ДФС у листі від 19.04.2016 р. №8819/6/99-99-19-03-02-15 роз’яснила, що операції з безоплатного розповсюдження платником товарів рекламного призначення з метою реклами власних виробів є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Водночас відповідно до п. 188.1 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижчою за ціну придбання таких товарів/послуг.
Так, якщо база оподаткування визначається виходячи із ціни придбання товарів/послуг і перевищує суму постачання таких товарів/послуг, визначену виходячи з їх договірної вартості, тобто ціна придбання перевищує фактичну ціну (договірну вартість) постачання, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні:
- одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання,
- іншу – на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною.
У податковій накладній, яка складена на суму такого перевищення, робиться позначка “15 – Складена на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання”. Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в ЄРПН. При цьому у рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник (продавець) зазначає власні дані.
Водночас платник податку при придбанні товарів рекламного призначення для подальшого їх розповсюдження з метою реклами власних виробів включає суми ПДВ, сплачені (нараховані) при їх придбанні, до складу податкового кредиту за наявності складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.