Процедура зміни юридичної адреси підприємства

На сьогоднішній день Законодавством України не встановлено таке виняткове поняття, як «юридична адреса» підприємства. Замість цього в рамках Цивільного Кодексу існує поняття «місцезнаходження» підприємства, дані про який обов’язково вносяться до ЄДР на підставі документації, наданої з метою підтвердження його державної реєстрації. Розглянемо поетапно процедуру зміни місцезнаходження (юридичної адреси) юридичної особи.

1. Документи для зміни місцезнаходження (юридичної адреси)

Для зміни місцезнаходження (юридичної адреси)  компанії необхідно підготувати наступні документи:

  • Протокол загальних зборів учасників ТОВ (для ПП Рішення власника);
  • Протокол реєстрації Учасників;
  • Статут (нова редакція) або зміни до Статуту;
  • Реєстраційна картка – форма № 3 .
  • Довіреність (якщо зміну найменування компанії буде проводити не директор).

Приклад заповнення реєстраційної картки № 3

Приклад протоколу для ТОВ
Приклад рішення для ПП
Приклад протоколу реєстрації учасників
Приклад довіреності

Увага! Згідно законодавства України нову редакцію Статуту або зміни до Статуту можна нотаріально не засвідчувати. Потрібно тільки підписати учасниками,поставити печатку компанії на підписах та прошити нову редакцію  Статуту або зміни до Статуту.

Реєстраційну картку № 3 потрібно заповнювати тільки тією інформацією, яка змінюється. В даному випадку у нас змінюється місцезнаходження (юридична адреса) юридичної особи, тому потрібно на1 сторінці поставити галочку на проти графи «Зміна місцезнаходження юридичної особи (у разі зазначення його в установчих документах)», а на 2 сторінці треба вписати нову адресу компанії. Також реєстраційну картку форма 3 необхідно підписати директору компанії та на підпис поставити печатку.

На цьому перший крок завершено і ми можемо перейти до наступного кроку, а саме – підписання нової редакції Статуту компанії у нотаріуса (за бажанням учасників або власників компанії нотаріально засвідчити нову редакцію Статуту).

2. Нотаріальне засвідчення Статуту (нової редакції) у нотаріуса

Для того, щоб нотаріально завірити підписи  учасника (ів) на новій редакції Статуту, необхідно звернутися до нотаріуса учасникам компанії з таким переліком документів:

  • Нова редакція Статуту в двох екземплярах;
  • Свідоцтво (Виписка) про державну реєстрацію;
  • Старий Статут компанії;
  • Довідка статистики;
  • Інші документи, які є у вашої компанії (довідка 4-ОПП з Податкової, повідомлення з Пенсійного фонду, повідомлення з інших фондів);

Увага! При підписанні нової редакції Статуту у нотаріуса необхідна присутність учасників з паспортами та ідентифікаційними номерами.

Після підписання нової редакції Статуту можна перейти до іншого кроку – це внесення змін до єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

3. Внесення змін до реєстру

З цим пакетом документів, а саме:

  • Протокол Загальних зборів учасників ТОВ (для ПП Рішення власника) ,
  • Протокол реєстрації учасників;
  • Статут нова редакція або Зміни до Статуту – 2 екземпляра;
  • Стара редакція Статуту;
  • Заповнена реєстраційна картка №3,
  • Довіреність (якщо зміну місцезнаходження (юридичної адреси) компанії буде проводити не директор),
  • Квитанція про сплату державного мита за проведення змін – 51 гривня та квитанція про сплату державного мита за публікацію – 51 гривня (реквізити можна отримати в відділі державних реєстраторів на стендах)***,
  • Паспорт

***  при зміні місцезнаходження (юридичної адреси) юридичної особи державному реєстратору подається 2 квитанції про сплату державного мита – по 51 гривні без урахування комісії банку: 1-ша квитанція сплачується за проведення змін на розрахунковий рахунок тієї адміністрації до якої ви звертаєтесь, 2-га квитанція сплачується за публікацію в спеціальному друкованому виданні на розрахунковий рахунок реєстраційної служби.

