Головна » Бухгалтеру » Консультації » Пам’ятка користувача терміналу самообслуговування при оплаті послуг готівкою
Консультації

Пам’ятка користувача терміналу самообслуговування при оплаті послуг готівкою

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Останнім часом все більше громадян користується терміналами самообслуговування, за допомогою яких можна поповнити рахунок мобільного телефону, погасити кредит, сплатити комунальні платежі, послуги провайдерів Інтернету, кабельного телебачення тощо.

В Україні послуги з приймання платежів готівкою для подальшого переказу мають право надавати:

– банки;

– комерційні агенти банків

– небанківські фінансові установи.

Обов‘язковою умовою для надання таких послуг небанківськими фінансовими установами є отримання ліцензії Національного банку на переказ коштів. Комерційні агенти банків надають такі послуги від імені, за рахунок і під контролем банку, якого вони представляють.

З метою сприяння безпеці платежів населення це питання врегульовано Національним банком такими нормативно-правовими актами:

– Постанова Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 року № 42 “Про врегулювання питань щодо приймання готівки для подальшого її переказу”

– Положення про порядок видачі небанківським фінансовим установам ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків

При оплаті послуг готівкою за допомогою термінала самообслуговування рекомендуємо:

  1. До початку роботи з терміналом переконайтеся, що платіжний пристрій працює, та при зовнішньому огляді наявне маркування щодо належності його до конкретного банку/комерційного агента банку або небанківської фінансової установи.
  1. Ознайомитись з інформацію, яка розміщена на моніторі терміналу, зокрема щодо:

– переліку отримувачів, яким зараховуються кошти;

– розміру комісійної винагороди (плати за здійснення операції);

– номера телефону довідкової служби, електронної адреси.

Звертаємо вашу увагу, якщо на платіжному пристрої або на його екрані є зображення чи надписи, які вам не зрозумілі, краще використати інший термінал самообслуговування.

  1. Послідовно та уважно вводити дані за позиціями, які з’являються на моніторі.
  1. Щоб уникнути непорозумінь при оплаті послуг за допомогою терміналу слід враховувати розмір комісії. Наприклад, якщо він становить 2%, то зі 100 гривень, введених в купюроприймач, на рахунок отримувача буде зараховано 98 гривень. Слід пам’ятати і про те, що решту термінали не дають.
  1. Рекомендуємо дочекатися квитанції та перевірити її реквізити. Квитанція терміналу повинна містити такі обов’язкові реквізити:

– ідентифікатор банку або інші реквізити, за допомогою яких є можливість його ідентифікувати[*];

– номер терміналу;

– дату та час здійснення операції;

– суму та валюту операції;

– вид операції;

– код авторизації або код операції;

– суму комісійної винагороди;

– платник;

– отримувач;

– код отримувача;

– номер рахунку отримувача;

– найменування банку отримувача;

– код банку отримувача.

Звертаємо увагу, що термінал може бути налаштований таким чином, щоб клієнт перед здійсненням операції мав змогу обирати на його екрані шляхи отримання квитанції, яка є підтвердженням касової операції, зокрема, смс-повідомлення, електронна пошта та інші шляхи дистанційного каналу обслуговування.

  1. Зберігайте квитанцію, яка буде підтвердженням здійснення вами операції в разі виникнення будь-яких непорозумінь.
  1. Якщо гроші, внесені до терміналу, не надійшли на рахунок отримувача, термінал не видав квитанцію або припинив роботу (“завис”) слід звернутися у службу підтримки за номером телефону довідкової служби чи за електронною адресою, зазначеними на моніторі терміналу або на самому пристрої. При цьому необхідно повідомити якомога більше інформації про платіж: дату, час, місто проведення операції, номер термінала, суму платежу, найменування отримувача тощо.

Крім цього, можна звернутися письмово до суб’єкта господарювання, послугами якого ви скористалися при здійсненні платежу. Банки/небанківські фінансові установи за зверненням клієнта зобов’язані врегулювати відповідно до законодавства України спірні питання, які виникають та/або пов’язані з касовими операціями, у тому числі здійсненими через платіжні пристрої (вимоги пункт 9 розділу I Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 01.06.2011 № 174).

Джерело: Прес-служба НБУ


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка