Пропонуємо поговорити про камеральні перевірки податкової звітності, які здійснює ваш податковий координатор. Варто зазначити, що з боку платників достатньо часто звучать запитання стосовно таких перевірок. Відповім на найбільш поширені.
1. Чим камеральна перевірка відрізняється від інших? Чи приїжджають податківці на підприємство під час її проведення?
Згідно з податковим законодавством – камеральні перевірки – це ті, котрі проводяться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях та інших інформаційних даних фіскальної служби.
2. Чи має платник погодитись на проведення перевірки стосовно нього?
Згода платника податків та його присутність під час такої перевірки не обов’язкова. Крім того, для її проведення податковому координатору не потрібні будь-які спеціальні рішення керівника органу або направлення.
3. Що саме перевіряється під час камералки?
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Її предметом зазвичай є: своєчасність подання податкових декларацій, своєчасність реєстрації та виправлення помилок податкових та акцизних накладних або розрахунків коригування до них; своєчасність сплати узгоджених сум податкового зобов’язання.
Перш за все, податкові декларації перевіряються на заповнення обов’язкових реквізитів, визначених пунктами 48.3 та 48.4 ст. 48 ПКУ. Якщо обов’язкові реквізити не заповнені або заповнені з помилками, така податкова звітність не приймається. Про це контролюючий орган повідомляє платника податків письмово із зазначенням причин такої відмови.
4. В які строки може проводитись перевірка декларацій?
Перевірка податкових декларацій або уточнюючих розрахунків (відповідно до ст 76 ПКУ) може здійснюватися лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, або за днем їх фактичного подання; камеральна перевірка з інших питань здійснюється з урахуванням строків давності.
При цьому хочу зазначити, що – у разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації – контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку (згідно зі ст. 54 та у розмірах відповідно до ст. 123 Податкового кодексу України).
В разі встановлення порушень у податковій звітності, складається Акт перевірки у двох примірниках, який підписується посадовими особами та реєструється у контролюючому органі. Після цього він вручається або надсилається платнику податків протягом трьох робочих днів.
5. Як бути платникові, коли він не згоден з результатами?
Якщо висновки перевірки платник не вважає правильними, він має право (відповідно до статті 86 ПКУ) подати свої заперечення до контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту – вони будуть розглянуті протягом 7 робочих днів.
Коли платник податків хоче брати участь у розгляді його заперечень, він має зазначити про це в запереченні або в листі про надання додаткових документів у Порядку, визначеному п. 44.7 статті44 Податкового кодексу України. В такому разі контролюючий орган зобов’язаний повідомити платникові про місце і час проведення розгляду заперечень.
Підсумовуючи, хотіла б звернутись до кожного з платників. Шановні друзі, пам’ятайте: ваш податковий координатор завжди поруч! Ми готові відповісти на всі запитання та допомогти в будь-якій ситуації. Складаючи податкову звітність, ви завжди можете розраховувати на наші доброзичливість та професійність!