Затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 р. №916
Зареєстрований у Мін’юсті 23.12.2015 р. за №1617/28062
Зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 28.09.2016 р. №849
Станом на 22.11.2016 р. зміни офіційно не оприлюднені
Суттєво. Розгляд матеріалів скарг платників податків відбувається у закритому засіданні. Розгляд у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника про відкритий розгляд матеріалів скарги.
! Платникам податків
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
У разі якщо скарга стосується оскарження декількох рішень контролюючого органу, щодо частини яких існує інший порядок оскарження, вимоги цього Порядку застосовуються відносно тих рішень, стосовно яких не передбачені інші процедури оскарження.
грошові зобов’язання, самостійно визначені платником податків;
рішення контролюючих органів, які оскаржені платником податків у судовому порядку.
розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні — розгляд матеріалів скарги контролюючим органом, який відбувається на підставі клопотання платника податків — скаржника, податкового агента або його уповноважених представників (у тому числі адвокатів), а також:
уповноважених представників центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
уповноважених представників центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику;
уповноваженого представника Ради бізнес-омбудсмена;
представників засобів масової інформації;
розгляд матеріалів скарги у закритому засіданні — розгляд матеріалів скарги контролюючим органом, який відбувається виключно за участю платника податків — скаржника або його уповноважених представників (у тому числі адвокатів), уповноваженого представника Ради бізнес-омбудсмена (за умови прийняття Радою бізнес-омбудсмена до розгляду скарги, поданої платником податків) та представників центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Iнші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, установлених Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами України.
Розгляд матеріалів скарг у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги, що додається1, яке повинно містити:
перелік осіб з числа передбачених у пункті 5 цього розділу, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги у відкритому засіданні;
1 Форму Клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги див. на нашому сайті www.dtkt.ua. — Прим. ред.
надання згоди на розголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомими під час виконання посадовими особами службових обов’язків;
надання згоди контролюючому органу на присутність залучених осіб під час відкритого засідання.
Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.
III. Строки подання скарг
Зазначений тридцятиденний строк для оскарження рішень поширюється, у тому числі, на:
1) суми податкових зобов’язань з податку на майно, нараховані контролюючими органами фізичним особам;
2) рішення про:
розподіл суми грошових зобов’язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають у результаті реорганізації;
погашення грошових зобов’язань або податкового боргу, забезпечених податковою заставою, до проведення такої реорганізації;
встановлення солідарної відповідальності за сплату грошових зобов’язань платника податків, який реорганізується, щодо всіх осіб, утворених у процесі реорганізації, що тягне за собою застосування режиму податкової застави стосовно всього майна таких осіб;
поширення права податкової застави на майно платника податків, який створюється шляхом об’єднання інших платників податків, якщо один або більше з них мали грошові зобов’язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою.
прізвище, ім’я, по батькові, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;
найменування контролюючого органу;
реквізити оскаржуваного рішення;
підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;
вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;
відомості щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня;
відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду;
адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
перелік документів, які додаються до скарги.
Скарги на рішення та на дії контролюючих органів викладаються та подаються окремо.
Платник податків одночасно з поданням скарги до контролюючого органу вищого рівня зобов’язаний письмово повідомити про це контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення.
при поданні скарги безпосередньо до контролюючого органу — день фактичного отримання скарги контролюючим органом;
при надсиланні скарги поштою — дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника податків поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.
брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через його уповноважених представників (у тому числі адвокатів);
під час розгляду матеріалів скарги висловлювати свою думку з питань, які виникають під час такого розгляду;
надавати документи, пояснення, доводи, які стосуються предмета скарги;
до прийняття рішення за скаргою відкликати її повністю або частково шляхом направлення письмової заяви до контролюючого органу, який її розглядає;
отримувати інформацію про розгляд скарги та одержувати рішення за результатами розгляду скарги;
ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;
заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, в тому числі про:
участь та надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;
присутність під час розгляду матеріалів скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд матеріалів скарги).
Клопотання розглядається контролюючим органом протягом 10 робочих днів з моменту його отримання.
Про результати розгляду клопотання контролюючий орган повідомляє особу, яка його заявила, не пізніше п’яти робочих днів до дати розгляду матеріалів скарги.
Контролюючий орган не має права відмовити в задоволенні клопотання платника податків про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні, за винятком випадків, коли в клопотанні платника податків немає відомостей, передбачених цим Порядком, та/або в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.
VII. Строк розгляду скарг
Вмотивованим є рішення, яке відповідає таким ознакам:
зазначені конкретні посилання на норми Податкового кодексу України та інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;
по суті вимог чи заперечень платника податків контролюючий орган висловив свою позицію.
Рішення надсилається на адресу, зазначену платником податків у скарзі, а у разі незазначення такої адреси — на податкову адресу платника податків.
Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника контролюючого органу (заступника керівника або іншої уповноваженої посадової особи) про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення двадцятиденного строку.
VIII. Порядок розгляду скарг
Контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення, зобов’язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня, який розглядає скаргу, в електронній та/або письмовій формі всі документи, передбачені статтями 83 та 86 глави 8 розділу II Податкового кодексу України, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, протягом 5 робочих днів з дня отримання повідомлення від платника податків про оскарження такого рішення та/або від контролюючого органу, який розглядає скаргу.
скаргу не підписано особою, яка подала скаргу, чи її представником або до скарги не додано належним чином оформлених та завірених документів, які підтверджують повноваження представника на її підписання;
скаргу подано з пропуском строку, крім випадків, передбачених пунктом 5 розділу III цього Порядку;
скарга надійшла до контролюючого органу, який не уповноважений її розглядати;
до прийняття рішення за скаргою від платника податків, який її подав, надійшла заява про її відкликання (відмову від скарги) повністю чи частково;
платник податків оскаржив до суду рішення контролюючого органу;
платником податків до контролюючого органу раніше було подано скаргу з цього самого питання.
Про залишення скарги без розгляду контролюючий орган повідомляє платника податків у письмовій формі із зазначенням причин повернення.
У разі якщо платником податків заявлено клопотання про участь у розгляді матеріалів скарги представника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена, то контролюючий орган, який розглядає скаргу, зобов’язаний не пізніше ніж за 3 робочі дні до дати проведення засідання з розгляду скарги повідомити електронною поштою таких осіб. У повідомленні зазначаються:
дата, час і місце розгляду матеріалів скарги;
найменування платника податків — юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — платника податків;
дата отримання скарги;
сума грошового зобов’язання або податкового боргу, сума бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків або сума зменшення суми бюджетного відшкодування, що оскаржується;
інформація про можливість ознайомлення з матеріалами перевірки на вимогу таких осіб.
За рішенням Ради бізнес-омбудсмена та/або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в розгляді скарги платника податків у контролюючому органі вищого рівня беруть участь їх представники, незалежно від наявності клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги.
1) повністю задовольняє скаргу платника податків та скасовує рішення контролюючого органу, яке оскаржується;
2) частково задовольняє скаргу платника податків та в окремій частині скасовує рішення контролюючого органу, яке оскаржується;
3) залишає скаргу без задоволення, а рішення контролюючого органу, яке оскаржується, без змін;
4) зменшує (збільшує) суму грошового зобов’язання.
Під час прийняття цих рішень контролюючий орган має право зменшити (збільшити) суму грошового зобов’язання або податкового боргу, суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість платника податків та у відповідній частині суми штрафних (фінансових) санкцій.
1) у вступній частині рішення зазначаються:
найменування платника податків — юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — платника податків;
дата отримання скарги (дата і номер визначаються за даними реєстраційної картки або журналу реєстрації вхідної кореспонденції);
2) описова частина рішення має містити:
дату і номер рішення контролюючого органу, яке було оскаржено платником податків;
вимоги, зазначені у скарзі платника податків, та стислий зміст його позиції;
стислий виклад обставин, установлених перевіркою, та докази, на яких ґрунтуються висновки контролюючого органу;
3) у мотивувальній частині рішення зазначаються:
результати дослідження матеріалів скарги та обставини, з урахуванням яких приймається рішення;
пропозиції (у разі наявності) представника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена;
мотиви, з яких відхиляються вимоги чи заперечення платника податків, пропозиції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена, за умови що такі пропозиції були надані контролюючому органу за 5 робочих днів до граничної дати прийняття рішення за скаргою платника податків; або мотиви, з яких висновки контролюючого органу, викладені в оскаржуваному рішенні, скасовуються повністю чи частково;
посилання на норми Податкового кодексу України та інші нормативно-правові акти, якими обґрунтовано рішення про результати розгляду скарги;
4) у резолютивній частині рішення зазначається висновок про повне чи часткове задоволення скарги або про залишення скарги без задоволення.
У рішенні про результати розгляду скарги також зазначається про право особи, яка подала скаргу, у разі її незгоди з прийнятим рішенням оскаржити таке рішення до контролюючого органу вищого рівня у строки, визначені законодавством, або в судовому порядку.
Рішення вважається надісланим (наданим) юридичній особі — платнику податків, якщо його вручено посадовій особі або уповноваженій особі такої юридичної особи — платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення на адресу, зазначену у скарзі як адреса, на яку необхідно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, а у разі незазначення такої адреси в скарзі — на податкову адресу платника податків.
Рішення вважається надісланим (наданим) фізичній особі — платнику податків, якщо його вручено особисто фізичній особі або її законному представнику під розписку чи надіслано листом із повідомленням про вручення на адресу, зазначену у скарзі як адреса, на яку необхідно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, а у разі незазначення такої адреси в скарзі — на податкову адресу платника податків.
Директор Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку М. ЧМЕРУК
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…
Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…
У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…