Мер Києва Віталій Кличко закликав киян користуватися громадським транспортом столиці тільки за крайньої потреби. Про це він повідомив під час онлайн-брифінгу.
«Сьогодні нам необхідно розірвати ланцюг захворюваності. Зупинити розповзання вірусу. Інакше – медична система не впорається з такою кількістю хворих! Практично всі сили в медичних закладах кинуті на допомогу пацієнтам з коронавірусом. А ще ж у нас чимало киян з іншими захворюваннями, яким теж потрібна допомога лікарів. Привозять пацієнтів і з невідкладними випадками. Давайте думати і про це! Якщо «ляже» медична система, хто нам допомагатиме, хто рятуватиме здоров’я і життя киян? Саме тому ми, не очікуючи рішень Уряду, запровадили з 20 березня до 9 квітня суворі карантинні обмеження в столиці. А вже з 23 березня їх запровадив і Уряд, віднісши Київ до «червоної» зони епідеміологічної небезпеки. Відповідно – в місті діють усі обмеження «червоної» зони», – сказав мер столиці.
Разом з тим він наголосив, що столична влада не зупинила роботу громадського транспорту в місті.
«Ми добилися того, щоб під заборону не потрапив громадський транспорт. Він у столиці працює – за визначеним регламентом і з дотриманням норм безпеки. З наповненістю не більше 50 відсотків місць, що передбачені технічною характеристикою транспортного засобу. І тут би я хотів наголосити! Громадський транспорт під час карантину працює виключно для тих пасажирів, які добираються на роботу чи в невідкладних справах. Для киян, які працюють у сферах життєзабезпечення міста! Натовпи в транспорті – це, я вважаю, безвідповідальність тих людей, які не дотримуються рекомендацій і нехтують правилами. Які роблять вигляд, що в нас ситуація нормальна і немає ніякого вірусу»,
– наголосив мер Києва.
Він пояснив, що рішення не зупиняти громадський транспорт продиктоване необхідністю добиратися на роботу людям, які працюють на критично важливих підприємствах столиці.
«Нагадаю, навіть в найскладніший період першої хвилі вірусу метро, наприклад, не закривали в тих же Мілані чи Нью-Йорку. Але в ньому їздило дуже мало пасажирів. Тільки ті, кому справді потрібно дістатися на роботу. Тому давайте свідомо ставитися до ситуації і реалій, в яких живемо вже більше року! Розуміти всі ризики власної легковажності»,
– закликав Віталій Кличко.
Він наголосив, якщо ситуація не поліпшиться, і міська влада, і Уряд будуть ухвалювати рішення щодо зупинки громадського транспорту в столиці.
«Але ми всі пам’ятаємо, яке обурення викликало таке рішення рік тому. Коли не працювало метро, а наземний транспорт перевозив тільки пасажирів за спецперепустками. І також нагадаю, що, за обмеженнями «червоної» зони, установи, заклади, підприємства некритичних сфер повинні перевести співробітників на дистанційну роботу»,
– підкреслив Віталій Кличко.
Вже з суботи 30-40% маршруток у Києві піднімуть вартість проїзду з 8 до 10 грн, однак витрати на пальне все одно не покриваються. Тому в «Асоціації перевізників м. Києва та Київської області» розробили план дій, зокрема вартість проїзду просять підняти до 15-20 грн на час локдауну, тимчасово скасувати перевезення пільгових категорій (людей віком 60 років), перенести термін впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду рухомого складу, які обслуговуються приватними перевізниками, на 2022 рік тощо.
У свою чергу, мер Києва Віталій Кличко «вважає маніпуляцією» намір Асоціації перевізників Києва та Київської області звернутися до влади столиці офіційно заборонити роботу маршруток.