У ВРУ був зареєстрований за №7373 Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення захисту суб’єктів господарювання від неправомірних дій або бездіяльності дозвільних органів. Дуже потрібний та дуже бажаний Законопроект для бізнесу. Адже ще на етапі реєстрації та видачі дозвільних документів, підприємці стикаються із свавіллям та упередженістю посадовців відповідних органів.
Автори Законопроекту пропонують посилити адмінвідповідальність посадових осіб дозвільних органів за порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру шляхом внесення змін до статей 166-10 та 255 КУпАП, в частині їх узгодження із положеннями Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про адміністративні послуги».
Автори зокрема відзначаюєть:
- недієвість існуючого механізму притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб дозвільних органів
- відсутність законодавчих норм, які б встановлювали адміністративну відповідальність посадових осіб дозвільних органів за порушення, пов’язані із поданням та реєстрацією декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам, встановленим законодавством;
- незначні розміри адміністративних штрафів
- вимагання дозвільним органом надання під час проведення дозвільної (погоджувальної) процедури документів або інформації, не передбачених законом, або таких, що перебувають у володінні дозвільного органу чи у володінні органів державної влади
- недостатність кваліфікованих кадрів, необхідних для своєчасного реагування на скарги суб’єктів господарювання, фіксації фактів вчинення правопорушень та притягнення винних посадових осіб дозвільних органів до встановленої законом адміністративної відповідальності
- наявність практики стягнення дозвільними органами за видачу документа дозвільного характеру не передбачених законом платежів або вимагання від суб’єктів господарювання сплати будь-яких додаткових коштів
- невизначеність повноважень адміністраторів центрів надання адміністративних послуг при місцевих державних адміністраціях щодо фіксації адміністративних правопорушень та накладення адміністративних стягнень;
- відсутність диференціації розміру штрафу залежно від ступеню тяжкості вчиненого порушення законодавства
- відсутність повноважень у представників об’єднань громадян складати протоколи згідно статті 166-10 КУпАП, хоча п. 9 статті 255 КУпАП передбачено низку статей із видами адміністративних правопорушень, у разі порушення яких представники громадських організацій або органів громадської самодіяльності мають право складати протоколи про вчинення адміністративних правопорушень.
Законопроектом передбачено:
– конкретизацію складу окремих адміністративних правопорушень з огляду на зміни в діючому законодавстві;
– встановлення нових складів адміністративних правопорушень у зазначеній сфері, що випливають із законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, та розширення у такий спосіб підстав для притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб дозвільних органів;
– визначення повноважень адміністраторів центрів надання адміністративних послуг щодо фіксації адміністративних правопорушень, які визначені статтею 166-10 КУпАП, відповідно до завдань адміністратора, що передбачені п. 8 частини 4 статті 13 Закону України «Про адміністративні послуги».
А цей Законопроект постає зовсім в іншому світлі особливо на фоні повідомлень Уряду щодо готовності до реформ та змін держпосадовців. «Державна служба готова до змін. Ми розпочали цей процес з метою, аби змінити підхід – щоб державні службовці хотіли кращого для людей, а не лише для себе. Особливо приємно, що до цієї реформи хочуть приєднатися молоді кадри, сповнені бажанням щось змінити», – заявив Державний секретар Кабінету Міністрів України Володимир Бондаренко. Тож сподіваємось, що і в комітетах його ухвалять, і в парламенті, достатньою кількістю голосів, він буде проголосований.