Посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху

Верховна Рада прийняла законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху», № 2695.

Проектом пропонується:

  • посилити відповідальність за порушення Правил дорожнього руху, керування транспортними засобами, річковими, морськими або маломірними судами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння;
  • виключити норми, що передбачають накладення штрафних балів;
  • законодавчо закріпити можливість використання поліцейським технічних засобів відеозапису, з обов’язковим долученням таких матеріалів до протоколу про адміністративне правопорушення, шляхом унесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, внесення змін до ряду статей Кримінального кодексу України, а також Законів України «Про дорожній рух» та «Про Національну поліцію» щодо обов’язків водія і пасажира, деяких повноважень поліцейських.

Поліція не буде зупиняти авто з метою профілактики: скандальну поправку зняли.

«Необхідність створення безпечних умов для учасників дорожнього руху, збереження життя і здоров’я громадян, підвищення ефективності впливу на дисципліну учасників дорожнього руху з чітким визначенням правових санкцій за вчинені правопорушення, забезпечення належного рівня реалізації прийнятих рішень в адміністративних та кримінальних справах у сфері безпеки дорожнього руху, уточнення обов’язків водія і пасажира, а також деяких повноважень поліцейських»,

– йдеться у пояснювальній записці.

До 510 гривень пропонують підвищити мінімальний штраф за:

  • непристебнутий ремінь;
  • розмову по телефону за кермом без гарнітури;
  • відсутність шолома у мотоцикліста;
  • неосвітлений номерний знак;
  • порушення правил проїзду перехресть, зупинок, проїзд на заборонний сигнал світлофора, правил обгону.

За втечу з місця ДТП пропонують підвищити штраф з 255 до 3,4 тисяч гривень. Такий же штраф у розмірі 3,4 тисяч грн пропонують ввести за перевищення швидкості в населених пунктах більш ніж на 50 км/год. При цьому за перевищення швидкості від 20 до 50 км/год хочуть штрафувати на 340 грн.

За ненадання переваги в русі авто «швидкої», міліції або аварійній службі штраф підвищать з 510 до 680 грн. За створення аварійної ситуації доведеться заплатити 1445 грн, а за порушення, що призвело до ДТП – 850 грн.

За їзду без прав пропонують ввести штраф в 425 грн, якщо ж у водія прав немає зовсім – 3,4 тисячі грн. Водіїв, які були позбавлені прав, будуть штрафувати на 20,4 тисяч грн.

Якщо водій перебував у стані алкогольного сп’яніння, йому буде загрожувати штраф в розмірі 17 тисяч грн (зараз 10,2 тисячі) з позбавленням водійських прав на рік. За повторне порушення протягом року – 34 тисячі грн з позбавленням прав на три роки. Якщо водій за подібним порушенням попадеться втретє – штраф 51 тисяча грн, позбавлення прав на 10 років і конфіскація транспортного засобу.

Пішоходам, які переходять дорогу у недозволеному місці, загрожує штраф у 255 грн (раніше був 51 грн). За порушення ПРАВИЛ дорожнього руху велосипедистами штраф підвищать до 340 грн. За ці самі порушення, вчинені напідпитку – 680 грн, за створення аварійної ситуації – 850 грн.

 Нетверезим водіям не вдасться уникнути покарання через закінчення терміну

Збільшуються терміни для залучення водіїв за статтею 130 КоАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції) .

Тепер «адмінку» не можна буде «закрити» після 3 місяців

Так, новим законом передбачено особливий термін для накладення стягнення за статтею 130. Відповідні зміни вносяться до статті 38 КпАП «Строки накладення адміністративного стягнення».

Додано частину, по якій адміністративне стягнення за вчинення правопорушень, передбачених статтею 130 цього Кодексу, може бути накладено протягом одного року з дня його вчинення.

Тобто термін, протягом якого водія зможуть притягнути до відповідальності за «п’яне водіння», становитиме не 3 місяці, а рік.

Керування автомобілем, не зареєстрованим в Україні чи з брудним номерним знаком, збільшені штрафи.

Управління водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в Україні, його експлуатація без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу, чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерним знаком, закріпленим у невстановленому для цього місці, закритим іншими предметами, в тому числі з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що перешкоджають чи ускладнюють його ідентифікацію, чи забрудненим, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернутим чи неосвітленим, – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян .

Тобто, розмір штрафу за новим законом збільшується з 170 грн до 850 грн.

Крім того, з 255 грн до 1700 грн збільшується штраф за повторне протягом року вчинення будь-якого з вищевказаних порушень.

Відео фіксації затримання авто інспекторами з паркування і поліцейськими відбувається без понятих, а перевірка на сп’яніння – без свідків.

Що стосується процедури, то стаття 265-2 КпАП доповнюється нормою, згідно з якою в разі фіксації обставин тимчасового затримання транспортного засобу в режимі фотозйомки (відеозапису) таке затримання відбувається без присутності понятих.

Нагадаємо, що таке тимчасове затримання можливо, якщо є підстави вважати, що має місце порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, порушення правил зупинки або стоянки на місцях, позначених відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою тощо .

Аналогічні зміни вносяться до статті 265-4 КпАП, яка регулює тимчасове затримання транспортних засобів інспекторами з паркування.

Тимчасове затримання транспортного засобу інспектором по парковці здійснюється шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку за допомогою спеціального автомобіля – евакуатора і дозволяється виключно в випадках, встановлених 265-4 КпАП.

Тобто, якщо у інспектора з паркування є можливість зняти затримання на фото або відео, то поняті йому не потрібні.

Також змінюється порядок відсторонення особи від керування транспортним засобом.

Так, до статті 266 КпАП вносяться зміни, що передбачають, що огляд водія на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, проводиться поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів.

Під час огляду осіб поліцейський застосовує технічні засоби відеозапису, а в разі неможливості застосування таких засобів огляд проводиться в присутності двох свідків. Матеріали відеозапису обов’язково долучаються до протоколу про адміністративне правопорушення.

Нагадаємо, що зараз відповідна ч. 2 ст. 266 КпАП звучить так: «Огляд водія на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, проводиться з використанням спеціальних технічних засобів поліцейським в присутності двох свідків». Тобто, тепер свідки будуть не потрібні, якщо процес буде фіксуватися на відео.

 

За матеріалами СЮГ

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

3 тижні ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

3 тижні ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

3 тижні ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

4 тижні ago

Актуальні запитання – відповіді щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA)

Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…

4 тижні ago

Нюанси заповнення заголовної частини ПН на постачання товарів працівникам

У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…

4 тижні ago