З 1 вересня запускається податкова амністія. А до кінця року у Верховній Раді може з’явитися законопроект про непрямі методи контролю за доходами та витратами громадян. Однак деякі кроки по такому контролю робляться вже зараз.
Так, нещодавно вступив в силу наказ Міністерства фінансів, яким затверджені нові принципи обробки Держфінмоніторингом отриманої від суб’єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ) інформації, а також критерії її аналізу.
Так, в наказі встановлюється, що працівники Держфінмоніторингу проводять аналіз інформації « за критерієм відповідності фінансової операції (діяльності) задекларованим доходам, характером і змістом діяльності учасника угоди» . Також будуть перевіряти « зв’язку учасників фінансової операції (діяльності) з політично значущими особами, членами їх сім’ї і / або особами, пов’язаними з політично значущими особами».
Нагадаємо, що з уб’ектамі первинного фінансового моніторингу є, зокрема, нотаріуси; суб’єкти господарювання, які надають юридичні послуги; підприємці, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна, А також суб’єкти господарювання, які надають за винагороду консультаційні послуги, пов’язані з купівлею-продажем нерухомості; установи, які надають послуги з переказу коштів (поштового переказу) та здійснення валютних операцій; бухгалтери, суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку; суб’єкти господарювання, які здійснюють консультування з питань оподаткування; адвокатські бюро, адвокатські об’єднання та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально і інші.
Отже , наказом Мінфіну від 2 серпня 2021 № 440 затверджено документ під назвою «Принципи обробки отриманої від суб’єктів первинного фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та критерії проведення аналізу таких операцій». Відзначається, що ці Принципи і критерії призначені для обліку у внутрішніх документах Держфінмоніторингу отриманої від СПФМ інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, інші фінансові операції або інформації, яка може бути пов’язана з підозрою у легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванні поширення зброї масового знищення.
Серед основних принципів вказується, зокрема, «приоритезация і категорійність обробки інформації з урахуванням ризик-орієнтованого підходу»; «Всебічне використання інформації з єдиної державної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення, автоматизованих, інформаційних і довідкових систем, реєстрів і банків даних органів державної влади та інших інформаційних ресурсів, передбачених законодавством ».
При обробці отриманої від СПФМ інформації працівники Держфінмоніторингу «проводять операційний і стратегічний аналіз».
При проведенні операційного аналізу працівники Держфінмоніторингу проводять аналіз інформації за такими критеріями, зокрема:
1) економічний сенс і мету фінансових операцій;
2) вид активу або форма розрахунку, що використовуються при проведенні фінансової операції (діяльності), і сума фінансової операції;
3) відповідність фінансової операції (діяльності) задекларованим доходам, характером і змістом діяльності учасника угоди;
4) місцезнаходження, місце проживання або місце перебування учасників фінансових операцій, які проводять операцію (діяльність), або кінцевих бенефіціарів власників, їх сфера і період діяльності;
5) зв’язку учасників фінансової операції (діяльності) з політично значущими особами, членами їх сім’ї і / або особами, пов’язаними з політично значущими особами;
6) предмет угоди між учасниками фінансової операції (діяльності), а також фінансові інструменти, використовувані при проведенні фінансової операції (діяльності);
7) коментарі та інша наявна додаткова інформація, отримана від СПФМ та якою володіє Держфінмоніторинг.
При проведенні стратегічного аналізу працівники Держфінмоніторингу проводять аналіз інформації, зокрема, за такими критеріями:
1) тенденції легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
2) типології легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
3) повторюваність процесів, пов’язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
4) область впливу або розташування явища легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, пов’язаних загроз і вразливостей;
5) по руху активів, задіяних у легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансуванні поширення зброї масового знищення;
6) тип використовуваних операцій (діяльності) учасників, залучених в схемах легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
7) діяльність пов’язаних учасників фінансових операцій, які використовують професійні мережі відмивання коштів.
При обробці отриманої від СПФМ інформації працівники Держфінмоніторингу враховують:
1) додаткову інформацію від СПФМ, державних, правоохоронних і розвідувальних органів, підрозділів фінансової розвідки про підозру в легалізації (відмиванні) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, або фінансуванні поширення зброї масового знищення, або вчиненні діяння, визначеного Кримінальним кодексом України як кримінальне правопорушення, яке не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму ;
2) наявність даних, що свідчать про причетність фінансової операції або сукупності пов’язаних між собою фінансових операцій до легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму або фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення;
3) наявність даних, що свідчать про причетність фінансової операції або учасників фінансової операції (діяльності) до кримінальної правопорушення, яке стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
4) наявність даних про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до статті 5 Закону України «Про санкції» щодо учасників фінансової операції (діяльності) (кінцевих бенефіціарів власників);
5) наявність даних про застосування міжнародних санкцій відносно учасників фінансової операції (діяльності) або їх активів;
6) відомості, отримані від СПФМ, про розбіжності між відомостями про кінцевих бенефіціарів власників клієнта, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, і інформацію про кінцевих бенефіціарів власників, отриману СПФМ в результаті здійснення належної перевірки клієнта;
7) відомості, отримані від СПФМ, про відмову від встановлення (підтримання) ділових відносин, проведення фінансової операції.
Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…
Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…