Головна » Бухгалтеру » Консультації » Обслуговування клієнтів кардинально зміниться: Нацбанк приголомшив новими правилами, повний список
Консультації Це цікаво

Обслуговування клієнтів кардинально зміниться: Нацбанк приголомшив новими правилами, повний список

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Так, державний регулятор дозволив українським банкам не обслуговувати підозрілих і нетерплячих клієнтів.

Дозвіл застосовувати ризик-підхід в обслуговуванні клієнтів банки отримали після того, як в Україні набули чинності нові вимоги законодавства з питань фінмоніторингу.

Регулятор в особі Національного банку визначив цілий список індикаторів підозрілості фінансових операцій, які стосуються діяльності чи поведінки клієнта:

  1.  не може зрозуміло пояснити, в чому полягає його характер діяльності;
  2.  відмова в наданні інформації, потрібної для належної перевірки, або надання неповної або сумнівної інформації, яку важко перевірити;
  3. неможливо зв’язатися з клієнтом по наданому ним адресою або номером телефону та електронною поштою (особливо в короткі терміни після надання такої контактної інформації);
  4. – клієнт має велику кількість рахунків або платіжних карток без потреби;
  5.  клієнт нервує без видимих причин або проявляє нетипова поведінка;
  6.  клієнт демонструє незвичайну зацікавленість вимог законодавства у сфері фінмоніторингу та внутрішньої системи фінмоніторингу банку;
  7.  клієнт скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як у нього запросили відповідні підтвердні документи чи роз’яснення;
  8.  клієнт наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервова поведінка без очевидних на те підстав;
  9.  клієнт пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівнику банку за проведення фінансової операції незвичайним або підозрілим способом;
  10. рахунками декількох клієнтів, між якими немає логічно пояснюваних взаємозв’язків, управляє один і той же клієнт;
  11.  подаючи заявку на отримання платіжної картки поштою, клієнт зазначає адресу, яку банк не може встановити;
  12.  клієнт вимогливо і постійно наполягає на обслуговуванні лише у певного працівника банку.

Більш того, банк може блокувати підозрілі перекази на суму від 149 тисяч гривень, якщо не буде вказано джерело походження коштів.

Зазначається, що перевірка/документальне підтвердження вимагається тільки в разі, якщо операції не відповідають даним банку про фінансову спроможність клієнта або профілем клієнта (незвичайні або підозрілі для клієнта перекази).

Рахунки клієнтів можуть і зовсім заблокувати, якщо було розпочато розслідування за походженням коштів. Щоб встановити джерело походження грошей, у клієнта можуть вимагати такі документи: декларація, довідка про зарплату, договору продажу майна, дарування, позики (нотаріально завірені) і т. п.

Але в НБУ попереджають, що звичайні операції громадян на невеликі суми не є об’єктом фінансового моніторингу.

Джерело


Поділіться з друзями - підтримайте проект