Вчора, 26 квітня, прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.
Рішенням Уряду врегульовується механізм державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Зокрема, запроваджуються нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів праці визначені профілактична робота та консуль 0тування роботодавців.
Так передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників.
Запроваджується також можливість проведення за бажанням роботодавця так званого аудиту трудового законодавства, а заходи впливу застосовуватимуться лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю.
Однак Державна регуляторна служба одразу заявила, що даний проект вони не погоджували та поквапились відзначити найбільш “болючі” питання, котрі потрібно виправити:
- Визначення сфери правового регулювання проекту Порядку
- Безпідставне поширення норм міжнародних конвенцій на відносини, які такими конвенціями не регулюються
- Безпідставне наділення повноваженнями на здійснення державного нагляду (контролю) органів, яким законами таких повноважень не надано
- ДРС наголошує на необхідності врахування в проекті Порядку здійснення державного контролю частини п’ятої статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Із позицією ДРС щодо проекту постанови КМУ можна детально ознайомитися <<тут>>