Одним з ключових завдань ДФС України сьогодення є подальше створення комфортних умов для платників податків.
Так, зокрема, впровадження нових електронних сервісів спрощує роботу бізнесу і забезпечує якісне обслуговування платників дистанційно, що в свою чергу зменшує витрати часу на адміністрування податкових платежів.
Слід зазначити, що приватна частина «Електронного кабінету» розширює можливості платників для реалізації своїх обов’язків та прав у сфері оподаткування в режимі on-line і включає такі сервіси:
1. Сервіс «Договір про визнання електронних документів» надає можливість приєднання до Договору про визнання електронних документів.
2. Сервіс «Облікові дані платника» надає доступ до особистої інформації (реєстраційні та облікові дані, відомості про керівників; присвоєння ознаки неприбутковості; дані про реєстрацію платником ПДВ; дані про реєстрацію платником єдиного податку; дані про реєстрацію платником ЄСВ; відомості з реєстру осіб, що здійснюють операції з товаром; відомості про РРО; інформація про книги ОРО; відомості про об’єкти оподаткування; інформація про неосновні місця обліку; дані про банківські рахунки).
3. Сервіс «Перегляд звітності». За допомогою цього сервісу можливо переглянути раніше подану податкову, пенсійну та статистичну звітність до ДФС незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.
4. Сервіс «Введення звітності». За допомогою даного сервісу можна сформувати, заповнити, перевірити та надіслати в електронному вигляді будь-який звітний документ (за основними формами податкової та статистичної звітності, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), заяву, повідомлення встановленого зразка.
5. Сервіс «Вхідні/вихідні документи» передбачає перегляд вхідної кореспонденції, в тому числі отриманих квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу електронного кабiнету. Перегляд вихідної кореспонденції передбачає доступ до надісланих користувачем документів (крім податкової звітності, податкових накладних/розрахунків коригування).
6. Сервіс «Листування з ДФС» надає можливість електронного листування користувача з органами ДФС (створення та направлення платником листів до органу ДФС в довільній формі (заява, звернення, скарга, пропозиція та ін.)) Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
7. Сервіс «Заяви, запити для отримання інформації». Цей режим є прямим посиланням на підмножину звітів групи J13 або F13 в режимі «Введення звітності» та надає можливість створити найбільш популярні заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДФС, в тому числі:
· запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб;
· запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗВР);
· запит про отримання довідки з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗДР);
· заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів;
· заява про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (Форма № 1-РОБД);
· заява про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (Форма № 2-РОБД);
· реєстраційна заява платника податку на додану вартість;
· реєстраційна заява платника податку (Форма № 1-РН);
· запит щодо стану окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП;
· повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма № 20-ОПП);
· запит про надання витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
· заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.
8. Сервіс «Стан розрахунків з бюджетом». При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу: орган ДФС, назва податку (платежу), платіж (код), МФО банку, бюджетний рахунок та по кожному виду податку (платежу) на поточну дату, нараховано/зменшено, сплачено до бюджету, пеня, недоїмка, переплата, залишок несплаченої пені. Доступ до деталізованої інформації з інтегрованої картки платника по вибраному податку (платежу) в розрізі проведених операцій.
Для фізичних осіб створено можливість за допомогою платіжних систем Portmone або EasyPay сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
9. Сервіси «СЕА ПДВ», «Показники СМКОР», «СЕА РП». Включає сервіси доступні в системах електронного адміністрування ПДВ та електронного адміністрування реалізації пального (реєстр операцій, реєстр транзакцій, інформація про суму перевищення, показники «D» та «Р», розрахунок показників ППІ, реєстр сум акцизного податку).
10. Сервіс «Реєстрація ПН/РК». Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
11. Сервіс «ЄРПН». Доступ до даних Єдиного реєстру податкових накладних в режимі реального часу щодо складених платниками ПДВ чи їх контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування в розрізі статусів. Перегляд повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
Отже, «Електронний кабінет» – це сервіс спілкування та листування платників з органами ДФС без необхідності відвідувати податкову інспекцію, спрощення процедур подання звітності, ведення реєстру податкових накладних, зменшення паперового навантаження, зменшення часу на отримання необхідних довідок.