27 березня ДФСУ оприлюднила проект постанови КМУ «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117» (завантажити).
Розроблено його, як пояснюють податківці, з метою уникнення випадків маніпулювання платниками податку ознаками, відповідність яким дає змогу реєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (далі – ПН/РК) без здійснення автоматизованого моніторингу.
Що пропонується?
1. Уточнити ознаки, за якими ПН/РК не підлягатимуть моніторингу
Так, пп. 2 п. 3 Порядку зупинення запропоновано викласти у такій редакції: «обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем – платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума ПДВ (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України), сплаченого у попередньому місяці, більше 20 тис. гривень, та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку».
Своєю чергою, пп. 3 п. 3 Порядку зупинення буде доповнено додатковою умовою. За нею загальна сума сплаченого за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, ПДВ (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано ПН/РК на реєстрацію в ЄРПН, становить більше 400 тис. гривень.
Пункти 23 та 28 Порядку зупинення доповнити умовами, що стосуються відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації комісіями, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.
Крім того, у новій редакції буде викладено Додаток 1 «Реєстр податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена». А також Порядок доповнять новими додатками:
2. Внести зміни до Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації
Запропоновано уточнити, що розгляд скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та врахування або неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, здійснюється комісією центрального рівня, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участі уповноваженої особи Мінфіну.
3. У Порядку роботи комісій уточнюється, що він визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК або відмову в такій реєстрації, рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника ПДВ та розглядають скарги на такі рішення, а також права та обов’язки її членів.
Засідання комісії контролюючого органу будуть проводитися у разі наявності матеріалів для розгляду.
Коли наберуть чинності ці зміни?
Згідно з проектом, ця постанова набере чинності з дня її опублікування.
А поки що зауваження та пропозиції щодо проекту Постанови можна надавати у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації за адресами:
ДПС у Луганській області розповідає, що відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статі 168 ПКУ податковий…
Головне управління ДПС у м. Києві інформує, що у зв’язку з внесенням змін до Організаційної структури…
В умовах стрімкого розвитку технологій і глобалізації бізнесу українські компанії все частіше користуються програмними рішеннями,…
Логістика вантажних перевезень між областями України, незалежно від того, це перевезення меблів чи ж будь-яких…
Право наоскарження висновку моніторингу відповідно до законодавства належить виключно замовнику. Він може брати участь…
Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…