КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 лютого 2016 р. № 66
Київ
Про затвердження Методики визначення
середньоринкової вартості легкових автомобілів
та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку
визначення середньоринкової вартості
легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів
Відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
- Затвердити Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, що додається.
- Внести зміни у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), виклавши їх в редакції, що додається.
Прем’єр-міністр України |
А. ЯЦЕНЮК |
Інд. 34
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66
МЕТОДИКА
визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
- Ця Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі — автомобілі) для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком.
- Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за формулою, визначеною у пункті 3 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), де за ціну нового транспортного засобу (Цн) береться ціна нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач.
- Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).
- Інформація про ціни нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач подається до 10 січня базового податкового (звітного) періоду (року) державним підприємством “Держзовнішінформ” до Мінекономрозвитку.
- Ідентичними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
марка;
країна-виробник;
тип кузова (седан, універсал тощо);
модель;
конструкція привода тягових коліс;
тип та робочий об’єм двигуна;
потужність двигуна;
тип коробки переключення передач та інших складників силової передачі;
габаритні розміри;
рік випуску;
комплектація.
Розбіжності можуть стосуватися комплектації, пробігу та технічного стану.
- Аналогічними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
тип кузова (седан, універсал тощо);
призначення (дорожні, позадорожні);
тип двигуна (бензиновий, дизельний тощо);
робочий об’єм двигуна;
привод тягових коліс (передньоприводні, задньоприводні, повноприводні);
тип коробки переключення передач;
габаритні розміри;
комплектація.
- За наявності кількох аналогів аналогічним автомобілем є автомобіль одного виробника (країни-виробника).
- У разі коли неможливо визначити ціну ідентичного нового автомобіля в Україні (немає необхідних довідкових даних) допускається використання даних щодо аналогічних автомобілів.
- У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні, використовується інформація про його ціну в країнах-виробниках (експортерах).
Ціна нового автомобіля в Україні визначається на рівні ціни країн-виробників (експортерів) без урахування податку на додану вартість у таких країнах, збільшеної на суму податків, зборів та інших обов’язкових платежів, що відповідно до законодавства сплачуються під час митного оформлення автомобіля.
- У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні згідно з пунктами 3—8 цієї Методики допускається використання інформації про ціни нових автомобілів, зазначені у спеціалізованих періодичних виданнях для продажу автомобілів, комп’ютерних програмах, Інтернеті тощо.
- Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів залежно від строку експлуатації визначається як середнє значення співвідношення ціни автомобілів, що були у використанні, до ціни аналогічних нових автомобілів.
- Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів залежно від пробігу визначається з урахуванням фактичного та нормативного середньорічного пробігу автомобілів.
У разі коли фактичний середньорічний пробіг автомобілів є вищим, ніж їх нормативний середньорічний пробіг, середньоринкова вартість зменшується, а у разі, коли фактичний середньорічний пробіг є нижчим, ніж нормативний середньорічний пробіг, середньоринкова вартість збільшується.
- Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду подає ДФС інформацію про автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
- Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об’єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.
_____________________
Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66)
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Найменування транспортних засобів | Коефіцієнт з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках |
|||||||||||
до 1 | понад 1 до 2 | понад 2 до 3 | понад 3 до 4 | понад 4 до 5 | понад 5 до 6 | понад 6 до 7 | понад 7 до 8 | понад 8 до9 |
понад 9 до 10 |
понад 10 до 11 | понад 11 до 12 |
|
Легкові автомобілі | 74 | 62 | 50 | 45 | 42 | 39 | 36 | 33 | 31 | 29 | 27 | 25 |
Мопеди | 81 | 65 | 52 | 42 | 34 | 27 | 22 | 18 | 14 | 11 | 9 | 7 |
Мотоцикли | 91 | 82 | 75 | 69 | 62 | 57 | 51 | 47 | 43 | 39 | 37 | 35 |
________
Примітка. У разі експлуатації транспортних засобів понад 12 років коефіцієнт знижується на 1 для легкових автомобілів і на 2 для мопедів та мотоциклів за кожний рік, але не може бути меншим ніж 4.
_____________________
Додаток 2
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66)
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Нормативний середньо- річний пробіг транспортних засобів, тис. кілометрів |
Фактичний середньо-річний пробіг транспортних засобів, тис. кілометрів | Коефіцієнт з урахуванням різниці між фактичним та нормативним середньорічним пробігом транспортних засобів у тис. кілометрів | |||||||||
понад 2 до 5 | понад 5 до 8 | понад 8 до 10 | понад 10 до 12 | понад 12 до 14 | понад 14 до 16 | понад 16 до 18 | понад 18 до 20 | понад 20 до 22 | понад 22 | ||
27 | до 27 | 1 | 3 | 5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 | 8 | 8,5 | 9 |
понад 27 | 0,5 | 1,5 | 3 | 4,5 | 5 | 5,5 | 6 | 6,5 | 7 | 7,5 |
________
Примітка. Для транспортних засобів із строком експлуатації до 1 року, а також транспортних засобів, різниця між фактичним та нормативним середньорічним пробігом яких становить до 2 тис. кілометрів, коефіцієнт не визначається.