Юридичні консультації

Надавачі послуг зобов’язані проводити повірку лічильників за власний кошт – рішення суду

Касаційний цивільний суд Верховного Суду 15 липня, розглянувши справу №235/499/17, постановив: надавачі послуг зобов’язані проводити повірку лічильників за власний кошт. Тому що кошти на повірку вже закладені в чинному тарифі. Це означає, що усі споживачі мають право вимагати провести повірку лічильників коштом надавачів послуг.

Підприємства-постачальники не поспішають витрачати гроші на повірки. А в деяких випадках у договорах на постачання комунальних послуг передбачають положення про обов’язок споживачів проводити такі повірки за свій кошт. Проте це незаконно, розповідає юрист Артем Кірюшин.

Він пояснює: «Положеннями статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (зокрема демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовують для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються коштом суб’єктів господарювання, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. При цьому періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання».

Отже, якщо термін періодичної перевірки спливає, треба письмово попередити підприємство – надавача послуг, щоб її провело. Змушуючи споживача самому проводити і оплачувати повірку лічильника, працівники підприємства чинять незаконно.

Що й довів Касаційний цивільний суд Верховного Суду.

Суть справи пояснює юрист:

«Між споживачем і підприємством-водопостачальником виник спір, хто ж саме має платити за повірку. У позові споживач указав, що власним коштом обладнав квартиру лічильником води та повідомив про це підприємство. Воно погодилось із встановленням, прийняло лічильник в експлуатацію та опломбувало його, визначивши при цьому дати повірки.

Та після дати чергової планової повірки надавач послуг став нараховувати оплату без урахування показників квартирних засобів обліку, лише за нормами споживання. Мовляв, позивач порушив строк проведення державної повірки квартирних приладів обліку. У зв’язку із цим споживач двічі письмово звертався до постачальника із проханням провести чергову повірку, але його заяви проігнорували. Облік об’єму спожитої води далі вели згідно з нормами водопостачання, а не за показниками лічильника.

Такі дії підприємства і стали підставою для звернення споживача до суду. Суди першої та апеляційної інстанцій стали на бік споживача. Водопостачальник не погоджувався, тож дійшло до Касаційного цивільного суду. Суд зазначив: підприємства, які надають послуги з водопостачання, повинні забезпечити виконання робіт із періодичної повірки, обслуговування та ремонту квартирних засобів обліку води за рахунок включення цих робіт до тарифу на водопостачання».

Це рішення, за словами Артема Кірюшина, означає: «Усі споживачі мають право вимагати провести повірку лічильників коштом надавачів послуг».

Джерело

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Логістика вантажних перевезень між областями України

Логістика вантажних перевезень між областями України, незалежно від того, це перевезення меблів чи ж будь-яких…

8 години ago

Як оскаржити висновок моніторингу ДАСУ: основні кроки

  Право наоскарження висновку моніторингу відповідно до законодавства належить виключно замовнику. Він може брати участь…

3 дні ago

Як працює логістика у сфері оптових поставок бензину та дизелю

Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…

1 тиждень ago

Чи застосовується підвищуючий коефіцієнт до доходів у негрошовій формі при розрахунку військового збору?

Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…

4 тижні ago

Як вибрати та купити ортопедичний матрац 160×200: практичний гід

Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…

4 тижні ago

Масова розсилка SMS для бізнесу

В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…

4 тижні ago