МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
ГОЛОВНИЙ ДЕРЖАВНИЙ САНІТАРНИЙ ЛІКАР УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
№ 32 від 18 травня 2020 року
Про проведення громадського обговорення
деяких вимог до протиепідемічних заходів
при послабленні карантину
З метою обговорення профілактичних та протиепідемічних заходів, які будуть впроваджуватись для запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби СОVID-19 при поетапному відновленні діяльності деяких сфер господарської діяльності, Директорату громадського здоров’я МОЗ України:
1. Забезпечити публікацію проектів тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів в період карантину в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19):
- при проведенні зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування;
- у закладах дошкільної освіти;
- при роботі готелів;
- при перевезенні пасажирів автомобільним транспортом;
- у деяких закладах фізичної культури та спорту.
2. Забезпечити збір та узагальнення зауважень та пропозицій у строк до 18:00 19 травня 2020 року на електронну адресу povoroznyk.igor@gmail.com
Заступник Міністра охорони здоров’я –
Головний державний санітарний лікар України Віктор Ляшко
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
від 18.05.2020 № 32
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) при проведенні зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування (далі – тестування) суб’єкти відповідальні за організацію тестування зобов’язані дотримуватись затверджених протиепідемічних заходів.
При проведенні тестування слід дотримуватись наступних протиепідемічних заходів:
1. Під час організації тестування необхідно:
1) забезпечити інформування учасників про:
- ознаки респіраторних захворювань, які можуть бути підставою для недопущення до проведення тестування;
- можливість участі в додатковому тестуванні, для осіб які не будуть допущенні до тестування за станом здоров’я;
- протиепідемічні заходи, яких слід дотримуватись при участі в тестуванні;
2) забезпечити проведення підготовчих протиепідемічних заходів, визначених цією постановою, зокрема:
- визначити маршрути учасників, з метою забезпечення найменшого контакту між групами учасників;
- скласти графік за яким відбувається допуск учасників в будівлю, де буде проводитись тестування. Графік допуску повинен враховувати час необхідний для проведення термометрії та запобігати утворенню скупчення учасників;
- визначити місця розсадки учасників, з дотриманням їх дистанціювання не менш ніж 1,5 метри один від одного та передбачити розсадку таким чином, щоб поруч, спереду та ззаду учасника місця не були зайняті іншими учасниками.
2. Особи, які залучені до проведення тестування перед початком роботи мають проходити термометрію. Особи, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання службових обов’язків.
3. Допуск учасників до будівлі в якій організовано тестування здійснюється після проведення термометрії, опитування щодо стану здоров’я та за умови одягнення захисної маски, так, щоб були покриті ніс та рот.
4. Забороняється допуск до будівлі, в якій організовано тестування супроводжуючих осіб, крім осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю.
5. На вході до будівлі, в якій організовано тестування та на вході до аудиторій/класів організовуються місця для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активно діючої речовини понад 6090 для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Місця для обробки рук позначаються яскравим вказівником про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
6. У санітарних кімнатах потрібно забезпечити постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників у санвузлах. Використання багаторазових рушників заборонено;
7. В аудиторіях за годину до початку тестування та після проведення тестування повинно проводиться прибирання, разом із дезінфекцією поверхонь, місць для сидіння.
8. Аудиторії, в яких проводиться тестування, перед і після його проведенням повинні провітрюватися не менше 30 хв., вхідні двері повинні бути відчинені на увесь період тестування.
9. У місцях проведення тестування забезпечується чергування медичних працівників закладів освіти або закладів охорони здоров’я.
10. На виході із закладу необхідно розмістити 2 контейнери для використаних з масок та рукавичок з чіткими яскравими відмітками «ВИКОРИСТАНІ МАСКИ» «ВИКОРИСТАНІ РУКАВИЧКИ».
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
від 18.05.2020 № 32
Організація протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти здійснюється відповідно до вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України від 24 березня 2016 року № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів», наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17 квітня 2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
1. Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладу дошкільної освіти.
Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
2. Температурний скринінг дітей проводять при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний) з занесенням показників у відповідний журнал.
Діти, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань:
- при проведенні початкового температурного скринінгу – не допускаються до відвідування;
- при поточному скринінгу – ізолюються з відповідним інформуванням медичного працівника та батьків. При ізоляції важливо не допустити тривожних відчуттів у дитини та враховувати її психологічний стан.
3. Ранкове приймання дитини до дошкільного навчального закладу проводить вихователь групи на території закладу за межами його будівлі. Батьки та супроводжуючі особи повинні одягати респіратор або захисну маску (у тому числі саморобну), так, щоб були покриті ніс та рот. Очікування на території повинно бути обмежено.
4. На вході до закладу організовується місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
5. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, обробка рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводяться в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.
6. На період карантину забороняється:
- використання багаторазових (тканинних) рушників;
- використання м’яких іграшок;
- використання килимів з довгим ворсом;
- перебування у вуличному взутті всередині приміщень;
- проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з більш, ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів).
7. На період карантину рекомендується:
- проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання;
- надавати пріоритет активностям, що проводяться на відкритому повітрі;
- переформатувати розміщення в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання;
- обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом;
- обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентаря;
- обмежити сенсорні заняття та ігри (наприклад ліпка);
- забезпечити адаптивне харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, що харчуються одночасно, або одночасно перебувають за одним столом.
8. Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
- працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням;
- навчання серед працівників щодо правил використання засобів індивідуального захисту, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах;
- інформування щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
- дезінфекцію поверхонь не рідше, ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять;
- вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
- провітрювання приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та почергове провітрювання кімнат протягом дня;
- централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
- недоступність контейнерів (урн) для використаних ЗІЗ, запасів дезінфікуючих засобів та засобів для прибирання для дітей;
- тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).
9. Працівники повинні:
- регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
- утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
від 18.05.2020 № 32
Робота готельних закладів повинна здійснюватися з урахуванням цих рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
1. Керівники готелів визначають відповідальну особу, яка проводить температурний скринінг усім працівникам перед початком робочої зміни.
Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,20 °С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
При проведенні вимірювань температури тіла контактним методом, необхідно забезпечити обов’язкову дезінфекцію виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.
2. На вході в готель та в коридорах (вестибюлях) необхідно:
- розмістити інформаційні матеріали щодо профілактики коронавірусної хвороби СОVID-19;
- організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілового спирту та понад 70% для етилового спирту. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка, вказівник тощо).
3. При появі симптомів респіраторного захворювання та/або підвищення температури у особи, що проживає в готелі, така особа підлягає ізоляції в номері до прибуття карети швидкої медичної допомоги, яку викликає персонал готелю.
4. Дозволяється одночасне перебування відвідувачів у вестибюлі закладу з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування. Допуск відвідувачів та перебування у готелі (поза номером) дозволяється лише у респіраторі або захисній масці (у тому числі саморобній), так, щоб були покриті ніс та рот.
5. Адміністрація готелю забезпечує та контролює виконання умов недопущення черг в місцях можливого скупчення відвідувачів (рецепція, вестибюлі, ліфтові холи тощо). В місцях потенційного скупчення відвідувачів повинно бути нанесене відповідне тимчасове маркування для забезпечення дотримання дистанції не менше 1,5 метри.
6. Для уникнення черг при реєстрації поселення в готель забезпечується можливість попередньої онлайн-реєстрації відвідувачів в готель.
На рецепції готелю встановлюється захисний екран між персоналом та відвідувачами.
7. У готельних закладах забороняється робота конференц-залів, фітнес- та спа-центрів готелів.
8. Харчування в готелях може бути організоване шляхом доставки їжі в номери за попереднім замовленням відвідувачів або в ресторанах (кафе) готелів лише на відкритих (літніх) майданчиках на відкритому повітрі, у тому числі під тентами, на верандах, за умови дотримання відстані не менш як 1,5 метра між місцями для сидіння за сусідніми столами та розміщення не більш як чотирьох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років).
9. Адміністрація готелю повинна забезпечити:
- наявність щонайменше п’ятиденного запасу засобів індивідуального захисту та їх використання працівниками (респіратори або медичні маски, в тому числі саморобні, захисні рукавички);
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах номерів та санвузлах загального користування. Використання багаторазових рушників заборонено;
- щогодинне вологе прибирання місць найбільшого скупчення відвідувачів;
- дезінфекцію поверхонь з якими контактують відвідувачі, у всіх громадських та службових зонах (стійка реєстрації, столи, стільці, ручки дверей, кнопки ліфтів, роздягальні, сходи тощо) кожні 3-4 години, повторювати процедуру у будь-який час при забрудненні;
- безперебійну роботу систем вентиляції;
- централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією, обмеження масових зборів працівників в закритих приміщеннях, тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет, та хронічні захворювання легень).
10. Працівники готелю зобов’язані:
- регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше одного разу за 3 години, та після відвідування утримуватися від контакту з особами, які мають симптоми респіраторних захворювань, самоізолюватися у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
від 18.05.2020 № 32
Перевезення пасажирів громадським міським, приміським та міжміським автомобільним транспортом повинно здійснюватися з урахуванням цих рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
1. Автоперевізники визначають відповідальну особу, яка проводить температурний скринінг усім працівникам перед початком робочої зміни.
Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
При проведенні вимірювань температури тіла контактним методом, необхідно забезпечити обов’язкову дезінфекцію виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційного засобу.
2. Водій, кондуктори та інші члени екіпажу впродовж усього рейсу в транспортному засобі повинні знаходитись в респіраторах або медичних масках, в тому числі виготовлених самостійно.
3. Забороняється перевезення пасажирів, які не використовують респіратор або захисну маску, у тому числі виготовлену самостійно.
4. Перевезення пасажирів здійснюється в межах кількості місць для сидіння, передбачених технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на транспортний засіб, якщо інше не встановлено правилами карантину.
У випадку здійснення міжобласного пасажирського перевезення до області в якій не діють послаблення протиепідемічних заходів, таке перевезення дозволяється в межах 50 відсотків від кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного 0 засобу м або – визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, за умови розсадки пасажирів з вільним місцем поруч, спереду та позаду.
5. У кожному транспортному засобі повинно бути забезпечено інформування пасажирів про заходи профілактики коронавірусної хвороби СОVID-19 доступним способом, зокрема оголошення в салоні, наочна інформація тощо.
6. Транспортний засіб підлягає вологому прибиранню з використанням миючих та дезінфікуючих засобів, в тому числі обробці місць контакту рук пасажирів (поручні, місця сидіння тощо) перед кожним рейсом. За можливості, біля вхідних дверей транспортного засобу доцільно розмістити спиртовмісні антисептики з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілового спирту та понад 70% для етилового спирту.
7. На кожному вході в приміщення автостанцій необхідно:
- розмістити інформаційні матеріали щодо профілактики коронавірусної хвороби СОVID-19;
- організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілового спирту та понад 70% для етилового спирту.
8. Дозволяється одночасне перебування в приміщенні автостанції не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування пасажирів. Обмеження контакту між працівниками та пасажирами повинно здійснюватися шляхом організації екранів в касах продажу квитків (з плівки, скла, прозорого пластику тощо) та дотримання принципу соціального дистанціювання ( 1,5 метри) в чергах.
Робота залів очікування рейсу не дозволяється.
Допуск пасажирів та перебування в приміщенні автостанції дозволяється лише у респіраторі або у захисній масці (у тому числі саморобній).
9. Адміністрація автостанції забезпечує та контролює виконання умов недопущення черг біля кас. Біля місць потенційного скупчення пасажирів повинно бути нанесене відповідне маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції не менше 1,5 метри.
