Рекомендації ДПС до оформлення пояснення та надання копій підтверджуючих документів для відновлення реєстрації зупиненої податкової накладної/розрахунку коригування.
ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ЗУПИНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ/РОЗРАХУНКУ КОРИГУВАННЯ
1. Відповідність операцій п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій
(Додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11 грудня 2019 року № 1165)*
* Під цим критерієм розуміється «відсутність товарів на умовному складі», обрахунок якого ведеться системою в автоматичному режимі за результатами кожної проведеної платником операції.
2. Відповідність платника податків критеріям ризиковості
Відповідність операцій п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій
Причини зупинення:
1. Відсутня зареєстрована в ДПС таблиця даних платника податку на додану вартість, стосується у першу чергу:
► а. платників виробників (виробництво/переробна/обробна промисловість),
► в. сільськогосподарських товаровиробників,
► с. суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері надання послуг, виконання робіт (транспортно-експедиційні послуги, будівництво, програмна інженерія, сфера обслуговування, громадського харчування тощо);
2. Платники, що формують значну торгову націнку на товар, що придбається/імпортується для подальшої реалізації;
3. Податкові накладні, в яких відображаються товари/роботи/послуги, які зазначені у прийнятій ДПС таблиці даних платника податку разом з ТМЦ, що проходять транзитом зі значною націнкою та/або товарами/роботами/послугами не відображеними у таблиці даних.
* Необхідно розділяти такі товарні позиції на окремі податкові накладні.
Рекомендації ДПС до форми та змісту пояснення, які подаються до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненій податковій накладній/розрахунку коригування та/або скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Основні рекомендації до пояснення:
1. Не потрібно вносити в пояснення всі реєстраційні дані, види діяльності, дані свідоцтва платника ПДВ тощо.
2. Не потрібно посилатися на статті ПКУ та іншого законодавства, відповідно до яких ДПС має зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування.
Пояснення має бути лаконічним та змістовним, за можливості містити (орієнтовно) таку інформацію:
1. Суть господарської операції, по якій відбулась зупинка податкової накладної/розрахунку коригування;
2. Спеціальні дозволи на виконання робіт/послуг тощо (у разі необхідності);
3. Основні засоби, які використовуються у господарській операції (власні/орендовані/залучені):
Транспорт;
Устаткування;
Земельні ресурси;
Приміщення, виробничі потужності, склади, стоянки, гаражі тощо;
Інше;
4. Трудові ресурси (основні працівники, сезонні робітники), штатний розпис;
5. За рахунок чого формується податковий кредит
Товари/роботи/послуги (основні) для подальшої реалізації;
Товари/роботи/послуги для використання у господарській діяльності
В поясненні обов’язково вказати перелік документів, які додаються.
Документи згрупувати за категоріями:
– Документи на основні засоби, які використовуються у господарській діяльності (власність, договори оренди тощо). Обов’язково мають бути відображені у податковій та фінансовій звітності, а також у повідомленні за формою 20-ОПП;
– Дозвільна документація на виконання окремих видів робіт/послуг (дозволи, допуски, посвідчення, сертифікати, ліцензії тощо) у разі необхідності;
– Документи на придбання (договори/контракти, специфікації, видаткові накладні, рахунки, акти, банківські виписки/платіжні доручення, сертифікати, митні декларації, товарно-транспортні накладні тощо) у разі необхідності;
– Документи на реалізацію (договори/контракти, специфікації, видаткові накладні, рахунки, акти, банківські виписки/платіжні доручення, сертифікати, митні декларації, товарно-транспортні накладні тощо) у разі необхідності;
– Статистична звітність;
– Інше.
