Це цікаво

Професія «бухгалтер»: експерти спрогнозували зміни у 2020-х роках

Останніми роками серед бухгалтерів актуальною є тема радикальних змін, які вже сьогодні привносять у професію блокчейн і штучний інтелект (ШІ). Ці технології трансформують всі аспекти бухгалтерської діяльності, починаючи з процесу проведення аудиту і закінчуючи навичками, необхідними фахівцям для успішної роботи.

Однак всупереч очікуванням трансформація не має блискавичної швидкості, що призводить до деякого розчарування аудиторів у силі і потенціалі нових технологій (особливо ботів, блокчейну і прогностичної аналітики). Це розчарування нагадує часто повторювану цитату засновника Microsoft Білла Гейтса: «Ми завжди переоцінюємо зміни, які відбудуться в найближчі два роки, і недооцінюємо зміни, які відбудуться в наступні 10 років». Ці слова з книги Гейтса 1995 року «Дорога вперед» здаються особливо актуальними зараз, на самому початку 2020-х років.

Експерти зазначають, що останнє десятиліття було в основному пов’язано з автоматизацією вхідних даних, таких як динамічна обробка витрат і рахунків, введення інформації в головну книгу, OCR (оптичне розпізнавання символів) джерел податкових документів. Давайте детально розглянемо нововведення, які чекають на нас у новій декаді. 

Час нових технологій

Передові країни світу в 2020 році очікують активне впровадження і розвиток мережі 5G. Здатність 5G передавати дані на набагато вищих швидкостях і в набагато більших обсягах відкриє шлюзи потоку інформації з мільярдів пристроїв, підключених до мережі «Інтернет». У свою чергу, це стимулюватиме розвиток ШІ.

Доступ до аналітики і аналізу даних в режимі реального часу надасть бухгалтерам інформацію, необхідну для розробки дієвих рекомендацій щодо бізнес-рішень. З такими даними бухгалтери зможуть запропонувати негайні коригування курсу для підприємств, щоб запобігти проблемам або використовувати нові можливості для зростання. Завдяки широкому доступу до онлайн-навчання фахівці зможуть підвищувати навички під час роботи, щоб залишатися актуальними на ринку праці.

Блокчейн стане ще одним інструментом, завдяки якому бухгалтери матимуть можливість підвищити свою цінність. Коли блокчейн допоможе автоматизувати відстеження бізнес-транзакцій, компаніям знадобляться експерти, які можуть гарантувати, що технології працюють правильно. Причому не тільки з технічної точки зору, а і в контексті отриманих результатів. Блокчейн відкриє нові можливості для професії, оскільки бухгалтерські фірми, орієнтовані на дотримання правил, дедалі частіше виростають в консалтингові, що займаються розробкою рішень корпоративних проблем.

Також очікується, що роль ШІ в прийнятті рішень ставатиме все більш вагомою. Оскільки ШІ здатен вчитися і накопичувати досвід, він зможе автоматизувати складні процеси прийняття рішень на основі даних і минулого досвіду. 

Процес проведення аудиту

Плата за аудит — ще один із аспектів, який потрібно буде уважно контролювати з початком функціонування автоматизованих платформ. Передбачається, що клієнти отримуватимуть більш якісні послуги, оскільки технології перевіряють цілі масиви даних, а не тільки вибірки. Завдяки цьому фахівці-практики зможуть надавати більше інформації, заснованої на аналітиці даних, використовуваної під час виконання проєкту.

Але з часом замовники зрозуміють, що людські витрати на проведення аудиту скорочуються, тому що частина персоналу буде замінена технологією. Це може призвести до зниження гонорарів за аудит, навіть якщо тепер клієнти отримуватимуть більше інформації. Це стане проблемою для аудиторських фірм, оскільки підтримка техніки в актуальному стані також вимагає значного фінансування.

