Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» №128 від 20.09.2019 (далі – Закон №128) передбачено, що у разі, якщо фінансові санкції, передбачені п.1 ст.17 цього Закону застосовано до суб’єктів господарювання згідно з рішеннями контролюючих органів, прийнятими за результатами перевірки, проведеної на підставі скарги покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, такому покупцю (споживачу) із застосованих штрафних (фінансових) санкцій компенсується 100 % вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у його скарзі.
Така норма, передбачена ст.25 Закону №128, запрацює з 01 жовтня 2020 року.
Отже, з 01 жовтня 2020 року у разі надання покупцем скарги:
- на її підставі податківці подають до продавця запит із вимогою надати інформацію, яка стосується предмету скарги (відповідні зміни вносяться до п. 73.5 ПКУ);
- якщо надана продавцем інформація податківців не задовольнить або продавець не відповість на запит у встановлений термін (протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту), приходить документальна або фактична податкова перевірка;
- у разі виявлення (доведення) порушення до продавця застосовуються штрафні санкції, розмір яких залежить від вартості проданого з порушенням товару (роботи, послуги) і черговості застосування штрафу в поточному році (100% — 150% такої вартості);
- за рахунок отриманого штрафу держава (ДПС) компенсує покупцю 100% вартості таких товарів (робіт, послуг), якщо сума розрахункової операції, на яку поскаржились, становить більше 850 грн.
Детальніше про тещо потрібно зазаначити в скарзі читайте у нашому матеріалі тут
Для запобігання використання системи «кешбек» недобропорядними покупцями та нечесними конкурентами передбачено наступні заходи:
– Для подання скарги про недійсний фіскальний чек заявник має ідентифікувати себе через приватну частину Електронного кабінету.
– Застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде неможливо – податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення – встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документу.
– Податкова служба, в першу чергу, оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця по відношенню до покупця.
– Оскаржувати чек можна за умови загальної суми покупки понад 850 гривень.
– ДПС вже реагує на заяви покупців щодо «нефіскальних» чеків, надіслані письмово, однак часом складно ідентифікувати такого заявника та оцінити обґрунтованість його скарги.
Перевірити фіскальний чек покупець зможе в Електронному кабінеті на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням