Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.
Тобто, обов’язковою умовою офіційного оформлення новоприйнятих працівників є своєчасно направлені до органів ДФС повідомлення про прийняття працівників на роботу (далі – Повідомлення).
Форма такого Повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 .
Повідомлення буває двох типів:
початкове – подається при працевлаштуванні нового працівника;
скасовуюче – подається, якщо у початковому були допущені помилки та в інших випадках, що потребують уточнення.
Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою – підприємцем до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
– засобами електронного зв’язку або за допомогою сервісу «Електронний кабінет» за адресою;
– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.