Так, державний регулятор дозволив українським банкам не обслуговувати підозрілих і нетерплячих клієнтів.
Регулятор в особі Національного банку визначив цілий список індикаторів підозрілості фінансових операцій, які стосуються діяльності чи поведінки клієнта:
- не може зрозуміло пояснити, в чому полягає його характер діяльності;
- відмова в наданні інформації, потрібної для належної перевірки, або надання неповної або сумнівної інформації, яку важко перевірити;
- неможливо зв’язатися з клієнтом по наданому ним адресою або номером телефону та електронною поштою (особливо в короткі терміни після надання такої контактної інформації);
- – клієнт має велику кількість рахунків або платіжних карток без потреби;
- клієнт нервує без видимих причин або проявляє нетипова поведінка;
- клієнт демонструє незвичайну зацікавленість вимог законодавства у сфері фінмоніторингу та внутрішньої системи фінмоніторингу банку;
- клієнт скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як у нього запросили відповідні підтвердні документи чи роз’яснення;
- клієнт наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервова поведінка без очевидних на те підстав;
- клієнт пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівнику банку за проведення фінансової операції незвичайним або підозрілим способом;
- рахунками декількох клієнтів, між якими немає логічно пояснюваних взаємозв’язків, управляє один і той же клієнт;
- подаючи заявку на отримання платіжної картки поштою, клієнт зазначає адресу, яку банк не може встановити;
- клієнт вимогливо і постійно наполягає на обслуговуванні лише у певного працівника банку.
Більш того, банк може блокувати підозрілі перекази на суму від 149 тисяч гривень, якщо не буде вказано джерело походження коштів.
Зазначається, що перевірка/документальне підтвердження вимагається тільки в разі, якщо операції не відповідають даним банку про фінансову спроможність клієнта або профілем клієнта (незвичайні або підозрілі для клієнта перекази).
Рахунки клієнтів можуть і зовсім заблокувати, якщо було розпочато розслідування за походженням коштів. Щоб встановити джерело походження грошей, у клієнта можуть вимагати такі документи: декларація, довідка про зарплату, договору продажу майна, дарування, позики (нотаріально завірені) і т. п.
Але в НБУ попереджають, що звичайні операції громадян на невеликі суми не є об’єктом фінансового моніторингу.