Водночас необхідні аудиторам навички розвиватимуться протягом наступних 10 років. Нова робота з технологією включатиме в себе інтерпретацію рекомендацій з когнітивних інструментів і оцінку просунутої аналітики. Це допоможе клієнтам отримати більш глибоке уявлення про процес прийняття рішень. Аудиторський персонал також повинен буде володіти сильними комунікаційними навичками, щоб пояснювати клієнтам дані та допомагати їм розуміти цифри. 

Управління кадровими ресурсами

Практика управління в бухгалтерських фірмах і фінансових відділах компаній зустрінеться з викликами, оскільки організаційні моделі зміняться відповідно до технологій. Традиційно ці моделі будуються у формі піраміди, з безліччю менш досвідчених робітників внизу і висококваліфікованими керівниками на вершині. Але в 2020-ті технології будуть саме тією перевагою, яку молоді бухгалтери отримали ще під час вивчення професії в навчальних закладах. Це може привести до виникнення лінійної моделі.

«Швидше за все, технологія справді замінить персонал. Але звідки, по-вашому, ми беремо партнерів? З наших співробітників, звісно. Вони піднімаються вгору по корпоративній ієрархії всередині фірми. І якщо їх прибрати зовсім, то де ж нам знаходити партнерів? Не думаю, що хтось може дати відповідь, і це турбує мене», — зазначає Шон Леджер, партнер CPA з аудиту з Frazier & Deeter (Атланта).

Технологічні тенденції і надалі забезпечуватимуть підвищення ефективності послуг, які надають фірми. Але досвід, обізнаність про потреби клієнтів і здатність сформулювати ефективне рішення — це те, що машинам аж ніяк не замінити. 

Управлінський облік

Можливості та ризики, пов’язані з технологіями, в наступні 10 років зроблять цілісний підхід до управління більш важливим, ніж будь-коли. Бренда Морріс, партнер в CSuite Financial Partners, рекомендує безперервний, надійний процес оцінки ризиків на підприємстві, який буде динамічним і задіє всіх ключових членів команди. Крім того, експерт вважає, що необхідний процес стратегічного планування, який включає в себе як оптимізацію існуючих технологій, так і тих, що знаходяться в процесі впровадження, щоб вони могли бути готові діяти в потрібний час проактивно, а не реактивно. 

Податки та особисте фінансове планування

«Автоматизуй, але взаємодій» може стати гаслом для податкових практиків в 2020-х роках. Автоматизація нині тільки починає розквітати. У CPA також зазначають, що такі вищезгадані технології, як ШІ, аналітика даних і автоматизація відповідних завдань з підготовки податкової декларації, і надалі займатимуть дедалі вагоміше місце. Консультації з податкових питань та комунікації з клієнтами, пов’язані зі складанням податкових декларацій, будуть як і раніше більшою мірою здійснюватися по цифрових каналах, наприклад по відео-чату, або захищеними повідомленнями. Однак фахівці-практики й надалі зберігатимуть традиційну цінність персоналізації. Таким чином, податкові клієнти і співробітники будуть взаємодіяти так, як вони зазвичай це роблять в контексті інших бізнес-послуг.

Що стосується податкових декларацій, то, як коментує Стівен Куринські (CPA, CGMA, податковий менеджер DeLeon & Stang CPAs): «Складання податкових декларацій для бізнесу та фізичних осіб триватиме в автоматичному режимі. Ми повинні освоїти технологію, яка допоможе виконувати наші функції із введення даних, щоб сконцентрувати час на роботі вищого рівня. Бот може замінити потребу діяти як бухгалтер, але наші клієнти продовжуватимуть звертатися до нас за порадою з питань бізнес-стратегії, податкової стратегії і бізнес-операцій».

Важливість соціальної відповідальності перед сучасним молодим поколінням також буде частиною зміни акцентів для фахівців, які займаються особистим фінансовим плануванням.

Джерело: Kreston GCG
Share
Опубліковано
Buhgalter
Мітки: професії

Recent Posts

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

7 днів ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

1 тиждень ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

1 тиждень ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

2 тижні ago

Актуальні запитання – відповіді щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA)

Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…

2 тижні ago

Нюанси заповнення заголовної частини ПН на постачання товарів працівникам

У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…

2 тижні ago