Це цікаво

Карантинні “плюшки” роздано, а чи не відберуть?

 Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (ГНЕУ) висловило зауваження до законопроекту № 4430, які полягають в такому:

  1. Виникає питання щодо доцільності доповнення ПК новими пунктами, за яким контролюючі органи формують Реєстр набувачів одноразової компенсації суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих осіб, оскільки виплата вказаних компенсацій не стосується питань оподаткування.
  1. Виглядає дискусійною пропозиція оновленого п. 59.1 ст. 59 ПК, згідно з яким збільшується загальна сума податкового боргу платника податків з 60 до 180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (з 1020 до 3060 грн. ), при яких податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються (аналогічні умови встановлено й для податкової застави (оновлений п. 89.2 ст. 89 ПК)).
  1. У проекті не передбачено правових наслідків для відповідних суб’єктів господарювання у випадку нецільового використання таких коштів.
  1. Викликає застереження поширення відстрочки до 29 грудня 2021 року сплати податкового боргу на будь-яких фізичних осіб, а не лише на тих платників податків, які реально потребують державної підтримки в умовах карантину, (зокрема, тих, що на сьогодні втратили доходи з об’єктивних причин), тобто, пропонована норма поширюватиметься і на несумлінних платників податків (аналогічне застереження стосується й нових п.п. 23, 24, 529 цього ж підрозділу).
  1. Головне управління звертає увагу на те, що у проекті відсутнє належне обґрунтування граничного розміру боргу, щодо якого пропонується відстрочка, період, на який вона запроваджується, та дата, на яку «формується» борг, – 1 грудня 2020 року, оскільки це може призвести до умисного формування боргу фізичними особами.
  1. ГНЕУ побоюється, що запропоновані норми призведуть до зменшення надходжень місцевих бюджетів. При цьому, надання державою податкових пільг, які зменшують доходи місцевих бюджетів, має супроводжуватися наданням додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію відповідних втрат доходів місцевих бюджетів (ст. 103 Бюджетного кодексу України).
  1. На думку ГНЕУ виглядає незрозумілим підхід щодо встановлення вказаної пільги саме на конкретний період – «грудень 2020 року та січень –травень 2021 року», а не на період карантину, як це наразі передбачено чинними положеннями ПК. 
Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

З 1 лютого будуть зменшені ліміти на карткові перекази

Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…

2 дні ago

Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку

Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…

2 дні ago

З якої дати діятимуть оновлені форми та зміст фіскальних чеків?

Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…

2 тижні ago

Чи подавати ФОПам Додаток ЄСВ у складі декларацій за 2024 рік у разі його несплати через “воєнну” пільгу?

Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…

2 тижні ago

Безопасность интернет-платежей — виды мошенничества и способы защиты

Сегодня не выходя из дома можно осуществить практически любой базовый финансовый процесс (оплатить покупки, билеты,…

2 тижні ago

Податковий агент при виплаті доходу фізособі не утримав ПДФО: хто відповідальний?

ДПС у Луганській області розповідає, що відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статі 168 ПКУ податковий…

3 тижні ago