Головна » Бухгалтеру » Консультації » Дистанційна робота: пояснення Держпраці
Кадровий облік Консультації

Дистанційна робота: пояснення Держпраці

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Чи може роботодавець відмовити працівнику у переході на дистанційну роботу?

Відповідь: Так, звичайно роботодавець може відмовити працівнику у переході на дистанційну роботу.  Що таке дистанційна (надомна) робота?  Це форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. Стаття 24 КЗпП містить вимогу, щодо письмової форми укладення договору про дистанційну (надомну) роботу. Виключенням з цього правила є запровадження такого режиму роботи у період загрози поширенню епідемії, пандемії та (або) на час загрози військового, техногенного, природного чи іншого характеру, коли умову про таку роботу достатньо зазначити у наказі (розпорядженні) керівника. Тому якщо працівник виявив таке бажання і специфіка його роботи дозволяє виконувати її дистанційно, йому необхідно погодити це питання з роботодавцем та написати заяву з проханням перевести його на дистанційну роботу на період оголошеного урядом карантину.

Чи може роботодавець відправити працівника під час карантину на дистанційну роботу без його згоди?

Відповідь: Впровадження дистанційного режиму роботи є одним із запобіжних заходів для недопущення масового звільнення працівників. Але перевести працівника під час карантину на дистанційну роботу можливо лише за згодою працівника. Якщо переведення відбувається з ініціативи роботодавця, то мова іде про зміни істотних умов праці (ч.3 ст.32 КЗпП), яке вимагає повідомляти про таку зміну при наймі за два місяці.

 Як оформити працівника під час карантину на дистанційну роботу?

Відповідь: При наявності добровільно написаної заяви працівника з проханням перевести його на дистанційну роботу, роботодавець видає наказ про переведення на дистанційну роботу. При запровадженні дистанційної роботи мають бути обумовлені умови, що визначають взаємні обов’язки сторін. Сторони трудового договору мають самостійно домовитися про систему оплати праці (почасову чи відрядну), строки виконання робіт, способи контролю за її виконанням, питання охорони праці, відповідальності сторін тощо. Статтею 125 КЗпП передбачено, що працівники, які використовують свої інструменти для потреб підприємства, установи, організації, мають право на одержання компенсації за їх зношування (амортизацію). Розмір і порядок виплати цієї компенсації визначаються роботодавцем за погодженням із працівником. Також можна домовитись про компенсацію витрат за використання електроенергії та води, зв’язку та обслуговування обладнання тощо.

Управління праці


Поділіться з друзями - підтримайте проект