Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Ініціативи законотворців » Мінфін переглянув критерії для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН та правила їх застосування
Ініціативи законотворців

Мінфін переглянув критерії для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН та правила їх застосування

Поділіться з друзями - підтримайте проект

З 1 квітня 2017 року згідно з п. 201.16 ПКУ в тестовому режимі розпочала роботу система зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

На початку квітня було оприлюднено проект наказу Міністерства фінансів України  «Про затвердження  Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».

Державна регуляторна служба залишила без розгляду зазначений проект через порушення розробником вимог статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в частині не оприлюднення проекту регуляторного акту та не здійснення аналізу регуляторного впливу.

Сьогодні, 5 травня 2017 року, ДФС оприлюднила нову редакцію проекту наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу надавати у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації цього оголошення за наступними адресами:

Державна фіскальна служба України: 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8.,
e-mail: monitoringcentr@sfs.gov.ua.

Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2,
e-mail:  infomf@minfin.gov.ua

Пропозиції та зауваження також можна надсилати на адресу Державної регуляторної служби України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, буд. 9/11, e-mail:  inform@dkrp.gov.ua.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

Наказом буде затверджено:

– Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що додаються.

– Затвердити Перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що додається.

Передбачено, що до 1 червня 2017 року ДФС повинна здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених цім наказом, та у п’ятиденний термін надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення. Також ДФС повинна кожного п’ятого числа місяця, наступного за кварталом, надавати пропозиції Міністерству фінансів України щодо удосконалення Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

ДФС проводить оцінку ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям. Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації та інформації, поданої платником податку за формою згідно з Додатком 1 до Критеріїв. У Додатку 1 наведено таблицю:

Таблиця даних платника податку

Код згідно з КВЕД ДК 009:2010

Придбання (отримання) товарів/послуг

Виробництво

товарів/послуг

Код згідно з УКТ ЗЕД /

ДК 016 – 2010

Найменування

Код згідно з УКТ ЗЕД /

ДК 016 – 2010

Найменування

 

Проектом наказу передбачено, що платник податку, у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі, а у період дії тестового режиму (з 01.04.2017 до 01.07.2017), у разі отримання квитанції про ___, має право надати через електронний кабінет інформацію за формою згідно з Додатком 1 до Критеріїв щодо:

– видів економічної діяльності відповідно до Класифікатору видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

– найменування та кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку;

– найменування та коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Всі податкові накладні, що подаються на реєстрацію в Реєстрі перевіряються ДФС відповідно до таких ознак:

а) податкова накладна, що подається на реєстрацію в Реєстрі, реєструється на покупця – особу не зареєстровану платником податку;

б) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, що займає аналогічну посаду менше ніж у чотирьох платників податків;

в) загальна сума сплачених у 2016 році на позабюджетні рахунки до Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та до зведеного бюджету податків і зборів платником податку та його відокремленими підрозділами, яким подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 5 мільйонів гривень (ознака використовується з 01.04.2017 до 01.01.2018);

г) одночасно значення показників D та P, розрахованих за наведеними у цьому підпункті формулами,  має таку величину D>0,05,  Р<Рм*1,3, де:

D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S – загальна сума сплачених за останні 12 місяців на позабюджетні рахунки до Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та до зведеного бюджету податків та зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T- загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, за останні 12 місяців, яка зазначена платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі;

P – сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних зареєстрованих в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Рм – найбільша місячна сума податку на додану вартість зазначена у податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 місяців.

д) ДФС прийнято рішення щодо врахування інформації за формою згідно з Додатком 1 до Критеріїв.

У разі, якщо за результатами перевірки ДФС встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з ознак визначених підпунктами «а», «б», «в», «г», «д» цього пункту – така податкова накладна/розрахунок коригування не підлягає Моніторингу.

Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими  Критеріями:

1) обсяг постачання товару в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі у 1.5 або більше разів більше залишку різниці обсягу постачання такого товару, зазначеного у податкових накладних зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі та обсягу придбання відповідного товару зазначеного у отриманих податкових накладних, зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі;

та сума податку на додану вартість, зазначена у зареєстрованих з 01.01.2017 р. в Реєстрі податкових накладних з придбання товарів таким платником податку з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються згідно із пунктом 7 Критеріїв*, більше 50 відсотків загальної суми податку на додану вартість, зазначеної у податкових накладних з придбання товарів таким платником податку і зареєстрованих з 1.01.2017 в Реєстрі його контрагентами;

2) відсутність дозвільних документів (відомостей, наданих ДФС уповноваженими на це органами; ліцензій, виданих органами ліцензування), які засвідчують право суб’єкта господарювання на провадження певного виду діяльності (дозвільні документи, ліцензії на здійснення відповідної діяльності, які відповідно до законодавства передбачені для виробництва або реалізації цих товарів/послуг) стосовно товарів/послуг, які зазначені платником податку у податковій накладній поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) відношення суми податку на додану вартість, вказаної у розрахунках коригування, з урахуванням розрахунку коригування для покупців, які не є платниками податку, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у поточному місяці, що передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, до суми податку на додану вартість, сплаченої до зведеного бюджету у місяці, за який подано такі розрахунки коригування, більше 0.2.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 та сума ПДВ, зазначена в податкових накладних зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням ПН/РК, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають цьому підпункту 1 більша середньомісячної суми сплачених за останні 12 місяців на позабюджетні рахунки до Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та до зведеного бюджету податків та зборів платником податку та його відокремленими підрозділами то реєстрація такої ПН/РК зупиняється.

* пунктом 7 Критеріїв передбачено, що перелік кодів товарів згідно з УКТЗЕД та кодів послуг згідно з ДКПП, які застосовуються для здійснення Моніторингу ПН/РК, затверджується ДФС за погодженням з Міністерством фінансів.

Перелік документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

для Критерію 1:

договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;

первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

рахунки-фактури (інвойси), акти приймання – передачі, надання послуг, накладні;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;

документальне підтвердження наявності трудових ресурсів, матеріально-технічних і технологічних можливостей для здійснення господарських операцій.

для Критерію 2:

договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;

первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

рахунки-фактури (інвойси), акти приймання – передачі, надання послуг, накладні;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;

для Критерію 3:

договори (зовнішньоекономічні контракти) з додатками, листування з контрагентами, митні декларації;

первинні документи щодо постачання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

рахунки-фактури (інвойси), акти приймання – передачі, надання послуг, накладні;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності тощо), наявність яких передбачена  договором або законодавством;

Копії документів повинні бути завірені належним чином.

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ


Поділіться з друзями - підтримайте проект