Законопроект розроблено на виконання пункту 5 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону № 1797-VIII, яким Кабміну було доручено до 1 липня 2017 року розробити і внести до Верховної Ради України проект закону щодо запровадження податку на виведений капітал.
Як заначено у пояснювальній записці, основними положеннями законопроекту є запровадження оподаткування прибутку, розподіленого у формі дивідендів чи прирівняних до них платежів та відмова від податку з доходів нерезидентів.
Прирівняними до дивідендів платежами вважатимуться:
Також законопроектом передбачається зміна методологічних підходів оподаткування процентів за користування кредитом, що отримуються у нерезидентів. Так, платники, у яких сукупний розмір отриманих у нерезидентів кредитів перевищує розмір власного капіталу більше ніж у 1,5 рази (для фінансових установ та компаній, що провадять винятково лізингову діяльність, – більш ніж у 5 разів), вважаються пов’язаними особами з такими нерезидентами і сума таких процентів оподатковується за ставкою 5%. За ставкою 20% оподатковуватиметься сума процентів, що сплачуються нерезидентам, у випадку, якщо такий нерезидент зареєстрований в низько- податковій юрисдикції та у випадку сплати процентів нерезиденту, якщо сума залучених від нього кредитів (позик) перевищує власний капітал більше ніж в 3,5 рази (для фінансових установ та компаній, що провадять винятково лізингову діяльність, – більш ніж у 5 разів).
Сума дивідендів, що виплачується за 2013-2017 роки, не оподатковується податком на виведений капітал у межах обсягу оподатковуваного прибутку, з якого раніше був сплачений податок на прибуток.
Крім того, законопроектом передбачаються перехідні положення для банків, які матимуть право залишатись платниками податку на прибуток до 2020 року включно.
Також передбачається, що сума дивідендів, що виплачується за 2013-2017 роки, не оподатковується податком на виведений капітал у межах обсягу оподатковуваного прибутку, з якого раніше був сплачений податок на прибуток.
На думку законотворців, прийняття цього законопроекту дозволить встановити прості правила оподаткування, спростить процедуру адміністрування податку, дозволить зупинити відтік капіталу за кордон, що сприятиме оздоровленню економіки в цілому через створення сприятливого інвестиційного клімату з метою залучення інвестицій в економіку держави.
Зауваження та пропозиції до проекту Закону можна надавати до 20.07 на адреси:
Міністерства фінансів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; markevich@minfin.gov.ua);
Державної регуляторної служби України (01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11).
Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…
Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…
Сегодня не выходя из дома можно осуществить практически любой базовый финансовый процесс (оплатить покупки, билеты,…
ДПС у Луганській області розповідає, що відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статі 168 ПКУ податковий…
Головне управління ДПС у м. Києві інформує, що у зв’язку з внесенням змін до Організаційної структури…
В умовах стрімкого розвитку технологій і глобалізації бізнесу українські компанії все частіше користуються програмними рішеннями,…