Співробітники — це незамінний елемент роботи компанії. Від того, наскільки продуктивно вони працюють, безпосередньо залежить прибуток та майбутнє бренда.
Продуктивність праці — це те, наскільки ефективно працюють ваші співробітники. Розповідаємо, як можна вплинути на цей важливий показник і надихнути персонал на роботу.
Нематеріальні заохочення
Дослідження показують, що гроші — важливий, але не вичерпний чинник мотивації.
Вчасно сказане «дякую» мотивує та підбадьорює співробітника, сигналізує про те, що він йде в правильному напрямі і взагалі молодець. Тут вкрай важливо відзначати не лише тих, хто завжди на видноті, але й більш скромних та інтровертних працівників — які роблять свою працю чесно й без зайвого шуму.
Керівникам варто відзначати вдалі рішення співробітників, а також їхні успіхи.
Автоматизація бізнес-процесів
Автоматизація бізнесу підвищує продуктивність компанії, звільняючи співробітників від більшості рутинних і трудомістких завдань у компанії. У цьому допомагають BPM-системи.
BPM — це безперервний процес використання технологій для автоматизації ручної роботи. Більшість компаній починають з автоматизації простих процесів. Автоматизація допомагає співробітникам робити більш творчу та цікаву для них роботу, що підвищує їхню продуктивність.
В Україні існує багато різних BPM-систем, які автоматизують бізнес-процеси. Наприклад, Scriptum.BPM, «Бітрікс24» або ELMA.
Корпоративна культура
Середній та малий бізнес мають перевагу перед величезними компаніями. У них набагато менше співробітників, тому не треба вкладати серйозні гроші в створення корпоративної культури. Вона навіть може сформуватися сама собою в колі однодумців.
Влаштовуйте заходи, які будуть об’єднувати людей і залучати новачків. Ідеї можуть бути найрізноманітнішими — походи на футбольні матчі, у театр, тусовки на природі чи на дегустації пива.
Але важливо, щоби такі свята не сприймалися як щось обов’язкове — від цього вони перестають бути святами. Якщо хтось не любить такого відпочинку — це не проблема, адже найголовніше, щоби людина почувалася в комфорті.
Дослідження Gallup показали, що співробітники довше працюють у компанії й більш лояльні до рішень керівництва, якщо в них є друзі всередині організації. Близькі дружні стосунки підвищують задоволеність співробітників на 50%, а люди, які працюють разом із найкращим другом, у сім разів частіше зазначали залученість до робочого процесу.
Непрямим чином такі спільні вилазки теж впливають на продуктивність — співробітники відчувають, що їх цінують не як функцію, а як людину.
Правильна постановка завдань
У будь-якому бізнесі головна цінність — досвідчені співробітники, які лояльні до керівництва та розділяють місію компанії.
Співробітник працює ефективно тільки коли розуміє:
- навіщо він робить свою роботу;
- як він має її робити;
- яка його відповідальність і повноваження;
- хто відповідає за різні етапи роботи;
- до кого він може звернутися в разі ускладнень.
Керівники, прийшовши до якоїсь угоди між собою, нерідко забувають донести до рядових співробітників, чому було прийнято те чи інше рішення. Варто виділити 15 хвилин, щоби пояснити, чому вони зараз повинні діяти по-іншому. Це зупинить непотрібні обговорення в курилках і на кухні. На питання «навіщо» треба завжди відповідати.
Електронний документообіг
Перехід компанії на електронний документообіг також допомагає співробітникам стати більш продуктивними, адже їм більше не треба буде багато часу гаяти на пошуки різноманітних документів, передавати їх кур’єрами та навіть ходити на пошту.
В Україні існують вітчизняні системи ЕДО: наприклад, Deals, Paperless або Megapolis.DocNet.
Позбутися зайвого контролю
Керівникам варто відмовитися від мікроменеджменту, коли вони перевіряють за підлеглими кожен їхній крок.
Надлишкові перевірки, з одного боку, змушують працівника відчувати себе під прицілом, що особливо негативно позначиться на творчій роботі, а з іншого боку — знімає відповідальність із працівника, адже потім і так усе перевірять.
Співробітникам необхідно довіряти: вони можуть успішно виконувати завдання без постійного втручання керівництва.
Графік роботи
Кожен співробітник хоче знайти баланс між роботою та особистим життям. Комусь потрібно забирати дітей із садочка, тому він може й готовий починати робочий день раніше, хтось за своїм характером сова, і в 9 і навіть 10 годин його роботу не можна назвати ефективною. Хтось взагалі ефективніше працює віддалено, а комусь потрібен атмосфера офіса.
В ідеалі для кожного співробітника слід підібрати графік роботи окремо: тоді вони будуть розуміти, що їх цінують.