Міністерство Фінансів забезпечило платформу для презентації прототипів безкоштовного фіскального додатку програмного РРО.
Протягом трьох днів в онлайн-конференції : «Демонстрація тестового зразку безкоштовного програмного РРО Державної податкової служби України» взяли участь представники American Chamber of Commerce in Ukraine, Федерації роботодавців України, European Business Association, «Бізнес Хелп», Спілки українських підприємців та Української ради бізнесу.
Розробники прототипів продемонстрували технічні аспекти роботи програмного застосунку «РРО в смартфоні» та відповіли на питання бізнесу.
Представники ДПС звернули увагу, що цей програмний продукт розроблявся з нуля і фактично є набуттям українських розробників. Модель не є остаточною версією і буде доопрацьована у вигляді фінального продукту після тестового періоду.
Найближчими тижнями прототип «РРО в смартфоні» стане доступний для масового тестування. Буде оприлюднено інструкцію та відео по використанню програмного РРО. Запрошуємо бізнес долучитись до процесу, оскільки це дозволить максимально опрацювати всі проблемні аспекти.
Запровадження програмного РРО є важливим кроком до детінізації економіки та створення рівних умов ведення підприємницької діяльності. Програмне забезпечення «РРО в смартфоні» стане зручним і необтяжливим функціоналом для сумлінних платників податків.
Нагадаємо, що з 1 серпня продукт буде доступний для повноцінного використання на безоплатній основі.
Довідково:
Використання РРО, для певних видів діяльності ІІ-IV груп фізичних осіб-підприємців, стане обов’язковим з 1 січня 2021 року.
Запровадження програмного РРО передбачено Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» № 128- IX від 20 вересня 2019 року.
Запуск тестування прототипу продукту планувався ще 19 квітня 2020 року, але у зв’язку з карантинними заходами цей термін було перенесено.
Однак, учасники презентації е-РРО виявили низку недоліків у програмному забезпеченні та закликали розробників якнайшвидше виправити їх.
Керівник Асоціації товаро-грошового обігу Андрій Панасюк:
«Учасники презентації виявили в додатку відсутність частини базового функціоналу, передбаченого навіть не новим, а старим законодавством. Нового законодавства ще немає, не має підзаконки – тож створення додатку нагадує створення креслення двигуна без правил. Проте цей продукт не відповідає і старому законодавству. Серед таких недоліків:
Невідомо хто вирішує – який функціонал потрібен бізнесу, а який – ні. Чому хтось вирішив, що не потрібен функціонал знижки чи інтеграція з якоюсь системою лояльності? Або інтеграція з популярними ERP системами? Організатори презентації оголосили, що й не планують цього робити – мовляв, для цього потрібні великі ресурси.
Розробники не передбачили в системі електронної мітки часу – а за законом, на кожному чеку повинна бути така мітка, для уникнення підробки. Другий момент – кваліфікований електронний підпис, при цьому розробники передбачили чомусь його реалізувати на ключах касира. Штовхаючи таким чином бізнес на адміністрування цих ключей. Втрати, звільнення, переміщення, плинність кадрів – зрештою, людям це набридне, і вони обурюватимуться.
Технічні питання, які виникають, із часом можна було би вирішити, – було би з ким. Але розробника на боці ДПС немає. Є лише підрядник, приватна компанія, який нікому нічого не винен. У нього фізично немає ресурсів працювати з десятками й сотнями розробників, які стукатимуть і проситимуть інформацію.
Варто віддати належне новому керівництву ДПС за те, що в цьому процесі нарешті з’явилися методологи. Раніше такого зв’язку не було, а це важливо. Але не може бути гарного результату, якщо залишився місяць до виходу в фінал».
Анна Стрикун, Національна організація роздрібної торгівлі:
«Всі розуміємо, що основні проблеми випливають, як правило, під час тестування, а поки -про те, на що хочеться звернути увагу:
За підсумками обговорення залишилось багато інших питань: щодо захисту від недобросовісних продавців, які можуть зловживати режимом офлайн, щодо гарантії стабільності роботи фіскального серверу податкової тощо. Також незрозуміло, коли буде доступний додаток для операційних систем Apple та Microsoft. Незрозумілим є також і питання підтримки споживачів, які використовуватимуть додаток від ДПС, – адже це має бути якщо не цілодобова підтримка, то щонайменше вона має бути у робочі години.
Бізнес-асоціації, члени УРБ сформували пул запитань до ДПС, на які необхідно знайти відповіді до запуску системи. Одним із надважливих є питання захищеності серверів та надійності їх роботи.
Представники бізнесу закликали розробників вирішити всі ці питання протягом місяця. Члени УРБ вірять у можливість державних органів вчасно виконати норми Закону, адже він був прийнятий парламентом ще 20 вересня 2019 року, і часу на підготовчу роботу було вдосталь.
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…
Одеська ДПС надала відповіді на запитання щодо формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA). 1. Яким чином визначати…
У разі здійснення операцій з постачання товарів у рахунок оплати праці працівників у рядку «Індивідуальний…