З метою боротьби з використанням спрощеної системи оподаткування для мінімізації податків при виплаті заробітних плат в Україні можуть заборонити фізичним особам-підприємцям надавати послуги. ФОПам можуть дозволити лише торгувати та займатися виробництвом.
Це позиція голови податкового комітету Верховної Ради, депутат від партії «Слуга народу» Данило Гетманцева.
«Зрозуміло, що є нюанс з ухиленням від податків при виплаті зарплат через ФОП. Але якщо поєднати ці речі (підняття порогу максимального доходу для того, щоб мати право працювати на спрощеній системі оподаткування — ред.), щоб це не можна було використовувати ФОП при виплаті зарплат, наприклад, прибрати послуги, залишити тільки торгівлю і виробництво, то я не бачу проблем для держави в цьому», — заявив Гетманцев.
Він зазначив, що мета законів його комітету, зокрема закону про обов’язкові касові апарати для торговців, полягає у тому, аби змусити великий бізнес припинити ухилятися від сплати податків.
Мова про законопроект 1220. До речі він рекомендований комітетом до прийняття в цілому.
Проте на совїй сторінці в соцмережі пан Геманцев зробив оговорку
В інтерв’ю на РБК-Україна мова йде про те, як збільшити ліміт для третьої групи платників. Це слушна ідея.
Однак існує проблема – зараз третя група ФОП використовується великим бізнесом для уникання сплати ПДФО та ЄСВ. Тому, ДОРЕЧНО розглядати варіант підвищення ліміту з одночасним розглядом запобіжників, які не дозволять великому бізнесу надалі уникати сплати податків.
Яких запобіжників? Відповіді на це питання поки немає. Давайте обговорювати разом – так само як ми разом із бізнесом та громадськістю розглядаємо всі інші законопроекти.
І ще раз наголошую – зміни у системі оподаткування не можуть бути за рахунок заборони роботи ФОПів, що надають послуги на єдиному податку.
Є претензії у бізнесу, пов’язані з тим, що десь занадто жорстке регулювання. І я з цим згоден. Десь у законопроекті є норми, які занадто обтяжують бізнес звітами, якоюсь документацією. Ми це чуємо, ми це коригуємо. Для цього і є ці робочі групи.
Ми пропонуємо багато хороших змін, про які не говорять. Там є частина, яка стосується реформи адміністрування. Ми вводимо апеляційну раду для платників податків, куди вони зможуть звертатися за процедурою адміністративного оскарження. Ми вводимо обов’язкову мотивувальну частину податкового повідомлення-рішення, зараз цього немає, і у суді потрібно заново проводити перевірку платника податків, не розуміючи, чому податківець виніс те чи інше рішення.
Ми реформуємо відповідальність. Ми державу вперше робимо відповідальною перед платником податку у вигляді конкретних штрафів. Це те, про що говорили всі 28 років, але ніхто до цього не дійшов. Платник податків буде нести відповідальність тільки у випадку винного порушення за ухилення від сплати податків. Є усічені склади, а є повні. Зараз у нас все – усічені, і неважливо – анексували Крим, війна на Донбасі, ти все одно плати податок.
У 2017 році у нас полетіла система реєстрації електронних накладних, треба було цілу серію нормативних актів зробити, щоб звільнити платників від відповідальності. Ми говоримо про те, що якщо ти винен, ти не несеш відповідальність за вчинення правопорушення.
Так, у 109 статтю додається поняття “винність”.
Зараз у нас відповідальність без вини, ти відповідальний відразу. У кримінальному праві є винна відповідальність, в адміністративному праві є винна відповідальність, у фінансовому праві – відповідальність без вини. Це рудимент “совка”, коли всі відповідали тільки за фактом вчинення правопорушення. Ми міняємо, як у всіх нормальних країнах, навіть в РФ є винна відповідальність, а у нас вона без вини. Я не знаю, що тут можна критикувати! Тим більше що вини доводить податкова.
Крім цього. Три роки податковим кодексом ніхто не займався. Там є і внутрішні суперечності і протиріччя з іншими нормативними актами. І значна частина законопроекту – це усунення технічних протиріч.
Нагадаємо, що на початку вересня в уряді запропонували ФОПам, які працюють і ІТ, добровільно сплачувати додаткові податки до Фонду розвитку людського капіталу.
Також голова комітету завірив у нешкідливості, а у користі масової фіскалізації, таким чином малий бізнес відокремиться від великого. Та кеш бекі, котрі не будуть швидкими, а не менш ніж через рік-півтора для того, хто все ж таки наважиться поскаржитися на не правильний фіскальний чек. Його потібно відсканувати в електронному кабінеті платника, попередньо там зареєструвавшись, потмі ДПІ проведе перевірку. потм платник її оскаржить, а коли вже точно провина буде доведена, тільки тод буде і винагорода за пильність.
Також повідомив, що наверсні буде представлено законпроект про податкову амністію. Це перший крок податкової реформи. Серцевиною весняної податкової реформи буде реформа оподаткування доходів. Ми її називаємо мала податкова реформа. Що це таке? Посімейне декларування ПДФО, розширення вирахувань з ПДФО, податкова амністія, патент для першої групи єдиного податку, податок на виведений капітал і у самому кінці – загальне декларування.
Податкове навантаження на бізнес у короткостроковій перспективі не буде.
Але ми хочемо поміняти. Це питання двох-трьох років. Зверніть увагу, у нас у минулому році вже були перебої з пенсіями. Пенсійний фонд наполовину фінансується з держбюджету. А ЄСВ це, по суті, вже податок. І тому звучать ідеї про об’єднання ПДФО та ЄСВ, у них майже збігаються бази. Їх потрібно привести до одного знаменника і об’єднати.
Раніше прем’єр-міністр Гончарук заявляв, що урядові рішення щодо податкової реформи планують ухвалити весною 2020 року, а запровадити нову податкову систему планують з 1 січня 2021 року. Він також пояснив, що у ході податкової реформи «спрощенцями має стати вся країна».
Раніше у партії «Слуга народу» анонсували законопроєкт, направлені на боротьбу зі зловживанням спрощеною системою оподаткування.
Напередодні голова Державної податкової служби України Сергій Верланов повідомив, що невдовзі в Україні може змінитися система оподаткування для представників ІТ-галузі, які часто використовують систему ФОП для зменшення податкових зобов’язань.
Отже, різні чиновники вторять один одному, але наразі, ситауція не вірішується – бізнес не сдає своїх позицій, так само як і влада не полишає спроб “закрутити гайки”. Тож спостерігаємо далі за розвитком подій.
Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…
Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…
Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…
В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…
Найкращий пункт обміну. Критерії та поради при виборі обмінника Коли потрібно обміняти 100-200 доларів, люди…
У статті 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 14.09.2024 №12000 визначили…