Довгий час тривала дискусія між представниками бізнесу та фіскальних органів щодо оподаткування коштів, які компанія відшкодовує своєму працівнику за витрати на господарські потреби підприємства.
Тож у разі якщо співробітник компанії не отримував кошти під звіт (наперед) з каси підприємства та за дорученням керівництва придбав будь-які господарські товари для підприємства за власні кошти, відшкодування таких витрат працівнику необхідно оподатковувати, як додатковий дохід працівника, чи все ж ні?
Нещодавно Міністерством фінансів України у відповідь на звернення Європейської Бізнес Асоціації надало роз’яснення для ДФС України по даному питанню.
В даному роз’ясненні зазначається, що якщо придбання товарів здійснювалось у рамках трудових обов’язків працівника, то незалежно від того чи видані кошти під звіт, чи витрачені з такою ж метою власні кошти працівника (які потім відшкодовані роботодавцем) необхідно розглядати з урахуванням вимог законодавства про працю.
Тобто, якщо керівник підприємства підтверджує доцільність здійснених витрат працівника у зв’язку з виконанням дорученої йому роботи (придбанням канцелярії, витратами під час відрядження тощо), виплачена сума компенсації такому працівнику не є доходом для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб – ПДФО і військовим збором.