Новоспеченим батькам, зазвичай, в останню чергу хочеться думати про формальності. Однак, доводиться.
На сьогоднішній день у народі часто вживається слово «прописка», яке формально замінює поняття «реєстрації», однак, відразу хочу проінформувати, що з 2001 року інститут прописки ліквідований, а є поняття «реєстрація».
Протягом місяця після появи на світ дитини необхідно зареєструвати факт її народження в органах реєстрації актів цивільного стану з двох основних причин: по-перше, батьків можуть притягти до адміністративної відповідальності і оштрафувати, а по-друге, без свідоцтва про народження неможливо оформити допомогу, призначену за народження малюка державою.
Результатом реєстрації дитини є отримання ним свого першого документа — свідоцтва про народження. Саме цей документ буде засвідчувати особистість малюка до тих пір, поки він не отримає свій перший «дорослий» паспорт. У свідоцтво про народження вписуються основні дані про Вашого сина чи дочку.
Тож, з’ясуймо, хто і куди повинен звернутися, які документи надати і які труднощі можуть виникати в процесі реєстрації новонародженого.
Чинне законодавство дозволяє зареєструвати дитину в органах реєстрації актів цивільного стану за місцем її народження, що підтверджується довідкою медичної установи, або за місцем проживання її батьків (чи одного з них), яке визначається за пропискою у паспорті. Перед тим, як подавати документи на реєстрацію дитини, потрібно визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини.
За загальним правилом, якщо дитина народилася у зареєстрованому шлюбі, дружина записується матір’ю, а чоловік батьком. Однак, життя складається у всіх по-різному. Тож, існують винятки:
При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або рішення суду, запис про батька дитини у книзі державної реєстрації народжень провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою
Перелік документів необхідних для реєстрації народження дитини, до органу РАЦС:
Якщо малюк з’явився на світ у медичному закладі, то тут все просто: для реєстрації подається медичне свідоцтво про його народження. Однак багато матерів сьогодні вирішують народжувати вдома. У такому разі державна реєстрація народження проводиться на підставі медичного свідоцтва про народження або медичної довідки про перебування дитини під наглядом лікувального закладу, також потрібно буде подати заяви двох свідків, присутніх при пологах удома.
Якщо дитина народилася закордоном, проте, в країні народження її не реєстрували, вам потрібно подати медичний документ про народження, виданий компетентним органом країни, де народилась дитина (легалізований відповідним чином).
І лише за умови, що батьки не мають жодного з вищенаведених документів про народження дитини, реєстрація новонародженого здійснюється на підставі рішення суду про встановлення факту народження дитини цією жінкою.
Допомога при народженні дитини виплачується одному з батьків або опікуну, який постійно проживає разом з дитиною. Звернутися за нею необхідно не пізніше 12 календарних місяців після народження дитини, (інакше допомогу не призначать) до відділу соціального захисту населення за місцем реєстрації народження дитини.
Тут варто зазначити, що діти, народжені до 30 червня 2014 року, отримують допомогу у розмірі, встановленому на дату народження дитини (на першу дитину — 30 960,00 грн., на другу — 61 920,00 грн., на третю та наступних дітей — 123 840,00 грн.), тобто зміни з 01.07.2014 цієї категорії дітей не торкаються. Розмір раніше призначеної допомоги не переглядатиметься;
В свою чергу, діти, народжені з 01 липня 2014 року, отримують допомогу при народженні у розмірі 41 280,00 грн., в незалежності від кількості народжених дітей. Як і раніше, одразу всю суму батьки не отримуватимуть. Виплата буде здійснюватись одноразово в сумі 10320 гривень, решта суми допомоги (30960 гривень) буде виплачуватися протягом наступних 36 місяців рівними частинами в сумі 860 гривень щомісяця. У такому ж розмірі виплачуватиметься допомога при усиновленні дитини.
Перелік документів необхідних для отримання допомоги:
І наостанок варто згадати про такі важливі речі, як прізвище, ім’я та по батькові дитини.
Якщо у батьків спільне прізвище, воно надається і дитині. А якщо прізвища різні, за згодою батьків дитина отримує або прізвище одного з батьків, або подвійне. Якщо ж батьки не можуть знайти спільне рішення, суперечку може розв’язати суд.
Те саме стосується і імені дитини. Цікаво, що малечі можуть надати не більше двох власних імен, якщо інше не передбачено звичаями національної меншини, до якого належать батьки. Суперечку щодо імені також може вирішити суд.
По батькові дитини утворюється від імені батька. Якщо батько має подвійне ім’я, по батькові утворюється від одного з імен на вибір батька. На прохання батьків по батькові може бути утворено відповідно до їхніх національних традицій або не надаватися взагалі.
І пам’ятайте: свідоцтво про народження – це перший документ, виданий на ім’я дитини, на основі якого видаються інші документи протягом всього його життя, тому дуже важливо підійти до цього питання з усією серйозністю, уважністю і відповідальністю, оскільки навіть незначні помилки в документах або актових записах при народженні дитини тягнуть за собою значні витрати часу та коштів на їх виправлення в майбутньому. Тож, не ускладніть майбутнє життя собі і своєму нащадку.
Автор консультації: адвокат Олена Копанчук
Джерело матеріалу: Інтернет-Ресурс “Протокол”
Обувь от адидас — это выбор тех, кто ценит стиль, комфорт и универсальность. Модели из…
Український бізнесовий ландшафт охоплює великий спектр підприємств, які поділяються на малі, середні та великі залежно…
Не секрет, что ежегодно водители должны обновлять свою автостраховку и покупать новый полис, защищающий их…
Кредит готівкою — один з банківських продуктів, який має високий попит серед населення. Він передбачає…
Мир трейдинга часто представляется новичкам как захватывающее приключение с возможностью быстрого обогащения. Однако реальность может…
Відповідно до п. 6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №…