Головна » Бухгалтеру » Консультації » Розрахунок: квитанція 2 отримана, а звіт не визнаний – таке буває?
Консультації

Розрахунок: квитанція 2 отримана, а звіт не визнаний – таке буває?

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Чи може бути визнаний не прийнятим Розрахунок після отримання платником другої квитанції з повідомленням про внесення відомостей з Розрахунку до Реєстру застрахованих осіб?

Наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4 (у редакції наказу Мінфіну від 15.12.2020 р. № 773) затверджені форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок).

Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку Розрахунок подається платником в один із таких способів:

— засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 р. № 851-VІ «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 р. № 2155-VІІ «Про електронні довірчі послуги»;

— на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;

— надсилається поштою з повідомленням та описом про вкладення, за умови, якщо кількість рядків у додатках до Розрахунку не перевищує п’яти;

— на паперовому носії, якщо кількість рядків у додатках до Розрахунку не перевищує п’яти.

Відомості з додатків до Розрахунку передаються до Пенсійного фонду України згідно з Порядком обміну інформацією між Міністерством доходів і зборів України, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженим наказом Міндоходів від 19.09.2013 р. № 494, постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.09.2013 р. № 16/1.

Підтвердженням поданого Розрахунку є перша квитанція та друга квитанція.

Перша квитанція свідчить про те, що Розрахунок страхувальника успішно прийнято для подальшого опрацювання. Також, зазначена квитанція містить інформацію, що за результатами приймання та обробки електронного Розрахунку в Пенсійному фонді України буде сформовано другу квитанцію, що буде надіслана на електронну адресу, з якої було відправлено Розрахунок (або посереднику).

Друга квитанція містить інформацію про результат обробки Розрахунку і повідомляє про внесення чи невнесення відомостей зі звітності страхувальника до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр застрахованих осіб).

Таким чином, друга квитанція свідчить лише про те, що дані з Розрахунку завантажено до Реєстру застрахованих осіб, ведення якого покладено на Пенсійний фонд України відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 121 Закону України від 0807.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Камеральні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ та п.п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 2464.

Камеральній перевірці підлягає вся звітність суцільним порядком.

Порядок, строки подання Розрахунку страхувальниками до контролюючого органу та його форму встановлено Порядком.

Отже, після отримання платником другої квитанції з повідомленням про внесення відомостей з Розрахунку до Реєстру застрахованих осіб, на підставі камеральної перевірки такий Розрахунок може бути визнаний не прийнятим, якщо його було подано з порушенням вимог Порядку.

ЗІР 201.06


Поділіться з друзями - підтримайте проект