Загальна інформація
Заміна 1с та BAS є зараз критичним питанням для багатьох компаній і деякі з них вже в інтенсивному пошуку альтернатив. На ринку є вже кілька рішень які можуть замінити російський софт і з одним із них я вас зараз познайомлю. Отже, сьогодні у нас на огляді сервіс для ведення бухгалтерії Bookkeeper, який зовсім недавно став частиною екосистеми для автоматизації українського бізнесу – Navkolo.
Довідкова інформація
Назва сервісу – Bookkeeper
Сайт – https://bookkeeper.kiev.ua/
Основне призначення – ведення бухгалтерії малого підприємства
Девіз компанії – Облік без помилок, звітність без затримок в онлайн бухгалтерії “BookKeeper”
Рік заснування – 2018
Платформа – A2v10
Кількість користувачів – біля 6000
Вартість – перші 30 днів безкоштовно, під час воєнного стану – на добровольних засадах, після перемоги – 295 грн за фірму на місяць
Інтеграції: Приватбанк, Соната (подання звітності)
Перше знайомство
В свій час проектуючі рішення по бухгалтерії на Odoo я вивчав ринок ПЗ для бухгалтерів і Bookkeeper здався мені одним із найбільш повноцінних рішень для ведення бухгалтерії малого підприємства, яке регулярно оновлюється та в нього постійно додається новий функціонал (для мене це є ознакою того, що рішення якісне). Сайт рішення зручний та зрозумілий і на головній сторінці міститься посилання на демо-базу, куди можна перейти і почати знайомитися із сервісом.
Після переходу в базу з’являється ось таке вікно з привітанням
Після його закриття ми попадаємо на дашборд, де ми бачимо зведену облікову інформацію, яка буде цікава керівнику: яка у нас в обліку заборгованність та скільки коштів на рахунках (у касі). Ще було б непогано тут побачити інформацію про фінансовий результат за період (доходи, витрати та прибуток) – може можна якось налаштувати, але я не знайшов як.
З цього дашборду ми можемо перейти у деталізовані звіти, які нам розшифрують ту інформацію, яку ми бачимо у зведеному вигляді, або перейти до документів з яких ця інформація агрегувалася.
Із інтерфейсу ми можемо перейти у досить непогану довідкову систему, яка зможе відповісти на найбільш розповсюджені питання користувачів.
Зверху вікна розташоване основне меню, яке нам підказує, що ми можемо зробити в системі
Давайте тепер коротко пройдемось по кожній ділянці обліку
Ділянки обліку в БукКіпері
Придбання
Тут ми можемо створити силу силенну документів і зафіксувати в обліку навіть досить специфічні операції.
Інтерфейс створення документів зрозумілий та можна сказати більш-менш сучасний
Після проведення документу в ньому з’являється можливість створення пов’язаних документів, що досить зручно для користувача.
Якщо документ робить проведення в обліку, то в них можна з нього перейти.
Продажі та облік ПДВ
Тут також досить велика кількість документів доступня для створення (включаючі податкову накладну).
Хотілося б зупинитися більш детально на обліку ПДВ, який напевно являє найбільш складну ділянку в плані автоматизації.
В Буккіпер є такі документи, як податкова накладна та податкова накладна постачальника. Є можливість створити податкову накладну з документів реалізації. А ось якщо перша подія в нас оплата – то такі податкові треба створювати вручну, що напевно не підійде компаніям у яких досить велика кількість операцій – відстеження першої події може перетворитися на той ще квест.
Окремо в рішенні виділений функціонал, який буде актуальний підприємствам роздрібної торгівлі (наразі він працює в експерементальному режимі). Щось підозрюю, що там буде інтеграція з сервісом ПРРО – “Чекбокс”
Також є поняття договору та проекту, які ми можемо вказувати в первинних документах, але я не помітив, що потім якось можна відстежити розрахунки в розрізі договорів.
Грошові кошти
Окремого пункту меню під цей функціонал немає – він сидить в придбанні, продажах та бухгалтерії, де є можливість створити документи по оплаті, яких досить велика кількість: оплата покупця, оплата постачальнику, оплата покупця з комісією, оплата покупця в валюті, банківська виписка (є можливість імпорту) тощо. В виписці є можливість вказати по якому договору або проекту відбувся рух грошових коштів.
Окремо виділений функціонал по обліку взаєморозрахунків з підзвітними особами, що може бути актуальним для деяких підприємств, які практикують такі операції.
Запаси
По обліку запасів є досить велика кількість документів та звіт “Оборотна відомість по складу”
При цьому в цьому звіті можна побачити кількісно-грошову інформацію, що є досить зручно для бухгалтера.
Основні засоби
Ці об’єкти обліку (аж заговорив термінологією буккіпера) мають свою специфіку обліку і вона в повній мірі реалізована в Bookkeeper.
Вивчаючі, що тут є помітив, що схема яка знаходиться на панелі управління інтерактивна і натиснувши на певне місце можна отримати можливість створити відповідний документ. Такі схеми є в майже кожній ділянці обліку.
Персонал
Тепер давайте подивимось, що є в меню персонал – тут багато цікавого.
Тут у нас є довідник “Співробітники”, де міститься інформація про співробітників, в кожному співробітнику ми можемо побачити пов’язані з ним кадрові документи та відомості по нарахуванню зарплати.
В підменю “Кадри” міститься перелік кадрових документів і тут же ми можемо створити необхідний нам кадровий документ (прийняття, переведення, звільнення тощо)
В підменю “Робочий час” ми можемо зафіксувати відсутність працівника за допомогою відповідного документу (наказу про надання відпустки, лікарняного, відпустки без збереження зарплати)
В підменю “Заробітна плата” здогадайтесь, що знаходиться. Все вірно розрахунки заробітної плати. При цьому є різні види розрахунків – нарахування авансу, нарахування заробітної плати, розрахунок при звільненні, нарахування за договором ЦПХ.
Звітність
Ну і наостанок давайте перейдемо до звітності. Бухгалтерські звіти доступні в кожному розділі обліку, а в меню “Звітність” знаходяться саме регламентовані звіти – Податкова декларація з ПДВ, звіт по ЄСВ та ПДФО, фінансова звітність тощо. Як я казав на початку – є інтеграція з сервісом “Соната” (досить непоганий аналог Медка) і звіти в податкову можна здавати звідти.
Висновки
Звісно той огляд який я зробив досить поверхневий, але виходячі з того, що я побачив Bookkeeper є гарним бухгалтерським сервісом, який може закрити більшу частину потреб які є у малого бізнесу, в той же час для середнього бізнесу може не вистачати деякого функціоналу – наприклад автоматизації формування податкових накладних по оплаті та відстеження системою першої події.
Джерело: Блог Антона Піскуна