На початку даної публікації зазначаємо, що ми не підтримаємо жодну із сторін та намагаємось висвітлити неупереджено події останніх днів.
Ми вже писали про спробу депутатів своїми ініціативами спростувати спрощену систему оподаткування, а у ВР, на жаль, не полишають надії все ж таки прикрутити гайки спрощенцям.
22 березня спочатку було включено до порядку денного поточної сесії Верховної Ради розгляд законопроекту № 7142 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг». Вже у другій половині дня, як повідомляє на свої сторінці Д.Видолоб було проведено засідання Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності. Поряд з іншими питаннями, під час засідання, розглядалося питання надання висновку Урядового комітету щодо даного депутатського законопроекту.
Декотрі пропозиції депутатів за зазначеним законопроектом:
Метою зазначеного законопроекту розробники зазначають детінізацію окремих галузей економіки України, а саме торговельної діяльності з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та підакцизних товарів, тобто саме тих галузей, в яких здійснюється продаж товарів великого та середнього цінового сегменту, товарів, не віднесених до категорії «товарів першої необхідності» та товарів, які мають безпосередній вплив на життя та здоров’я населення.
Крім того, метою цього законопроекту є усунення можливих зловживань при здійсненні перепродажу вищевказаних категорій товарів від одного суб’єкта спрощеної системи оподаткування до іншого з метою прикриття незаконного або напівлегального походження таких товарів.
Насправді законопроект №7142 передбачає не тільки розширення сфери обов`язкового застосування РРО, ведення обліку товарних запасів і запровадження нових штрафних санкцій для підприємців, а і передбачає також фактичне скасування права на спрощену систему оподаткування для деяких видів господарської діяльності.
Пропозиція Державної регуляторної служби України – не підтримувати цей законопроект. У Мінфіну України та ДФС також були зауваження до цього документу, які, частково, збігаються зі зауваженнями ДРС.
Державна регуляторна служба України виступає категорично проти такого законопроекту, адже було проведено аналіз регуляторного впливу цього проекту закону на мікробізнес. Висновки не втішні. Втілення норм цього законопроекту у життя, у запропоновай депутатами формі, буде коштувати мікробізнесу України 14,9 мільярди гривень. Це колосальна сума для такого виду підприємців. Отже, кількість легального мікробізнесу може суттєво скоротитися, впаде обсяг легального товарообігу, також це призведе до підвищення цін. Більш точний розрахунок витрат малого бізнесу тут
ДРС вважае, що Проект Закону передбачає, зокрема:
– здійснюють продаж лікарських засобів та ювелірних виробів;
– реалізують товари або надають послуги громадського харчування в торговельному об’єкті площею понад 150 квадратних метрів або в приміщенні площею понад 100 квадратних метрів, яке є частиною торговельного об’єкту;
Отже, підтримку запропонованого проекту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг» (реєстраційний номер 7142) вважає недоцільною.
Крім того, даний законопроект не отримує схвалення і в Раді підприємців при КМУ. Принаймні думка одного з членів Ради однозначна.
Президент стосовно даного законопроекту свою думку поки що не висловлював, але ми писали про його позицію стосовно спрощеної системи. До речі у згадуваній статті мова іде про законопроект №8089, котрий ДРС також не підтримала.
Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…
Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…
Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…
В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…
Найкращий пункт обміну. Критерії та поради при виборі обмінника Коли потрібно обміняти 100-200 доларів, люди…
У статті 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 14.09.2024 №12000 визначили…