Останнім часом все більше громадян користується терміналами самообслуговування, за допомогою яких можна поповнити рахунок мобільного телефону, погасити кредит, сплатити комунальні платежі, послуги провайдерів Інтернету, кабельного телебачення тощо.
В Україні послуги з приймання платежів готівкою для подальшого переказу мають право надавати:
– банки;
– комерційні агенти банків
– небанківські фінансові установи.
Обов‘язковою умовою для надання таких послуг небанківськими фінансовими установами є отримання ліцензії Національного банку на переказ коштів. Комерційні агенти банків надають такі послуги від імені, за рахунок і під контролем банку, якого вони представляють.
З метою сприяння безпеці платежів населення це питання врегульовано Національним банком такими нормативно-правовими актами:
При оплаті послуг готівкою за допомогою термінала самообслуговування рекомендуємо:
– переліку отримувачів, яким зараховуються кошти;
– розміру комісійної винагороди (плати за здійснення операції);
– номера телефону довідкової служби, електронної адреси.
Звертаємо вашу увагу, якщо на платіжному пристрої або на його екрані є зображення чи надписи, які вам не зрозумілі, краще використати інший термінал самообслуговування.
– ідентифікатор банку або інші реквізити, за допомогою яких є можливість його ідентифікувати[*];
– номер терміналу;
– дату та час здійснення операції;
– суму та валюту операції;
– вид операції;
– код авторизації або код операції;
– суму комісійної винагороди;
– платник;
– отримувач;
– код отримувача;
– номер рахунку отримувача;
– найменування банку отримувача;
– код банку отримувача.
Звертаємо увагу, що термінал може бути налаштований таким чином, щоб клієнт перед здійсненням операції мав змогу обирати на його екрані шляхи отримання квитанції, яка є підтвердженням касової операції, зокрема, смс-повідомлення, електронна пошта та інші шляхи дистанційного каналу обслуговування.
Крім цього, можна звернутися письмово до суб’єкта господарювання, послугами якого ви скористалися при здійсненні платежу. Банки/небанківські фінансові установи за зверненням клієнта зобов’язані врегулювати відповідно до законодавства України спірні питання, які виникають та/або пов’язані з касовими операціями, у тому числі здійсненими через платіжні пристрої (вимоги пункт 9 розділу I Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 01.06.2011 № 174).
Джерело: Прес-служба НБУ
Логістика у сфері оптових поставок бензину та дизельного пального є важливою складовою енергетичної інфраструктури, особливо…
Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…
Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…
В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…
Найкращий пункт обміну. Критерії та поради при виборі обмінника Коли потрібно обміняти 100-200 доларів, люди…
У статті 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 14.09.2024 №12000 визначили…