Ми повідомляли раніше про бажання та наказ Президента розглянути питання стосовно збільшення лімітів ФОП. Вносились різні законопроекти, були гарячі дебати і, ось нарешті, сталося:
Сьогодні депутати проголосували в другому читанні та в цілому (283 голоси) за законопроект № 1210.
Такий собі гіркуватий присмак все це має, особливо у світлі глобального та всеохоплюючого РРО. І навіть зовсім не це головне в тому Законопроекті 1210.
Основні цілі Законопроекту 1210 безумовно благородні:
- запровадження міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі;
- імплементація норм, передбачених Планом протидії практикам розмиванню оподатковуваної бази й виведення прибутку з-під оподаткування (План дій BEPS);
- реформування інституту фінансової відповідальності;
- удосконалення процедури адміністрування податків та зборів.
На ділі, як воно буде:
- Вносяться зміни щодо розгляду матеріалів перевірки, який здійснюватиметься колегіально постійно чинним органом контролюючого органу — комісією з питань розгляду заперечень.
- Далі, удосконалюється процедура оскарження рішень контролюючих органів шляхом створення Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків. До її повноважень належатиме розгляд скарг на рішення ДПС у передбачених ПКУ випадках.
- Платники податку на прибуток, які зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подаватимуть ДПС річну фінансову звітність, яку оприлюднять разом з аудиторським звітом в строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним. У разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, застосовується відповідальність, передбачена п. 120.1 ПКУ для подання податкових декларацій (розрахунків).
- Вже більше не потрібно коригувати фінрезультат на суму визнаних доходів/витрат від курсових різниць за монетарними статтями в іноземній валюті на дату балансу.
- Серед ключових нововведень – права податківців «коригувати» фінансовий результат підприємства для підвищення податкових платежів, норми про донарахування 18% податку з прибутку ІТ-компаній за кордоном.
- Різко (по багатьом позиціям – в 4 рази) зростуть податкові штрафи для бізнесу. При цьому з інспекторів Державної податкової служби знімуть відповідальність за неправомірно нараховані податкові платежі та штрафи.
В частині адміністрування податків зазначеним законопроектом:
– запроваджено в межах Податкового кодексу України принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушення;
– визначено вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів;
– закріплено перелік податкових правопорушень контролюючих органів. Серед них — недотримання процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;
– закріплено матеріальну відповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів тощо.
В частині місцевих податків і зборів значеними законопроектом:
– запроваджено уніфіковану форму інформації щодо ставок та пільг за всіма місцевими податками і зборами та порядку надання її органами місцевого самоврядування до контролюючих органів;
– скасовано обов’язок органів місцевого самоврядування щодо щорічного прийняття рішень про встановлення місцевих податків і зборів;
– скасовано пільги по платі за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території населених пунктів на лінії зіткнення;
– скасовано для платників першої — третьої груп єдиного податку звільнення від сплати земельного податок у разі провадження діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку).
Стосовно підвищення лімітів для перебування на єдиному податку, відтепер вони такі:
- для першої групи — із 300 тис. грн до 1 млн;
- для другої групи — із 1,5 млн. до 5 млн.;
- для третьої групи — із 5 млн. до 7 млн.