Інфляція на споживчому ринку в листопаді 2019р. порівняно із жовтнем 2019р. становила 0,1%, з початку року – 4,3%.

Базова інфляція в листопаді 2019р. порівняно із жовтнем 2019р. становила 0,1%, з початку року – 4,2%.

На споживчому ринку в листопаді ціни на продукти харчування та безалкогольні напої знизилися на 0,2%. Найбільше (на 4,4%) подешевшали фрукти. На 2,8–0,3% знизилися ціни на м’ясо птиці, цукор, свинину, безалкогольні напої, рибу та продукти з риби, соняшникову олію. Водночас на 2,4–0,5% подорожчали яйця, молоко та молочна продукція, овочі, сало, масло, хліб, рис.

Ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 0,8%, у т.ч. на тютюнові вироби – на 1,6%, алкогольні напої – на 0,1%.

Одяг і взуття подешевшали на 1,4%, зокрема, взуття – на 1,9%, одяг – на 1,1%.

Зростання цін (тарифів) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива на 2,8% відбулося в основному за рахунок підвищення цін на природний газ на 12,7%.

Ціни на транспорт у цілому знизилися на 0,3% через здешевлення автомобілів на 2,1% і палива та мастил на 0,3%.

Географічне охоплення

Усі регіони України, крім тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м. Севастополя та частини тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях.

Спостереження за змінами споживчих цін (тарифів) проводиться в містах, які відібрані на основі процедури стратифікованого багатоступеневого відбору з елементами методу ймовірності, пропорційної розміру. Відбір міст здійснюється на державному рівні та є репрезентативним для розрахунку ІСЦ для кожного регіону країни. Спостереження за змінами споживчих цін (тарифів) не проводиться в сільській місцевості.

Методологія та визначення

Індекс споживчих цін (ІСЦ, інфляція) є показником зміни в часі цін і тарифів на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Розраховується щомісячно на основі даних про ціни (одержуються органами державної статистики шляхом щомісячної реєстрації цін і тарифів на споживчому ринку) та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве споживання по країні в цілому з подальшим розподілом (за результатами вибіркового обстеження умов життя домогосподарств).

Методологія розрахунку

Базовий індекс споживчих цін (БІСЦ, базова інфляція) є субіндексом індексу споживчих цін. Його побудова заснована на існуючих методологічних засадах щодо розрахунку індексу споживчих цін. БІСЦ показує стійку динаміку цін з мінімізацією короткострокових нерівномірних змін цін, викликаних шоками пропозиції та адміністративним регулюванням.

Методологія розрахунку

Держстат

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Где заказать высокие кроссовки от adidas?

Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…

1 день ago

Малий, середній та великий бізнес: які види підприємств існують в Україні?

Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…

2 дні ago

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

3 тижні ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

4 тижні ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

4 тижні ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

4 тижні ago