10. Продаж квитків забезпечується в межах кількості місць для сидіння, передбачених технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на транспортний засіб.
Забезпечується можливість придбання квитків через мережу Інтернет та інформування пасажирів про таку можливість.
11. Адміністрація автостанції повинна забезпечити:
- наявність засобів індивідуального захисту та їх використання працівниками (респіратори або медичні маски, в тому числі саморобні, захисні рукавички)
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах. Використання багаторазових рушників заборонено.
- вологе прибирання приміщень автостанції, місць контакту рук працівників та пасажирів (ручки дверей, місця сидіння тощо) з використанням миючих та дезінфікуючих засобів не рідше ніж кожні 5 годин, перед відкриттям та після закінчення робочого дня автостанції;
- регулярне провітрювання (кожні 2 години) робочих приміщень;
- централізований збір використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
- обмеження масових зборів працівників у закритих приміщеннях;
- тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет, та хронічні захворювання легень).
12. Працівники автостанції зобов’язані:
- регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше одного разу за 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання тощо, утримуватися від контакту з особами, які мають симптоми респіраторних захворювань.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Головного державного
санітарного лікаря України
від 18.05.2020 № 32
Обслуговування в спортивних (тренажерних) залах, фітнес-клубах та спортивних майданчиках для командних (парних) занять (окрім занять національних збірних) здійснюється з урахуванням цих тимчасових рекомендацій, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
1. Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладів.
Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов’язків.
2. Усім відвідувачам проводиться температурний скринінг при вході до закладу.
Особам, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань відвідування заборонено.
3. Дозволяється одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали для індивідуальних занять та однієї особи на 5 квадратних метрів площі зали для групових/командних занять (не більше 10 осіб у групі).
Проведення групових/командних занять проводиться виключно за попереднім записом.
4. На вході до закладу організовується місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).
В зонах проведення занять розміщуються додаткові антисептики в невеликій тарі, паперові рушники, а також контейнери (урни) для їх утилізації та нагадування для клієнтів щодо необхідності дотримання гігієни, дезінфекції рук та спортивного інвентарю після використання. Заходи індивідуальної профілактики та протиепідемічні заходи, шо впроваджені в закладі доцільно періодично транслювати на екранах/оголошувати в місцях проведення занять.
6. На період карантину забороняється:
- використання багаторазових (тканинних) рушників;
- розміщення в доступі клієнтів рекламних брошур, журналів та інші поліграфічних матеріалів;
- функціонування басейнів;
- функціонування спа-зон та надання послуг масажу;
- функціонування фітнес-барів;
- функціонування дитячих кімнат;
- одночасне використання багатофункціональних тренажерів кількома відвідувачами;
- проведення групових занять для понад 10 осіб та інших групових занять, що передбачають безпосередній фізичний контакт;
- проведення групових занять для дітей віком до 14 років;
- видача багаторазових рушників клієнтам.
7. Необхідно обмежити одночасне використання роздягалень та душових кабін на рівні не більше 50%, не відкриваючи для використання клієнтами кожну другу шафу для роздягання/душову кабіну та нанести відповідні позначки.
Кількість клієнтів, що одночасно перебувають у закладі повинна враховувати та не допускати потенційне скупчення в зонах роздягалень, санітарних та адміністративних зонах.
8. Тренажери для кардіо-занять, що передбачають тривалий цикл використання одним клієнтом повинні бути розміщені з інтервалом не менше 2,5 метри один від одного.
9. Працівники закладів повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор (без клапану) та одноразові рукавички (ЗІЗ).
Після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора, одноразових рукавичок працівник повинен ретельно помити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
Адміністрація закладу повинна провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль над дотриманням цих правил.
10. Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
- працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням;
- навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах;
- інформування щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
- дезінфекцію поверхонь не рідше, ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять;
- вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни;
- провітрювання/кондиціонування приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та кожні дві години протягом дня;
- централізований збір використаних 3ІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
- тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).
11. Працівники повинні:
- регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
- утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.