Наприкінці травня троє народних депутатів запропонували врегулювати процедуру розгляду слідчим суддею клопотання про призначення позапланової податкової перевірки. Тим самим пропонується прибрати ту невизначеність, завдяки якій частина суддів приймає рішення на користь платників податків, послуговуючись аргументом «нема процедури в КПК – нема повноважень».
Автори цього законопроекту № 6482 пропонують визначити призначення позапланової виїзної ревізії, позапланової перевірки одним із заходів забезпечення кримінального провадження. Окрім того, КПК хочуть доповнити окремою главою – 18-1 «Призначення позапланової виїзної ревізії, позапланової перевірки». За проектом призначення такої позапланової ревізії чи перевірки має на меті дослідження, виявлення обставин кримінального провадження, які можуть свідчити про порядок додержання фінансового, бухгалтерського, податкового та іншого законодавства.
Призначення відповідної перевірки здійснюється на підставі рішення слідчого судді, а складені за результатами її проведення висновки / акт є документами у кримінальному провадженні. Також регламентовано особливості звернення з відповідним клопотанням про призначення перевірки та його розгляд слідчим суддею.
Теперішній механізм здійснення перевірок на підставі судових рішень такий:
Народний депутат ВРУ, Андрій Журжій, зауважує, що законопроект, про який мова йшла вище, є спробою узаконити інструмент тиску на бізнес. А тому він з колегами готує законопроект, який дозволить виключити із законодавства згадки про проведення податкових перевірок на підставі судових рішень. Про реєстрацію такого законопроекту наразі невідомо, нажаль.
Проте вбачаються серьозні недоліки запровпонованого законопроекту, а саме: не має чітко прописаної процедури доказування (обгрунтованності)клопотання до слідчого судді про проведення позапланової перевірки. Зазначається лише “надання письмового обґрунтування підстав проведення такої ревізії, перевірки”. А от, що конкретно має бути обгрунтуванням не зауважують.
Деякі судді, за проханням інтернет видання TaxLink вже мали змогу прокоментувати поданий законопроект. Всі вони в коментарях дуже обережні, але справедливо зауважують, що не має, наразі, єдиної судової практики з даного питання, через законодавчу неврегульованість. Наприклад, В. Гребенюк з Подільського районного суду міста Києва, зазначив у коментарі, що все ж таки потрібно рахуватися із платником податку та надати право на участь у процесі розгляду такого клопотання іншій стороні.
«Мені не подобається, що тут (законопроект № 6482) немає сторони. Варто хоча б прописати ту норму, що є в КПК в частині участі особи у розгляді клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів»
До речі про надання доступу до речей і документів і обгрунтування клопотань.
Як нашому виданню повідомив адвокат, котрий захотів залишитись інкогніто, існує практика “липових” рапортів. Яким чином це робиться. Співробітники Податкової поліції, оперуповноважені, пишуть рапорти на ім’я начальства, що буцім-то вони були на місці, де зберігаються документи чи речі, котрі їх цікавлять та бачили чи чули, як їх намагаються знищити, або вивезти з метою перезаховання і т.п. Все це має назву – оперативна інформація. Так як мова іде саме про кримінальні провадження – процес збору доказів не суттєвий для обвинувачення. Важливим є факт наявності останніх для передачі справи до суду.
У всякому разі, судді і адвокати, погоджуються з тим, що подібна законодавча ініціатива потрібна, проте вона має бути погоджена не просто з профільним комітетом, а продумана та віверена до дрібниць.
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…
Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…
У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…