Новини законодавства

Ліміти для ФОП збільшено! ВРУ схвалила відповідні зміни до Податкового кодексу.

Ми повідомляли раніше про бажання та наказ Президента розглянути питання стосовно збільшення лімітів ФОП. Вносились різні законопроекти, були гарячі дебати і, ось нарешті, сталося:

Сьогодні депутати проголосували в другому читанні та в цілому (283 голоси) за законопроект № 1210.

Такий собі гіркуватий присмак все це має, особливо у світлі глобального та всеохоплюючого РРО. І навіть зовсім не це головне в тому Законопроекті 1210.

Основні цілі Законопроекту 1210 безумовно благородні:

  1. запровадження міжнародних стандартів податкового контролю для всіх учасників міжнародної торгівлі;
  2. імплементація норм, передбачених Планом протидії практикам розмиванню оподатковуваної бази й виведення прибутку з-під оподаткування (План дій BEPS);
  3. реформування інституту фінансової відповідальності;
  4. удосконалення процедури адміністрування податків та зборів.

На ділі, як воно буде:

  1. Вносяться зміни щодо розгляду матеріалів перевірки, який здійснюватиметься колегіально постійно чинним органом контролюючого органу — комісією з питань розгляду заперечень.
  2. Далі, удосконалюється процедура оскарження рішень контролюючих органів шляхом створення Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків. До її повноважень належатиме розгляд скарг на рішення ДПС у передбачених ПКУ випадках.
  3.  Платники податку на прибуток, які зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подаватимуть ДПС річну фінансову звітність, яку оприлюднять разом з аудиторським звітом в строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним. У разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, застосовується відповідальність, передбачена п. 120.1 ПКУ для подання податкових декларацій (розрахунків).
  4. Вже більше не потрібно коригувати фінрезультат на суму визнаних доходів/витрат від курсових різниць за монетарними статтями в іноземній валюті на дату балансу.
  5. Серед ключових нововведень – права податківців «коригувати» фінансовий результат підприємства для підвищення податкових платежів, норми про донарахування 18% податку з прибутку ІТ-компаній за кордоном.
  6. Різко (по багатьом позиціям – в 4 рази) зростуть податкові штрафи для бізнесу. При цьому з інспекторів Державної податкової служби знімуть відповідальність за неправомірно нараховані податкові платежі та штрафи.

В частині адміністрування податків зазначеним законопроектом:

– запроваджено в межах Податкового кодексу України принцип винної відповідальності платника податку за податкові правопорушення;

– визначено вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів;

– закріплено перелік податкових правопорушень контролюючих органів.  Серед них — недотримання процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування ПДВ;

– закріплено матеріальну відповідальність органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів тощо.

В частині місцевих податків і зборів значеними законопроектом:

– запроваджено уніфіковану форму інформації щодо ставок та пільг за всіма місцевими податками і зборами та порядку надання її органами місцевого самоврядування до контролюючих органів;

скасовано обов’язок органів місцевого самоврядування щодо щорічного прийняття рішень про встановлення місцевих податків і зборів;

скасовано пільги по платі за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території населених пунктів на лінії зіткнення;

скасовано для платників першої — третьої груп єдиного податку звільнення від сплати земельного  податок у разі провадження діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку).

Стосовно підвищення лімітів для перебування на єдиному податку, відтепер вони такі:

  • для першої групи — із 300 тис. грн до 1 млн;
  • для другої групи —  із 1,5 млн. до 5 млн.;
  • для третьої групи —  із 5 млн. до 7 млн.

 

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

З якої дати діятимуть оновлені форми та зміст фіскальних чеків?

Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…

6 днів ago

Чи подавати ФОПам Додаток ЄСВ у складі декларацій за 2024 рік у разі його несплати через “воєнну” пільгу?

Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…

6 днів ago

Безопасность интернет-платежей — виды мошенничества и способы защиты

Сегодня не выходя из дома можно осуществить практически любой базовый финансовый процесс (оплатить покупки, билеты,…

6 днів ago

Податковий агент при виплаті доходу фізособі не утримав ПДФО: хто відповідальний?

ДПС у Луганській області розповідає, що відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статі 168 ПКУ податковий…

2 тижні ago

Як платників податків м. Києва розподілено між Центральною, Лівобережною та Правобережною ДПІ?

Головне  управління  ДПС у  м. Києві інформує, що у зв’язку з внесенням змін до Організаційної структури…

2 тижні ago

Оподаткування закупівлі ліцензій ERP (на прикладі Odoo) в нерезидента: ключові аспекти

В умовах стрімкого розвитку технологій і глобалізації бізнесу українські компанії все частіше користуються програмними рішеннями,…

2 тижні ago