ДПС у Житомирській області розповідає, що На виконання постанови КМУ від 23.06.2021 р. №641 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення безперервного надання кваліфікованих електронних довірчих послуг Державною податковою службою» (далі – Постанова №641) 23 грудня 2022 року внесено зміни до Довірчого списку кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, внаслідок чого новим надавачем електронних довірчих послуг є Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Державна податкова служба України (далі – Надавач ДПС).
Відповідно до положень Регламенту Надавача ДПС кваліфіковані сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача ЕДП Державної податкової служби України (www.ca.tax.gov.ua).
Згенерувати особисті ключі можливо безпосередньо у відокремлених пунктах реєстрації Кваліфікованого надавача ЕДП Державної податкової служби України (далі – ВПР).
Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 р. №749 «Про затвердження Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності» (зі змінами) генерація пари ключів (особистого та відкритого) здійснюється підписувачем-представником державної установи із використанням засобів кваліфікованого електронного підпису за його особистої присутності у кваліфікованого надавача, що обслуговує державну установу.
У зв’язку з тим, що в межах електронних довірчих послуг не передбачено надання послуг з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, продаж або безоплатне надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії користувача (з’ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо). Слід зауважити, що кожен особистий ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.
Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування.
Ідентифікація особи, яка звернулася до Кваліфікованого надавача ЕДП Державної податкової служби України, здійснюється за паспортом громадянина України, а за його відсутності паспортом громадянина іншої країни із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову, відображенням паспорта громадянина України / паспорта громадянина України для виїзду за кордон у застосунку «Дія», посвідкою на тимчасове / постійне проживання, посвідченням біженця або паспортом громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі.
Надавач ДПС не формує сертифікати електронних печаток фізичним особам, окрім сертифікатів електронних печаток для РРО фізичним особам – підприємцям.
Відповідно до постанови КМУ від 17.03.2022 р. №300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг» на період дії воєнного стану на території України здійснюється автоматичне формування нових сертифікатів відкритих ключів усім користувачам за один день до закінчення строку чинності старих сертифікатів, терміном дії на один рік. При цьому особистий ключ користувача не змінюється.
Одночасно користувачі, що мають чинні сертифікати, мають змогу скористатися онлайн сервісом за посиланням https://ca.tax.gov.ua – «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом» – для самостійного продовження терміну дії сертифікатів на 2 роки.