Головними новаціями порядку є те, що він передбачає кращі умови для дітейі вперше дозволяє відкривати інклюзивні групи .
Так, якщо раніше групи можна було комплектувати з учнів щонайменше 4-х вікових категорій, то зараз різниця у віці учнів однієї групи не може перевищувати 2-х років. Така зміна дозволить забезпечити більш комфортні умови для дітей, враховуючи їх індивідуальні психологічні відмінності і фізичний розвиток.
У той же час в школах, розташованих в сільській та / або гірській місцевості, де здійснюється підвезення шкільним автобусом, групи можна створювати для учнів різного віку.
Рішення про створення та роботу груп продовженого дня приймають засновники шкіл за письмовими зверненнями батьків або інших законних представників учнів. Для цього в школі також повинна бути відповідна матеріально-технічна база і умови для харчування. Для першокласників можуть створювати умови для сну.
Зараховувати дітей в групи можна протягом всього навчального року.
Перебувати в групі продовженого дня учні повинні не більше 6 годин на день. Режим їх роботи повинен включати:
- прогулянки на відкритому повітрі тривалістю не менше ніж півтори години для учнів початкових класів;
- харчування тривалістю не менше ніж 30 хвилин;
- виконання домашніх завдань (при наявності) тривалістю максимум 1 години;
- проведення спортивно-оздоровчих занять тривалістю не менше 1 години;
- фізкультхвилинки і гімнастику для очей через кожні 15 хвилин заняття для учнів початкових класів.
Наповнюваність групи продовженого дня не повинна перевищувати 30 дітей. Менше гранична кількість учнів в групі може встановити керівник школи, погодивши це рішення з засновником.
Інклюзивні та спеціальні групи створюють за заявою батьків або інших законних представників дітей.
Наповнюваність спеціальної групи повинна бути від 6 до 12 учнів, в залежності від нозології.
В інклюзивних групах може бути до 30 дітей, однак кількість учнів з особливими освітніми потребами там має бути наступним:
- 1 – 3 – з числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором або слухом, легкими інтелектуальними порушеннями і т.п .;
- не більше ніж 2 – з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, в тому числі з дислексією, розладами спектру аутизму, іншими складними вадами розвитку або тих, які пересуваються на візках.