Орієнтовний перелік документів, які надаються до окремих видів діяльності (перелік не є вичерпним)
СУБ’ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЩО НАДАЮТЬ ТРАНСПОРТНІ ПОСЛУГИ
Загальні документи:
Пояснення;
Скарга;
Документи на транспортні засоби:
Договір купівлі-продажу/оренди/найму транспортного засобу;
Платіжні документи (які підтверджують придбання/оренду/найм транспортного засобу);
Свідоцтво реєстрації транспортного засобу;
Документи на право власності транспортних засобів;
Документи про проходження техогляду;
Документи на водіїв транспортних засобів:
Штатний розпис;
Посвідчення водія;
Медична експертиза перед виїздом на маршрут (може бути довідка з медичної служби або оплата за медобстеження водіїв перед виїздом на маршрут щодення/щомісячна чи щоквартальна).
Документи пов’язані з господарською діяльність (витратні документи):
Договори на придбання палива/запчастин/послуг обслуговування тощо, рахунки, акти, сертифікати, гарантійні зобов’язання, видаткові накладні, акцизні накладні на паливно-мастильні операції;
Документи на оплату (платіжні інструкції/банківські виписки).
Обслуговування транспортних засобів:
Акти монтажу шин, рахунок, видаткова накладна;
Договір на придбання запчастин, рахунок, акт прийому –передачі запчастин, послуги СТО;
Документи про оплату (платіжні інструкції, банківські виписки).
Документи, що стосуються провадження господарської діяльності:
Договір про надання/виконання послуг перевезення;
Прейскурант вартості комплексу послуг до договору;
Довіреність;
Видаткова накладна, акт приймання передачі, рахунок на оплату послуг, акти звірки розрахунків;
Товарно-транспортні накладні;
Подорожні листи;
Реєстр вантажних перевезень;
Платіжні доручення та/або виписки з банку про оплату виконаних робіт/наданих послуг.
Копії форм статистичної звітності (може бути надано):
Звіт про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом (форма 51-авто);
Звіт про перевезення автомобільним транспортом вантажів за видами вантажів та пасажирів за видами сполучення (форма 31-авто) продовження
Перелік документів не є вичерпним, може бути наданий у скороченому вигляді, або розширений на розсуд платника податків. Головною вимогою є підтвердження реальності господарських операцій.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято рішення про задоволення скарги:
ТОВ «А». На підприємстві працює 117 працівників, достатній рівень сплати податкових платежів, з суб’єктами господарювання ризикової категорії не співпрацює, по ланцюгу постачання відсутня підміна товарних позицій.
Податкова накладна на «Автоперевезення вантажів …» Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».
Слід зазначити, що платником до повідомлення на комісію ГУ було надано неповний пакет документів, зокрема не надано: ліцензію на надання послуг перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом; інформаційну картку для водія; посвідчення водія; поліс обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; протокол перевірки технічного стану транспортного засобу; подорожній лист; лист на повернення коштів».
Зважаючи на зазначене комісією регіонального рівня було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Платником було враховано причини відмови у реєстрації податкової накладної, та надано до скарги значну кількість документів на підтвердження реальності проведених господарських операцій, зокрема:
До скарги поданої платником до ДПС надано достатній пакет документів: Пояснення; Ліцензію на надання послуг перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом; інформаційна картка для водія; поліс обов’язкового страхування цивільноправової відповідальності власників наземних транспортних засобів; протокол перевірки технічного стану транспортного засобу; копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; водійське посвідчення; договір перевезення вантажу та заявка на перевезення вантажу; рахунок на оплату та акт надання послуг; товарно-транспортні накладні; подорожній лист; акт звірки, оборотно-сальдова відомість; платіжне доручення на оплату; договір оренди приміщення.
За результатами проведеного аналізу пакету наданих платником документів та наявної податкової інформації Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про задоволення скарги платника податку.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято рішення про відмову у задоволені скарги:
ТОВ «В». На підприємстві працює 27 працівників із середньою заробітною платою 7,2 тис. грн.
Податкова накладна на «Транспорті послуги по перевезенню кукурудзи по маршруту …»
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини «ненадання платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
До повідомлення на комісію регіонального рівня платником надано лише: договір перевезення; рахунок на оплату; акт надання послуг.
До скарги поданої платником до ДПС надано копії документів: товарно-транспортні накладні; платіжне доручення (без відмітки банку); договір перевезення; рахунок на оплату; акт надання послуг.
При цьому платником до скарги не надано пояснення, документи на транспортні засоби, штатний розпис. Разом з цим в Єдиному реєстрі податкових накладних відсутні зареєстровані податкові накладні на придбання ТОВ «В» транспортних засобів, послуг оренди вантажного автомобіля, послуг вантажних перевезень протягом звітного періоду.
Зважаючи на зазначене Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про відмову у задоволенні скарги платника податку.
СУБ’ЄКТИ ГОСПОДАРЮВАННЯ – СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ ТОВАРОВИРОБНИКИ
Скарга;
Пояснення:
– відомості про земельні угіддя та паї;
– трудові ресурси (штатний розпис);
– придбання/оренда сільськогосподарської техніки (відповідність даних зазначених у повідомленні за формою 20-ОПП «Відомості про об’єкти оподаткування» до інформації з податкової та фінансової звітності);
– придбання насіння, добрив, палильного;
– інформація щодо обробки землі, посіву, підживлення, збирання та комбайнування врожаю;
– місця для сушіння, зберігання збіжжя;
– інформація щодо реалізації сільськогосподарської продукції за період;
– придбання сільськогосподарського збіжжя для подальшої реалізації;
– основні постачальники та покупці;
– які роботи проводяться в господарстві і яким чином (власні сили, орендовані засоби, сезонні працівники тощо);
– перелік копій документів, що додаються до скарги.
Документи на транспортні засоби:
Договір купівлі-продажу/оренди/найму транспортного засобу;
Платіжні документи (які підтверджують придбання/оренду/найм транспортного засобу);
Свідоцтво реєстрації транспортного засобу;
Документи на право власності транспортних засобів;
Документи про проходження техогляду;
Посвідчення водія;
Медична експертиза перед виїздом на маршрут (може бути довідка з медичної служби або оплата за медобстеження водіїв перед виїздом на маршрут щодення/щомісячна чи щоквартальна – у разі необхідності).
Перелік не є вичерпним, при цьому можуть бути надані тільки деякі звіти, що в повному обсязі відображають суть господарської діяльності платника.
(статистичні та інші звіти, що стосуються безпосередньої діяльності сільськогосподарського товаровиробника):
Копія звіту №4-сг (річна ) «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур»;
Копія звіту №29-сг «Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур»;
Копія звіту № 21-заг (місячна) «Звіт про реалізацію продукції сільського господарства»;
Копія звіту № 37-сг «Звіт про збирання сільськогосподарських культур станом на …»;
Копія звіту № 9-сг (річна) «Звіт про використання добрив і пестицидів під врожай ___ року (площа застосування добрив та пестицидів, вапнування та гіпсування ґрунтів; унесення мінеральних та органічних добрив, застосування пестицидів)»;
Копія звіту № 50-сг (річна) «Звіт про основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств»;
Копія звіту № 10-мех (річна) «Звіт про наявність сільськогосподарської техніки в сільськогосподарських підприємствах»;
Копія акту «Витрати насіння і садивного матеріалу» (дод.4, форма № ВЗСГ-4);
Копія акту списання товару (добрив, насіння тощо) зі складу;
Договір оренди земельної ділянки;
Розрахунок орендної плати за земельну ділянку, яка надана в оренду;
Акт прийому-передачі земельної ділянки до договору оренди земельної ділянки.
Перелік не є вичерпним, при цьому можуть бути надані тільки деякі звіти, що в повному обсязі відображають суть господарської діяльності платника.
(документи, що стосуються безпосередньої діяльності сільськогосподарського товаровиробника):
надання сільськогосподарських послуг (копія договору, витрати основних виробничих ресурсів на кожному етапі робіт і окремо по кожній сільськогосподарській культурі та дата початку робіт, технологічна карта ):
оранка, дискування, внесення м/д, загрузка/доставка/культивація/посів/внесення засобів захисту рослин/ внесення КАС/збирання врожаю (витрати палива (ціна, обсяг, вартість)) тощо;
добрива-насіння;
послуги техніки.
постачання сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна);
збір сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна);
транспортування сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна);
обмолот сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна); сушіння сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна);
зберігання сільськогосподарських культур (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна);
копії актів прийому-передачі сільськогосподарської продукції; оренда складського приміщення (копія договору, акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна);
постачання (акт надання послуги, рахунок, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, довіреність);
(документи, що стосуються безпосередньої діяльності сільськогосподарського товаровиробника) (копії документів, що додаються):
Специфікації;
Копія банківської виписки (платіжної інструкції);
Картка аналізу зерна (лабораторне дослідження: аналіз зерна на вологість, смітна домішка, зернова домішка);
Акт на виконання робіт (надання послуг).
Складська квитанція на зерно (передача зерна на зберігання на підставі договору);
Реєстр на здачу зерна (кукурудзи/пшениці тощо) на елеватор;
Реєстр документів на прихід;
Акт приймання – передачі на зерновий склад;
Заявка на завантаження збіжжя зі складу;
Інвентаризаційний опис товарно-матеріальних цінностей;
Придбання техніки іншого майна;
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято рішення про задоволення скарги:
ТОВ «Б». На підприємстві працює 5 працівників із середньою заробітною платою 7,6 тис. грн., крім цього у 2022 році було виплачено 526,5 тис. грн. доходу фізичним особам (неплатникам податку), у підприємства достатній рівень сплати податкових зобов’язань, у володінні 787 га земельних угідь.
Податкова накладна на «Насіння соняшнику врожаю 2022 року».
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства (ненадання підприємством документів щодо дебіторської заборгованості платника)».
До повідомлення платником надано достатній пакет документів на підтвердження реальності господарських операцій, зокрема:
Штатний розпис;
Баланс;
Форма 4-СГ «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур у 2022 році»;
Форма 29-СГ «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур»;
Довідки сільських рад щодо орендованих земель;
Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності (склади);
Свідоцтва про державну реєстрацію транспортних засобів (трактори, комбайни);
Видаткові накладні на придбану сільськогосподарську техніку;
Ліцензія на право зберігання пального;
Придбання насіння соняшника (договір на придбання насіння, видаткова накладна, платіжне доручення та банківська виписка; меморіальний ордер по господарській операції з контрагентом постачальником; акт списання насіння соняшника);
Мінеральні добрива (договір на придбання мінеральних добрив; видаткова накладна; платіжні доручення та банківські виписки на оплату за добрива; меморіальний ордер по господарській операції з контрагентом постачальником добрив; акт списання мінеральних добрив);
Паливно-мастильні матеріали (договір на придбання; видаткова накладна; платіжні доручення та банківські виписки на оплату; меморіальний ордер по господарській операції з контрагентом постачальником; акт списання);
Накладна на переміщення з поля на склад соняшника;
Договір постачання сільськогосподарської продукції, додатки до договору;
Видаткові накладна на реалізацію насіння соняшнику та товарно-транспортні накладні;
Платіжні доручення та банківські виписки на підтвердження оплати за поставлене насіння соняшнику;
Меморіальні ордери по господарській операції з контрагентами покупцями;
Акти звірки взаєморозрахунків;
Договори про надання послуг з перевезення вантажу;
Меморіальні ордери по господарській операції з перевізниками;
Платіжні доручення на оплату послуг перевезення.
Аналогічний пакет документів було надано до скарги на рішення комісії регіонального рівня.
За результатами проведеного аналізу документів, інформації з Єдиного реєстру податкових накладних та інформаційно-комунікаційних систем ДПС Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про задоволення скарги платника податку
ТОВ «Д». На підприємстві працює 9 працівників із середньою заробітною платою 8,3 тис. грн., у володінні підприємства є 800 га земельних угідь.
Податкова накладна на «Пшениця врожаю 2022 року».
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації податкової накладної з причини «відсутності товарно-транспортних накладних на перевезення збіжжя, документів на оплату за придбання насіння, оренду техніки».
