Рано чи пізно, але кожне мале або велике підприємство очікує вона – обов’язкова інвентаризація. Вона буває повною, частковою, плановою або позаплановою.
Для проведення інвентаризації зазвичай скликається спеціальна комісія. Як правило, це матеріально-відповідальні співробітники підприємства, в число яких обов’язково входить і бухгалтер.
Інвентаризація як процес: проблеми та наслідки
Кожен, хто хоч раз організовував або брав участь в інвентаризації, не з чуток знає – цей процес вкрай витратний за кількістю необхідного часу та фахівців.
Традиційне маркування товарів стікерами зі штрих-кодами або інвентаризаційними номерами, подальше поштучне зчитування та реєстрація номерів, занесення в базу та порівняння – трудомісткий процес, який має ряд недоліків:
- величезна кількість витраченого часу;
- чим більший об’єм ТМЦ, тим більше потрібно людей для обліку;
- у зв’язку з цим сповільнюються або повністю зупиняються бізнес-процеси в одному або декількох відділах;
- підвищується ймовірність людської помилки або протиправних дій при обліку (пересортування, підміна товару, псування або розкрадання майна).
Як окрема проблема, варто описати використання стандартних стікерів – вони можуть відриватися, забруднюватися, інформація на них може стертися. До того ж, пошук певних товарів на великому складі займає колосальну кількість часу.
Як RFID-система спрощує інвентаризацію?
З огляду на складність традиційного способу інвентаризації, з якими стикаються бухгалтера, бізнес прагне до спрощення та автоматизації процесів. Так, все більше компаній трансформує свої процеси та впроваджує систему радіочастотної ідентифікації (RFID).
На зміну стандартним міткам ТМЦ приходить мітка з чіпом. Це мініатюрна наліпка з вбудованим всередину мікрочипом, на який можна записувати необхідні дані про товар, одночасно дублюючи ці дані в систему обліку на підприємстві.
Як працює RFID-технологія?
Система складається з 3-х компонентів: міток-наліпок на товар, зчитувачів цих міток і програмного забезпечення для зберігання та обробки отриманої інформації.
- Під час первинної інвентаризації кожен товар отримує свою мітку з унікальним номером, який збігається з номером товару в системі обліку;
- Щоб провести облік промаркованих товарів, використовують RFID-зчитувач: він дистанційно зчитує номер кожного товару, формує базу та зберігає її в пам’яті;
- У спеціальній програмі порівнюються обидві бази: база обліку товару вашого підприємства і база зчитувача. Таким чином отримуючи результат перевірки, інвентаризація проходить автоматично.
Переваги та вигоди RFID-обліку
Впроваджуючи на своє підприємство систему RFID-інвентарізації ви отримуєте максимальні вигоди.
Оптимізуєте витрати та знижуєте витрати від процесу:
- повна автоматизація всіх процесів;
- дистанційний облік ТМЦ з відстані до 15метрів;
- мінімізація співробітників, залучених до процесу;
- миттєва часткова або повна інвентаризація товарів (до 100 товарів в секунду);
- пошук ТМЦ навіть якщо вони знаходяться поза зоною прямої видимості (функція “тепло-холодно”, коли при наближенні до необхідного товару зчитувач видає характерний звук).
Чи виключаєте крадіжки, пересортування та підміни:
- швидкий облік ТМЦ;
- контроль справжності товарів;
- якщо ТМЦ несанкціоновано перетинає зони виходу – оперативна реакція та оповіщення поста охорони.
Мінімізуєте помилки:
- повністю виключається людський фактор;
- простота RFID-інвентаризації дозволяє робити її частіше та оперативно розв’язувати проблеми, що виникли.
Хто вже використовує RFID-системи в Україні?
Все більше бізнесів, як великих міжнародних, так і невеликих локальних, переходять на систему обліку на RFID. Розглянемо деякі з них.
- Агропромисловий холдинг Астарта-Київ маркує свою сировину та напівфабрикати: продукти з цукрових буряків, зернові, сою, м’ясо і молоко.
- Виробничі лінії холдингу Леоні використовують RFID-мітки для обліку виготовленого кабелю та оптоволокна.
- Мережа одягу від українських дизайнерів Всі.Свої використовують мітки з чіпом не тільки для обліку одиниць товару, але й в якості системи проти крадіжок.
- Популярна мережа супермаркетів АТБ по всій Україні убезпечила частину свого асортименту RFID-мітками.
- Мережа магазинів одягу та взуття Zara автоматизує облік товарів і мінімізує пересортування за допомогою міток на кожен товар і ручних зчитувачів.
Як впровадити RFID облік на підприємстві та бухгалтерському обліку
Компанії, що використовують RFID-системи для свого бізнесу, вже переконалися, що процес інвентаризації проходить в 50 разів швидше традиційного способу.
Переконайтеся і ви!
Щоб впровадити технологію на своєму підприємстві або в офісі, зверніться до професіоналів, які проектують і встановлюють RFID-системи для бізнесу під ключ.