Останнім часом вітбуваються “реформування” та перерозподіл сфер впливу в контролюючих органах влади. Ще один законопроект 6667 від 05.07.2017 року “Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” щодо адміністрування збору з окремих видів господарських операцій” перерозподіляє функцію контролю з ПФУ на ДФС. Зокрема у пояснювальній записці прямо вказано на авторитаризм та широкі повноваження ДФС на перевагу ПФУ.
“Проект даного закону розроблено з метою передання функцій контролю за збором на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій ДФСУ, що є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Доцільність передання цих функцій обумовлена тим, що збір на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій є:
- джерелом формування загального фонду Державного бюджету України та перераховується на рахунки органів Державної казначейської служби України;
- податком і потребує перевірки фінансово-господарської діяльності платника, що не є функцією, властивою для органів Пенсійного фонду України.”
“Повноваження органів ДФС як контролюючого органу порівняно з повноваженнями органів ПФУ є значно ширшими (вони мають доступ до нотаріальної таємниці, право отримувати необхідні відомості від органів, уповноважених видавати ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону).”
“На сьогодні, наприклад, казенні підприємства пробірного контролю подають до органів Пенсійного фонду України звіти про нарахування (утримання) та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні клеймування виробів державним пробірним клеймом, але контроль за сплатою (утриманням) збору здійснює центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що приводить до порушення цілісності контролю, неузгодженості зазначених питань.”
Законопроектом пропонується встановити, що казенні підприємства пробірного контролю представляють до 20 числа місяця, наступного за звітним, до органів ДФС звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при здійсненні таврування виробів державним пробірним клеймом.
Пропонується окремо встановити, що порядок сплати пенсійного збору при подачі ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на таврування державним пробірним клеймом в казенні підприємства пробірного контролю та придбанні права власності на легкові автомобілі, з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, надання послуг стільникового рухомого зв’язку визначається Кабміном. А порядок сплати пенсійного збору роботодавцями та їх відокремленими підрозділами визначить ПФУ, а не Кабмін.