13 травня ВРУ прийняла законопроєкт №7360 в другому читанні та в цілому.
Головна мета цього проєкту – повернути обов’язок реєстрування ПН та РК, звітування та сплати податків й проведення камеральних перевірок декларацій. Звісно, це ще не закон – його не підписано Президентом та не опубліковано, але треба саме зараз підготуватися до наслідків цього майбутнього закону. Оскільки для написання використовувався текст саме проєкту, то після опублікування закону у разі потреби ми оновимо цю аналітику.
За новою редакцією п. 32-2 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ тимчасово, за податкові періоди лютий, березень, квітень, травень 2022 року, за операціями з придбання товарів/послуг, за якими в ЄРПН не зареєстровано ПН/РК, платники ПДВ:
Тобто строк визнання ПК за первинними документи без зареєстрованих ПН/РК тепер обмежено періодом лютий-травень 2022 року. А от у разі нереєстрації ПН постачальником в червні такої можливості вже не буде – треба буде формувати ПК за фактом реєстрації ПН (в місяці такої реєстрації). Звісно, з урахуванням строку давності для «старих» ПН за ст. 196 ПКУ.
При цьому слід зважати й на нові правила реєстрації ПН/РК під час війни.
За новою редакцією п. 69.1 підрозділу 10 ПКУ протягом війни у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно зареєструвати ПН у ЄРПН платники податків звільняються від штрафів з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У випадку відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо реєстрації ПН в ЄРПН, такий платник податків звільняється від відповідальності, але у межах діяльності, яка провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення війни.
Тож, з дня набрання чинності нового Закону платники ПДВ, які мають можливість виконувати свої податкові обов’язки, мають зареєструвати всі ПН з 24 лютого й далі виконувати це вчасно – інакше на них чекає штраф. При цьому правил або порядку, який визначав би наявність чи відсутність можливості з реєстрації ПН/РК, змінами не введено. Тож це може стати новою підставою для спорів під час податкової перевірки.
Вже зараз можна надати пораду про отримання сертифіката від ТПП про війну як форс-мажор, але цього, на жаль, замало. Тому треба збирати усі можливі докази, включаючи довідки про відсутність електропостачання, документи про евакуацію, і, звісно ж, докази того, що ЄРПН в певні дні не працював (або затримував реєстрацію надісланих ПН/РК).
За новим п. 69.11 ПКУ платники ПДВ зобов’язані забезпечити реєстрацію ПН/РК у строки, встановлені пп. 69.1. Тобто для тих, хто має можливість – загальновстановлені строки, а хто немає – протягом 6 місяців після закінчення війни.
А ще треба уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у них первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН.
Тобто, наприклад, якщо ви у квітні скористалися правом на ПК на підставі, скажімо, накладної або банківської виписки (про що зазначили в декларації за квітень), а у червні ваш постачальник нарешті зареєстрував відповідну ПН, вам треба буде провести уточнення. Про це податківці попереджали заздалегідь. Але от конкретного алгоритму, як провести це уточнення в декларації з ПДВ, поки що від них не було.
І ще. Нагадаємо, що на початку березня ДПС наголошувала, що оновлена форма податкової накладної/розрахунку коригування з урахуванням змін, внесених наказу Мінфіну від 17.01.2022 р. №15, буде доступна платникам податків після завершення воєнного стану, про що платників податків буде проінформовано додатково. Тепер ситуація має змінитися. Але саме від ДПС буде залежити дата початку реєстрації ПН/РК під час війни.
За новим п. 69.11 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, в звітних податкових періодах лютий-липень 2022 року п. 200.10-200.12 ПКУ будуть застосовуватися з урахуванням строків для проведення камеральних, документальних податкових перевірок передбачених підпунктом 69.2 цього пункту.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування буде здійснюватися у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
При цьому за п. 69.29 ПКУ суми ПДВ, включені до складу податкового кредиту при здійсненні операцій з придбання товарів, які у подальшому були знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного стану, не включаються до обрахунку суми бюджетного відшкодування, та зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до її повного погашення!
По-перше, законопроєктом №7360 повертається обов’язок подання декларацій в електронній формі, зникне можливість звітування в паперовому вигляді.
Камеральні податкові перевірки декларацій з ПДВ та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди:
Подані уточнюючі розрахунки до декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди до лютого 2022 року перевіряються у строк, визначений цим пунктом для звітного періоду, на який припадає день подання такого уточнюючого розрахунку.
Увага! Платники ПДВ тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не матимуть права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов’язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування ПДВ!
За цей період платники ПДВ не будуть притягуватися до відповідальності за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року, подання звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію ПН за умови виконання ними таких податкових обов’язків протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Ст. 164 ПКУ встановлено особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі. А…
Ортопедичний матрац – це не просто частина меблів, а важливий елемент здорового способу життя. Якість…
В арсеналі сучасних маркетологів є багато ефективних інструментів, тому про такий скромний метод впливу як…
Найкращий пункт обміну. Критерії та поради при виборі обмінника Коли потрібно обміняти 100-200 доларів, люди…
У статті 8 Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 14.09.2024 №12000 визначили…
Компьютерная игра Counter-Strike 2 является одной из самых популярных киберспортивных дисциплин благодаря тому, что тут…