До повідомлення платником надано пакет документів, зокрема:
Форма 4-СГ «Звіт про посівні площа сільськогосподарських культур у 2022 році»;
Форма 29-СГ «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур»;
Договір постачання зерна та специфікація до договору;
Видаткова накладна на пшеницю;
Рахунок на оплату за пшеницю;
Платіжна інструкція на оплату за отриманий товар (пшениця);
Договір оренди техніки;
Акт надання послуг оренди техніки;
Договір про надання послуг сільськогосподарською технікою з операторами та технічним персоналом;
Акт надання послуг сільськогосподарською технікою з операторами та технічним персоналом;
Форма 20-ОПП на 2 трактори та сівалку;
Видаткова накладна на придбання добрив;
Видаткова накладна на придбання насіння пшениці;
Звітність по заробітній платі.
За результатами проведеного аналізу пакету наданих документів Комісією ДПС було встановлено відсутність товарно-транспортних накладних на перевезення збіжжя, документів на оплату за придбання насіння, оренду техніки, паливно-мастильні матеріали, документи, що підтверджують обробку землі (сівбу, підживлення, внесення добрив, збирання урожаю тощо). Не надано документи на техніку, придбання засобів захисту рослин, акти на послуги, оплата постачальникам за отримані товарно-матеріальні цінності.
Крім того, за результатами порівняльного аналізу наданої статистичної звітності та інформації з Єдиного реєстру податкових накладних, платником реалізовано 1,5 тис. тон пшениці при тому, що зібрано урожаю лише 0,6 тис. тон.
Інформація щодо залишків зерна, що зберігалися з минулих періодів відсутня. При цьому не надано документи на власні складські приміщення, придбання послуг зберігання та транспортування зерна згідно з умовами договору до покупця.
Зважаючи на зазначене Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про відмову у задоволені скарги.
ВИРОБНИЦТВО (НА ПРИКЛАДНІ ВИРОБНИЦТВА ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ)
Скарга;
Пояснення;
Документи на майно (цех, виробничі потужності, холодильні установки, транспорт, устаткування);
Трудові ресурси (штатний розпис);
Документи на придбання та передавання у виробництво сировини:
Договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки, сертифікати якості, санітарні висновки тощо;
Акт приймання-передачі запасів;
Акт списання запасів;
Меню-вимога на видачу продуктів харчування;
Лімітно-забірна картка;
Картка складського обліку запасів;
Відомість про надходження/витрачання матеріальних запасів;
Переробка, кошторис готової продукції, норми витрат продукції тощо.
Документи на зберігання, транспортування та реалізацію виробленої продукції.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято 19 рішення про задоволення скарги:
ТОВ «О». На підприємстві працює 16 працівників із середньою заробітною платою 9,7 тис. грн.
Податкова накладна на «Стакан паперовий з подвійною стінкою…. Цукор білий фасований в стіках …, Мішалка дерев’яна індивідуальна упаковка..».
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини: «Ненаданням платником податку копій документів – розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків».
При цьому платником податку до повідомлення було надано повний пакет документів, у тому числі з копіями платіжних документів на придбання та реалізацію вказаних товарно-матеріальних цінностей, зокрема:
Договір оренди приміщення, повідомлення за формою 20-ОПП;
Оборотно-сальдова відомість по рахунку 104 «Основні засоби»;
Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи;
Технічні умови на виробництво одноразового паперового посуду;
Документи на отримання харчового картону і паперу (контракти ЗЕД, інвойси, CMR, валютні платіжні доручення);
Документи на отримання харчових трубочок і мішалок для кави (видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, документи на оплату);
Документи на придбання цукру (видаткові накладні, платіжні доручення, товарно-транспортні накладні, договір);
Видаткові документи на реалізацію (фото взірців, акти виконаних робіт, акти звірок, платіжні документи тощо).
Аналогічний пакет документів було надано до скарги на рішення комісії регіонального рівня.
За результатами проведеного аналізу Комісією ДПС колегіально прийнято рішення про задоволення скарги.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято рішення про відмову у задоволені скарги:
ТОВ «М». На підприємстві працює 6 працівників із середньою заробітною платою 7,1 тис. грн.
Податкова накладна на «Окіст Тамбовський…»
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини: «Ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів ..стосовно …підтвердження …інформації, …зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення …»
До повідомлення про підтвердження реальності здійснення господарських операцій платником було надано лише: договір оренди приміщення (ковбасний цех); декларація виробника; копії документів на реалізацію продукції (договір, видаткова накладна, товарно-транспортні накладні, платіжне доручення) та придбання сировини (видаткові накладні, товарно-транспортні накладні).
Пакет документів, які надані платником до скарги на Комісією ДПС, було доповнено договором придбання консервантів та видатковою накладною, товарно-транспортною накладною та сертифікатами якості придбаних ТМЦ.
Разом з цим суб’єктом господарювання не надано копії документів:
– на підтвердження оплати за оренду приміщення, придбану сировину та супутні послуги,
– калькуляції виробництва готової продукції,
– штатного розпису.
Відсутня інформація про вартість основних засобів (фінансова звітність).
Зважаючи на зазначене Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про відмову у задоволенні скарги платника податку.
БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНІ РОБОТИ
Скарга.
Пояснення;
Дозвільні документи:
Ліцензія державної архітектурно-будівельної інспекції України «Господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками (за переліком видів робіт згідно з наслідками);
Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
Дозвіл держпраці;
Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 (основні фонди) та 10 (нематеріальні активи);
Право власності/оренди на майно (споруди, спецтехніка, устаткування тощо);
Витяг з державного реєстру, відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
(копії документів, що додаються):
Документи на виконання робіт:
Договір про виконання будівельних робіт;
Договір підряду/субпідряду/про співпрацю;
Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва;
Локальний кошторисний (розрахунок) на будівельні роботи;
Форма 9 «Договірна ціна» / Договірна ціна;
Підсумкова відомість ресурсів (витрати труда, будівельні машини і механізми, будівельні матеріали, вироби і комплекти) до локального кошторису;
Калькуляція робіт/прямих витрат;
Договірна ціна;
Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (БК-3);
Акт приймання виконаних будівельних робіт (БК-2в);
Розрахунок загальновиробничих витрат до Акту КБ-2В.
Договори на виконання будівельно-монтажних робіт (підряд, субпідряд) з додатками, специфікаціями та актами, з підтвердженням проведення розрахунків (банківська виписка, платіжна інструкція, ОСВ, акти звіряння взаємних розрахунків тощо);
Документи на придбання будівельних матеріалів (договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки, сертифікати (за необхідності), акти приймання передачі, акти звіряння взаємних розрахунків, підтвердження оплати);
Документи на транспортування придбаних будівельних матеріалів (договори, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, рахунки, акти приймання передачі, акти звіряння взаємних розрахунків, підтвердження оплати) тощо.
Документи на найманих працівників:
Наказ на призначення директора;
Накази про прийняття на роботу;
Трудовий договір;
Штатний розпис;
Накази на відпустки;
Посвідчення водія (для водіїв бульдозерів/вантажних машин та інших транспортних засобів);
Медична експертиза перед виїздом на маршрут (може бути довідка з медичної служби або оплата за медобстеження водіїв перед виїздом на маршрут щомісячна чи щоквартальна);
Протокол з проходження інструктажу з охорони праці;
Протокол перевірки знань з електробезпеки;
Допуски до висотних робіт (крановики, висотники, промислові альпіністи тощо);
Допуски до проведення електромонтажних робіт (інженер-електрик, електромонтажник);
Допуски до проведення робіт з газовим обладнанням (наявність наряду-допуску та спеціального плану виконання газонебезпечних робіт, розташування працівнику, потреба в механізмах та пристроях, визначені особи відповідальні за проведення кожної газонебезпечної роботи, до спеціального наряду-допуску додається схема із зазначенням місця і характеру робіт);
Посвідчення про допуски.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято рішення про задоволення скарги:
ТОВ «Н». На підприємстві працює 6 працівників із заробітною платою вище мінімальної, достатнім рівнем сплати платежів до бюджету..
Податкова накладна на «Реконструкцію РП-68 для електропостачання об’єкту».
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини: «Ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів ..стосовно …підтвердження …інформації, …зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення …».
Платником до повідомлення не було надано платіжні документи на підтвердження оплати за придбані матеріали.
До повідомлення про підтвердження реальності здійснення господарських операцій платником було надано пакет документів, зокрема:
Штатний розпис підприємства;
Табель обліку робочого часу;
Розрахунково-платіжні відомості по заробітній платі (за період виконання робіт);
Оборотно-сальдові відомості по рахунках 10 та 11;
Техпаспорт на авто; Договори оренди транспортних засобів;
Наказ на залучення робітників для виконання окремих видів робіт у зв’язку з виробничою необхідністю;
Договори оренди на офісне та складське приміщення;
Копія діючої ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України з переліком видів робіт;
Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
Договір підряду; Договірна ціна (форма КБ-3); Довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-2);
Акт приймання виконаних будівельних робіт за період;
Підсумкова відомість ресурсів до акту приймання виконаних будівельних робіт;
Картка по рахунку 361 – розрахунки між замовником та виконавцем;
Платіжна інструкція та банківська виписка на підтвердження проведення розрахунків за виконані роботи;
Разом зі скаргою на Комісію ДПС платником було надано детальне пояснення щодо переліку виконаних робіт, наявності кваліфікованого персоналу, дозвільних документів тощо.
Крім цього додано документи на придбання будівельних матеріалів (які були придбані заздалегідь за домовленістю з замовником для зменшення строків будівництва) від постачальників і виконання робіт сторонніми організаціями:
• Постачання будівельних матеріалів. Видаткові накладні, рахунки, товарно-транспортні накладні, платіжні інструкції та банківські виписки, картка рахунку 631 – розрахунки з постачальником (окремі пакети документів по кількох найбільших постачальниках для виконання зазначених робіт);
• Послуги спецтранспорту (рахунок-фактура, платіжні інструкції та банківські виписки, акт здавання-приймання виконаних робіт);
• Підрядні роботи зі сторонньою організацією (договір про виконання підрядних загально-будівельних робіт, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, підсумкова відомість ресурсів до акту приймання виконаних будівельних робіт, акт приймання-передачі матеріалів для виконання робіт, платіжні інструкції, банківські виписки, картка рахунку 631);
• Постачання товарів сторонніми організаціями. Договори постачання.
За результатами проведеного аналізу пакету наданих документів Комісією ДПС колегіально було прийнято рішення про задоволення скарги платника податку.
Приклад надання інформації платником, за розглядом якої Комісією ДПС прийнято 26 рішення про відмову у задоволені скарги:
ТОВ «К». На підприємстві працює 7 працівників із середньою заробітною платою 7,4 тис. грн.
Податкова накладна на «Ремонтно-будівельні та монтажні роботи на об’єкті за адресою…».
Комісією ГУ було відмовлено у реєстрації з причини: «Надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
До повідомлення платником надано лише копії документів:
Договір будівельного підряду;
Додаток до договору, графік фінансування, договірна ціна, довідка про вартість виконаних робіт (форма КБ-2);
Акт приймання виконаних будівельних робіт за період (форма КБ-2в);
Локальний кошторис, рахунок на оплату.
При цьому платником не надано пояснення, копії документів на підтвердження понесених платником витрат на виконання робіт, відомостей про основні засоби підприємства (техніку, будівельне обладнання тощо), придбання будівельних матеріалів тощо.
До ДПС платником було подано пакет документів без будь-яких змін. Крім цього Комісією ДПС було встановлено, що відповідно до графіку фінансування оплата проводиться після підписання довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-2), акту приймання виконаних будівельних робіт за період (форма КБ-2в), локального кошторису та рахунку на оплату, разом з цим підприємством не надано жодного платіжного документа.
Підприємство також виконує роботи з підвищеним рівнем небезпеки, але дозвільних документів на проведення таких робіт та працівників з відповідними допусками не надано.
Зважаючи на зазначене Комісією ДПС колегіально прийнято рішення про відмову у задоволенні скарги платника податку.
За матеріалами: ДПСУ