директору або уповноваженій особі необхідно звернутися до держреєстратору за місцем реєстрації вашої компанії наприклад: якщо Ваша компанія зареєстрована в печерському районі м. Києва, то Вам необхідно звернутися до Відділу державних реєстраторів Печерського району).

Після проведених реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, держреєстратор через 3 робочих дні зобов’язаний видати Вам Виписку з ЄДР, старий Статут та нову редакцію Статуту (Зміни до Статуту) з відміткою про проведення змін.

Наступний етап – звернення до Управління статистики для отримання нової довідки (витягу) статистики.

4. Отримання оновленої довідки управління статистики

Наступний крок – це похід в управління статистики з необхідним пакетом  документів, для отримання нової довідки статистики (витягу), так як в довідці статистики також вказується місцезнаходження (юридична адреса)  юридичної особи. Для цього Вам необхідно звернутися до районного управління статистики,  до Головного або Міжрегіонального управління статистики та подати такі документи для отримання довідки статистики (витягу):

  • ксерокопія отриманої в гос адміністрації Виписки з ЄДР,
  • заповнити заяву (видається в управлінні статистики),
  • стара довідка статистики ,
  • сплатити гос мито в розмірі 31 грн. 13 коп. без послуг банку (реквізити для сплати держмита ви можете отримати у відповідному управлінні статистики, до якого Ви звернетесь),
  • довіреність (якщо довідки (витяг) статистики буде отримувати не директор),
  • обов’язково мати при собі паспорт.

Подаємо цей пакет документів та отримуємо нову довідку статистики.

5. Звернення до нотаріуса

Наступним етапом зміни місцезнаходження (юридичної адреси) – це похід до нотаріуса. До нотаріуса необхідно звернутися учаснику або директору компанії для завірення нотаріальної копії Статуту (нової редакції) або Змін до Статуту компанії. Для цього Вам потрібно звернутися до нотаріуса з усім комплектом документів на вашу компанію, а саме: Статут та Паспорт.

Отримуєте нотаріально завірену копії нової редакції Статуту або Змін до Статуту.

6. Останній крок  – похід до банку

Після нотаріуса з комплектом документів по вашій компанії, а саме:

  • Виписка з ЄДР отримана від держреєстратора;
  • Довідка статистики (витяг);
  • Протокол Загальних зборів засновників ТОВ про зміну місцезнаходження (юридичної адреси) юридичної особи (для ПП Рішення власника);
  • Нотаріальна копія Статуту (нова редакція) або Змін до Статуту;
  • Печатка;
  • Паспорт;
  • Довіреність (якщо зміну місцезнаходження (юридичної адреси) у відділенні банку буде проводити не директор)

можна сміливо йти до відділення банку, в якому у Вас відкрито розрахунковий рахунок для оповіщення про зміну місцезнаходження (юридичної адреси) вашої компанії.

До відділення банку може піти директор особисто, так і його уповноважена особа за довіреністю (в довіреності має бути чітко прописано, що уповноважена особа має право здійснювати дії, відносно зміни місцезнаходження (юридичної адреси) компанії у відповідному відділенні банку).

Увага! Якщо у Вас відкриті рахунки в декількох банках, Вам необхідно кожний банк сповістити про зміну місцезнаходження (юридичної адреси) підприємства.

Після проведення всіх вище перерахованих етапів процедуру зміну місцезнаходження (юридичної адреси)  юридичної особи можна вважати завершеною.

Джерело: reestrator.kiev.ua

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Обязательная страховка для водителя в один клик

Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…

3 тижні ago

Готівкові кредити: для чого їх використовують?

Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…

3 тижні ago

Трейдинг для новичков: советы и рекомендации

Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…

3 тижні ago

Чи буде штраф за однакові номери в податкових накладних

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…

4 тижні ago

Актуальні запитання – відповіді щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA)

Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…

4 тижні ago

Нюанси заповнення заголовної частини ПН на постачання товарів працівникам

У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…

4 тижні ago