Кабмін прийняв зміни до Постанови 117, які реалізувалися у вигляді Постанови 936 від 24.10.2018 р. (сам текст наведений нижче)
Документ набув чинності з моменту офіційного опублікування, з 10.11.20.18 р.
Що ж змінилося?
Вже з першого дня платники відчули зміни – вже вчора податкові реєструвалися на порядок довше, квитанції до кінця дня майже ніхто не отримав.
Нові правила вводять суцільний моніторинг для всіх, чия навантаження не перевищує 5%.
Постанова вносить зміни в «п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування…» , який має таке формулювання:
“3. Податкові накладні / розрахунки коригування, крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, що подаються на реєстрацію у Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливо зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу для (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем – платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,05, Р<Рм×1,4…”
Наслідки
1. Будь-яка РК на зменшення підлягає моніторингу, незважаючи на суму та характер угоди.
Це читається в п. 3 і змісту п. п. 4 і 5 Порядку, де зазначено:
«4. У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі. 5. Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.»
Чесно кажучи, звучить не зрозуміло… Реєстрація ПН, припустимо, пройшла без моніторингу, а от реєстрація негативного РК – через обов’язковий моніторинг. Тобто буде відмова у реєстрації РК на зменшення податкових зобов’язань?..
2. В обсяг поставок (500 тис.) не враховуються РК на зменшення, зареєстровані в поточному місяці.
Тобто, у разі помилки або зменшення обсягу поставок / відмови покупця від частини товару обсяг все одно вже з’їла.
Це прямо випливає з абз.3 п. 3 Порядку.:
« 2)обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень …».
3. Аналогічно – РК на зменшення враховується чи ні в розрахунку 50 тис.на контрагента?
Судячи з тексту постанови, фіскали налаштовані максимально «накрутити» обсяг, не враховуючи зменшують РК з цього ж контрагенту в розрахунку такого обсягу: «… ОБСЯГИ постачання, зазначеним платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, кроме розрахунків коригування, Складення у разі Зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, … ставити менше 500 тис. гривень за умови, что ОБСЯГИ постачання товарів / послуг, зазначеним в них у поточному місяці за операціямі з одним отримувачем – платником податку, що не перевіщує 50 тис. гривень … »
4. Не ясно, «ламає» чи один контрагент все 500 тисяч.
У документі відсутня пояснення, як буде працювати алгоритм, якщо реєстрація на одного з контрагентів перевищить дозволений поріг в 50 тисяч. Якщо розуміти документ буквально – то платник відразу після перевищення порога по одному контрагенту втрачає право на все 500 тисяч, або на те, що від них залишилося на момент реєстрації «перевищеній» НН: «… 500 тис. гривень за умови, что ОБСЯГИ постачання товарів / послуг, зазначеним в них у поточному місяці за операціямі з одним отримувачем – платником податку, що не перевіщує 50 тис. гривень … »Виходячи з написаного, рекомендуємо« не добирати »кордон в 50 тис. по окремому контрагенту, реєструючи в межах 500 тис. максимально різних партнерів. Інакше може статися, що перше ж перевищення відбере у вас право на все 500 тис. «Зеленого коридору».
5. Податкове навантаження повертається до показника 5%.
Аналіз показників СМКОР минулого року переконливо показував, що даний поріг є високим для дрібного і середнього бізнесу, і саме тому в 2018-му був знижений до 3%.
Але у чиновників різко змінюється думка, коли дуже потрібні гроші. Тому – зустрічайте, знову 5%.
Підводячи підсумки, можна сказати, що основні ризики платника зводяться до наступного:
підвищення «прохідний» податкового навантаження,
складності в реєстрації РК на зменшення,
значне зменшення обсягу, звільненого від моніторингу,
складності в розрахунках і перевірці обґрунтованості блокування до 500 тис. (доведеться прорахувати і проаналізувати обсяг поставок по всіх контрагентах).
Блокування повертається.
І далеко не в найкращій своїй редакції.
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 773), такі зміни:
абзац перший після слів “Податкові накладні / розрахунки коригування” доповнити словами “(крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику)”;
абзац третій після слів “накладних / розрахунках коригування” доповнити словами “(крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені)”, а після слів і цифр “менше 500 тис. гривень” — словами і цифрами “за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем — платником податку, не перевищує 50 тис. гривень,”;
в абзаці четвертому слова і цифри “такі розміри: D > 0,03” замінити словами і цифрами “такі розміри: D > 0,05”.
Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН