Регламентом Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (далі – Центр) встановлений вичерпний перелік підстав скасування (відкликання) посилених сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису.
Звертаємо увагу, що сертифікат автоматично скасовується Центром, без надання окремого повідомлення заявнику (підписувачу), у випадку закінчення строку його чинності або не поновлення заблокованого сертифікату протягом 30 календарних днів.
Окрім того, сертифікат може скасовуватися і за письмовою заявою, без додаткового повідомлення, у випадках:
– припинення діяльності суб’єкта господарювання – заявника;
– розірвання підписувачем трудового договору з юридичною особою – заявником;
– компрометації особистого ключа;
– за заявою заявника або його уповноваженого представника.
Також допустима дострокова ліквідація Центром сертифікату ключа, з письмовим або електронним повідомленням заявника, у разі набрання законної сили рішенням суду про скасування посиленого сертифіката ключа, визнання підписувача недієздатним за рішенням суду або надання заявником недостовірних даних, припинення (розірвання) договору з заявником.
Одним із випадків передчасного призупинення дії сертифікатів відкритих ключів електронного цифрового підпису без надсилання повідомлення, є смерть підписувача або оголошення його померлим за рішенням суду.
Варто нагадати, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.
Додамо, скасовані сертифікати поновленню не підлягають.
Загалом, інформація про усі скасовані сертифікати автоматично заноситься до Списку відкликаних сертифікатів, який публікується на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://www.acskidd.gov.ua) та є доступним кожному користувачу.
Тут же можна отримати детальну інформацію стосовно отримання безкоштовних ключів.
Зазначимо, що всі платники податків можуть отримати безоплатні ключі в будь-якому податковому органі, котрий знаходиться в межах області, де вони є зареєстровані. Не обов’язково звертатись саме до органу за місцем реєстрації. Крім того, звертаємо увагу на заповнення реєстраційної картки. На офіційному сайті, наведені приклади заповнення, однак, додаток заповнюється тільки у разі, коли підписантів більше ніж 2. В іншому випадку додаток до реєстраційної картки не заповнюється та не подається, навіть порожнім.
Крім того, зовсім не обов’язково надавати саме нотаріально завірену копію довіреності на отримання ключів, можна просто показати оригінал нотаріальної довіреності а копію надати просту, не завірену зовсім.
Уважно заповнюйте реєстраційні картки та додаток (при необхідності), виправлення не допустимі. Заповнюється або друком, або друкованими літерами від руки.
Нагадаємо, що стаття 34 Держбюджету-2025 містить три ключові положення: •Індекс споживчих цін для індексації грошових…
Міноборони розповідає, що надання відстрочки здобувачам професійної, фахової передвищої та вищої освіти, інтернів і докторантів, а також…
Ще 10 грудня 2024 року окремі банки підписали Меморандум про забезпечення прозорості функціонування ринку платіжних…
Йдеться про наказ № 1332, яким вносяться зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Документ…
Податківці у підкатегорії 109.10 «ЗІР» зазначили, що наказом Мінфіну від 30.12.2024 №674 «Про внесення зміни до пункту 4…
Податківці у підкатегорії 201.06 «ЗІР» підкреслили, що відповідно до п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення»…