’єкт державного сектору, який подає консолідовану фінансову звітність, консолідує показники фінансової звітності всіх контрольованих суб’єктів, крім тих, стосовно яких наявна одна з таких умов:

а) контроль над контрольованим суб’єктом державного сектору є тимчасовим;

б) контрольований суб’єкт державного сектору провадить діяльність в умовах довгострокових обмежень, які не дають змоги контролюючому суб’єкту державного сектору отримувати вигоди або потенціал корисності від  його діяльності. У такому разі відповідні активи і операції відображаються відповідно до інших національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі.

  1. Консолідована фінансова звітність складається шляхом впорядкованого додавання показників фінансової звітності контрольованих суб’єктів державного сектору до аналогічних показників фінансової звітності контролюючого суб’єкта державного сектору. Склад і форми фінансової звітності визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 “Подання фінансової звітності”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2009 № 1541, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.01.2010 за № 103/17398 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24.12.2010 № 1629).

При складанні консолідованої фінансової звітності підлягають виключенню:

а) сальдо та операції між суб’єктами державного сектору в межах економічної групи та отримані в результаті нереалізовані доходи;

б) нереалізовані втрати в результаті операцій в межах економічної групи, за винятком випадків, коли їх можна відшкодувати.

  1. При складанні консолідованої фінансової звітності наводяться усі статті (рядки) форм фінансової звітності, можуть не наводитись статті (рядки) форм фінансової звітності, за якими у суб’єктів державного сектору економічної групи відсутні показники.

  1. Фінансова звітність контролюючого суб’єкта державного сектору та його контрольованих суб’єктів державного сектору, що використовується при складанні консолідованої фінансової звітності, складається за той самий звітний період і на ту саму дату балансу.

 

  1. Консолідовану фінансову звітність складають з фінансової звітності контролюючого та контрольованих суб’єктів державного сектору з використанням єдиної облікової політики для подібних операцій та інших подій за схожих обставин. Якщо при складанні консолідованої фінансової звітності неможливо застосувати єдину облікову політику, то про це повідомляється у примітках до консолідованої фінансової звітності.

  1. Курсові різниці, що виникають під час перерахунку показників фінансової звітності контрольованих суб’єктів державного сектору, розташованих за межами України, у валюту України, визначаються згідно з іншими національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі.
  2. Консолідований звіт про рух грошових коштів складається на основі консолідованого балансу, консолідованого звіту про фінансові результати та консолідованого звіту про власний капітал.

 

III. Загальна консолідована фінансова звітність суб’єктів державного сектору

  1. Загальна консолідована фінансова звітність суб’єктів державного сектору (далі – загальна консолідована фінансова звітність) складається Державною казначейською службою України з метою отримання інформації про загальний майновий стан та результати діяльності суб’єктів державного сектору та бюджетів.
  2. Загальна консолідована фінансова звітність включає консолідований баланс, консолідований звіт про фінансовий результат, консолідований звіт про рух грошових коштів, консолідований звіт про власний капітал згідно з додатками 1 – 4 до цього Національного положення (стандарту).
  3. Формування загальної консолідованої фінансової звітності здійснюється шляхом впорядкованого додавання показників консолідованої фінансової звітності контролюючих суб’єктів державного сектору та бюджетів.
  4. Розкриття статей звітів загальної консолідованої фінансової звітності здійснюється згідно з порядком заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, встановленим відповідно до законодавства.
  5. Консолідована фінансова звітність контролюючих суб’єктів державного сектору та бюджетів, що використовується при складанні форм загальної консолідованої фінансової звітності, має бути за той самий звітний період і на ту саму дату балансу, на яку складається загальна консолідована фінансова звітність.
  6. Загальна консолідована фінансова звітність складається за показниками консолідованої фінансової звітності контролюючих суб’єктів державного сектору та бюджетів з використанням єдиної облікової політики для подібних операцій та інших подій за схожих обставин. Якщо при складанні загальної консолідованої фінансової звітності неможливо застосувати єдину облікову політику, то про це повідомляється у примітках до загальної консолідованої фінансової звітності державного сектору.
  7. Консолідована інформація про виконання бюджету (кошторису) формується відповідно до вимог Бюджетного кодексу України.

 

 

  1. IV. Розкриття інформації про складання консолідованої фінансової звітності

 

  1. У примітках до консолідованої фінансової звітності наводиться інформація про:

1.1. Перелік контрольованих суб’єктів державного сектору, що належать до сфери управління, із зазначенням:

найменування, країни та місця реєстрації і місцезнаходження;

короткого опису основної діяльності;

найменування контролюючих суб’єктів державного сектору іншої економічної групи, від яких отримувались активи для покриття витрат з реалізації їх цілей, обсяги цих активів і не використані (або не повернені) залишки на кінець звітного періоду.

1.2. Причини, з яких показники фінансової звітності  контрольованих суб’єктів державного сектору не включено до консолідованої фінансової звітності.

 

  1. У примітках до консолідованої фінансової звітності також наводиться інформація про статті, до яких застосовувалася різна облікова політика.

Начальник Управління

методології бухгалтерського обліку                                         О. О. Кан


Поділіться з друзями - підтримайте проект