Мінфін розробив проект постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ (, яким пропонується затвердити:
- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- Порядок роботи Комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
- Порядок розгляду скарг на рішення Комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Як зазначають у Мінфіні, ця система необхідна задля упередження схем з розкрадання ПДВ та безперебійного процесу автоматичного відшкодування ПДВ.
У чому суть?
У грудні 2017 року роботу системи ризиків з ПДВ було зупинено для того, щоб напрацювати узгоджене рішення, яке не нестиме значних ризиків для всіх сегментів бізнесу і водночас буде ефективним інструментом боротьби зі схемами з розкрадання ПДВ.
Мінфін спільно з ДФС напрацювали та узгодили рішення, яке презентували для публічного обговорення.
Проект також було надіслано на розгляд народних депутатів Комітету податкової та митної політики.
Для узгодження комплексного рішення щодо принципів роботи системи ризиків з ПДВ необхідно знайти спільну позицію, що забезпечить інтереси малого, середнього та великого бізнесу та не дозволить розкрадання бюджету через податкові махінації.
Проект постанови передбачає такі зміни:
- для зменшення випадків зупинки реєстрації податкових накладних встановлюється «відсікаючий критерій» 3% та поріг обсягу постачання за місяць у розмірі 500 тис. грн;
- раніше узгодження критеріїв оцінки тривало деякий час, що давало змогу деяким платникам користуватися фіктивним кредитом. Пропонується, щоб для оперативного реагування ДФС встановлювала критерії оцінки ризиків. Аби забезпечити прозорість цього процесу, ДФС повинна попередньо узгоджувати ці критерії з Міністерством фінансів та публікувати на офіційному сайті.
Для малого та середнього бізнесу запроваджуються показники позитивної податкової історії. Податкові накладні з ризиковою операцією по платниках з позитивною податковою історією зупинятися не будуть.
Запроваджується електронний реєстр зупинених податкових накладних, у якому платник в онлайн режимі зможе знайти інформацію щодо розгляду та статусу зупинених податкових накладних. Це рішення зробить процес прозорішим.
Для оперативності розгляду пояснень та документів передбачається створення комісій на регіональному та центральному рівні.Прийняті рішення комісій регіонального та центрального рівнів набувають чинності після реєстрації їх в електронному Реєстрі зупинених податкових накладних.
Якщо рішення Комісій не зареєстровані протягом семи робочих днів, зупинена податкова накладна/розрахунок коригування реєструється в автоматичному режимі.
Допрацьована форма рішення про відмову в реєстрації. Зокрема, в рішенні буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови. У випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується.
Врегульовується питання реєстрації ПН/РК для платників, по яких до 01.12.2017 року було зупинено ПН/РК та не подано пояснень та документів. Встановлено, що вони мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій ПН/РК, подати пояснення і копії документів до таких ПН/РК на розгляд Комісій, які приймають рішення про реєстрацію або відмову в такій реєстрації, порядок роботи якої затверджується цією постановою.
Що далі?
На наступному тижні Мінфін планує обговорення проекту та пропозицій до нього зі всіма зацікавленими сторонами.
Проектом постанови передбачено, що у разі прийняття вона набере чинності через 15 днів з дня її офіційного опублікування.
***
Ознайомитися з текстом проекту Постанови та Порядками можна тут: